Režie:
Werner HerzogKamera:
Peter ZeitlingerHudba:
Ernst ReijsegerHrají:
Michael Shannon, Willem Dafoe, Chloë Sevigny, Udo Kier, Michael Peña, Grace Zabriskie, Brad Dourif, Irma P. Hall, Loretta Devine, Candice Coke, Verne Troyer (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V domku na předměstí dojde k vraždě, starší žena je při návštěvě sousedky probodena mečem. Na místo přijíždí policejní detektiv Havenhurst (Willem Dafoe) a zjišťuje, že hlavním podezřelým je syn mrtvé ženy Brad (Michael Shannon), který se zabarikádoval v sousedním domě s puškou a rukojmími. Postupně dorazí i Bradova přítelkyně Ingrid (Chloë Sevigny) a kolega (Udo Kier). Z jejich výpovědí a vzpomínek se pomalu skládá obraz toho, co předcházelo tomuto tragickému činu. Film byl inspirován skutečnou událostí. (lola3121)
(více)Videa (1)
Recenze (74)
Herzog ma na svedomí niekoľko vydarených “True crime” dokumentov, a tak som sa domnieval, že film podľa skutočnosti s obdobnou tematikou ma v tomto grcanice hodnom počasí (35+) príjemne zamrazí. Lenže toto je taká lacnejšia kópia tvorby Lyncha, ktorá ma sama o sebe tak či onak nebaví. Fakt mimo mňa, takéto čudesno melodicko melancholické spracovanie .. ()
Pro mě velmi těžce koukatelná a stravitelná nuda. Michael Shannon je beze sporu zajímavý herec, v jiných filmech mi poměrně seděl (např. Nouzový východ), ale celkově jsem to fakt nepobral. Zkrátka...buď vás tenhle film posadí v kladném slova smyslu na prdel, a nebo se u něho budete šíleně nudit. To záleží, jaký jste filmový fanoušek. Neříkám, že to byla stupidita, ale mě osobně se týkal spíše ten druhý případ. 45% ()
Herr Herzog se svými čtyřmi dekádami zdravého zájmu o šílenství, kterému svým umaštěným stetoskopem probrázdil snad každý záhyb nesvéprávného trupu. Ale tam to neskončilo. Michael Shannon je tu ve své obvyklé póze vyšinutého psychouše, jehož ujetost pomalu bublá směrem k převtělení do Orestatea říznutého špetkou náboženského fanatismu a všichni jeho herci soukmenovci mu zručně drží vlečku. Předchozí sonda do New Orleanského podsvětí prostřednictvím obskurního Nickyho a jeho bolavých zad byla jakýsi v bizarnosti střídmý předskokan My son, my son, what have you done, který skořápku racionality drtí přesněji než slimák vhozený do soustavy ozubených kol a pomalu spěje k úměrně bizarnímu závěru. Klíčem k nedocenění snímku jsou každopádně špatná očekávání, neboť vlk se zákruty mozkovými naladěnými na špatnou vlnu dokáže i chutnou ovečku vyzvrátit v oslizlou chlupatou kouli, tak se proboha živého ujistěte, do čeho jdete, abych jednoho nestanul jako hysterický Weissager lamentující nad špatným hodnocením dobrých filmů a situací na Blízkém východě. ()
"Matkovrah či plameňák? S mečem v ruce zmaten, ňák." Based on True CSFD Story aneb má pomsta manželce za geronty, které vybírala ona :-). Prý u divných a nudných plameňáků, navíc s hereckými esy hrajícími tužku, trpěla jako (dezorientované) zvíře. Ještě hodinu poté se držela za hlavu a jen sténala: "Bože, bože, bože..." To já se snažil si "orly v šatech" užívat. Zorientován jak buzola předsedy Klubu českých turistů, mašíroval jsem džunglí Bradovy hlavy, (ne)sjížděl peruánské řeky, krmil z ruky plameňáky coby rukojmí, chránil poctivost ovcí před řeckými přistěhovalci, čtyři roky v jedné prádelně smutně plakal, nadšeně tleskal myšlenkové hloubce pošahané divadelní hry, jakož i Bradovu (jako MEČ břitkému) prožívání role matkovraha... a těšil se na hebkost polštářů z obchodu v nemocnici námořnictva, kterými bude vypolstrovaná cela u doktora Chocholouška. Pouze Brada/Farúka jsem nepobral. Konvertovat od křesťanství, 2000 let starého náboženství k islámu, o 500 let mladšímu plagiátu, to jako vážně? Ten Brad se snad zbláznil... ()
Divočina a cílená provokace, která si z diváků místy nepokrytě střílí. Nejnovější Herzogův film sice dokáže pěkně lézt na nervy, mást a nezřídka zklamat, ale přesto zůstává zvláštním způsobem poutavý. Geniálně zahrané, bizarní postavy - Michael Shannon předvádí úžasnou jemnohru gest a mimiky, krásně zneklidňující je jeho labilní matka v několika nesnesitelně natahovaných scénách, ve kterých pocit trapnosti doslova téměř teče z obrazovky. Ano, to je kompliment! Herzog perlí, vydatně krmí své diváky drobnými detaily a "random" okamžiky. Úder blesku uprostřed Shanonova proslovu. Dlouhé jízdy přes kalifornské pseudomodernistické bungalovy s kaktusy a plameňáky. Vizuálně úchvatné outro a brilantní práce s kamerou ve scéně na eskalátorech. Střípky všedního života z několika koutů světa. Ruční kamera, která se cpe do obličeje statistům tak drze, že v jedné scéně (mexická venkovní hospůdka) dokonce jako by zapomněla na herce. Místy je těch podivností trochu moc, Herzog sklouzává do samoúčelného vrstvení prázdných symbolů, neudrží strukturu, postavy jen chrlí nesmysly a vnášejí nové a nové zmatky. Tady mi smrdí rukopis Lynche - Herzog ale na rozdíl od Pana Mystifikátora nikdy nesklouzává až do tak prázdné karikatury, je v tom určitá dřevitost, charakter. Můžete ten film milovat nebo nenávidět - zcela jistě o něm ale nelze říct, že by byl banální. Je to výzva. Troufnete si? ()
Galerie (8)
Zajímavosti (4)
- Výkonný producent filmu David Lynch pracoval s Bradem Dourifem už ve filmech Duna (1984ú a Modrý samet (1986). Williama Dafoeho zase zná z natáčení filmu Zběsilost v srdci (1990). (Othello)
- Film je již čtvrtou spoluprací Warnera Herzoga s hercem Bradem Dourifem. (Othello)
- Většina pracovníků štábu z Herzogova filmu Špatnej polda (2009) pracovala i na tomto filmu. Na obou filmech se podíleli například herci Michael Shannon, Brad Dourif či Irma P. Hall nebo kameraman Peter Zeitlinger a střihač Joe Bini. (Othello)
Reklama