Reklama

Reklama

Madisonské mosty

  • USA The Bridges of Madison County (více)
TV spot

Obsahy(1)

Na farmě Johnsonových se setkávají sourozenci Carolyn a Michael, aby ve společnosti právníka vyřídili pozůstalost po matce Francesce. Nelibě je překvapí matčino přání, aby byl její popel rozprášen z Rosemanova mostu. Potom však mezi jejími věcmi objeví závěť jakéhosi Roberta Kincaida, v níž se uvádí stejné přání, a současně se z matčina dopisu dozvídají o jejím krátkém milostném vztahu s Robertem. Šokovaní sourozenci se začtou do matčiných deníků. Stalo se to v roce 1965, když Francesca zůstala na farmě sama, protože Carolyn, Michael i jejich otec Richard odjeli na výroční trh do Illinois. Druhý den zastaví u domu fotograf časopisu National Geographic Robert Kincaid, aby se vyptal, kudy k památným zastřešeným mostům. Francesca mu nedokáže cestu popsat, a tak se nabídne, že mu ji ukáže. Cestou si povídají, a potom Francesca pozve fotografa na čaj. Stráví spolu příjemný večer, Richard baví ženu cestovatelskými historkami a z hovoru vyrozumí, že přes všechno hezké, co vypráví, není Francesca úplně šťastná. Přestože večer skončí malým nedorozuměním, napíše Francesca ještě v noci vzkaz, kterým Roberta zve k dalšímu setkání, a připevní ho na most, který bude ráno fotografovat. Robert souhlasí, a tak spolu prožijí kouzelné chvíle. Oba se bojí rozloučení, a když Robert navrhne, aby odjeli spolu, čeká Francesku těžké rozhodnutí. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (530)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Silný příběh, skvěle zpracovaný a zahraný. Rozhodně nedejte na komentáře typu "tohle je pro vdané ženské po čtyřicítce", protože autoři těchto komentářů nepochopili, že "vdaná ženská po čtyřicítce" je jenom prostředek, který je využit k ústřednímu sdělení, které se může týkat každého z nás, ať je to muž nebo žena, ať je starý nebo mladý. Rozhodně nejlepší film, který jsem za poslední dobu viděl! ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Toto bol jeden z mojich najväčších restov, už neviem po koľký krát mi to v tv ušlo, ale stále som sa utešoval, že však ja raz na to natrafím...Až raz tak o vianočných sviatkoch...Eastwood nesklamal. Jeho pohľad na tému- Láska kvitne v každom veku, ma jednoducho dostal, maximálne zaujal a to nepotreboval za celý film umelo dotvárať atmosféru nejakým nedôveryhodným napätím, dobrodružstvom, či akciou, ba dokonca ani zvýšením tóna hlasu. Film jednoducho magicky plynul, dialógy boli naoko jednoduché ako zo života, ale možno práve preto tak účinné. Skvelo zvolená jemná hudba to krásne dopĺňa a ja sa musím trochu hanbiť, že som po tom nešiel skôr. Objektívne možno silné štyri, ale ako zástupca žánru romantika-dráma, si určite zaslúži plný počet. Skvelá M. Steep. 100%. ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Jo, tohle není film pro pány a dámy s kompexy ze svých dopatlaných vztahů (či jinými tenzemi napětím tlaky ;-), natožpak pro nějaké novoprímovní trouby, odchované telenovelami a dítlovštinami všech podob, forem a karakterů... Tohle je romantické drama pro dospělé. Moc dobrý a inteligentní film. A dál to myslím netřeba víc komentovat. Zkrátka a dobře... ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Clint Eastwood byl vždy mistrovský vypravěč a v tomto filmu se vyjímčeně vydal do vod melodramatu. Vypráví příběh o vášnivé lásce bez budoucnosti, které propadne vdaná žena a životem svobodný fotograf. Film stojí převážně na vynikajících hercích ale kouzlo filmu dodává i melancholická hudba a citlivá režie, která však film vypráví až příliš pomalu. Pro citlivé romantické duše dokonalé dílo. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přesvědčení, že každý z nás má svůj protějšek v tom druhém pohlaví, je vírou, která není bez opodstatnění. Těch, kteří je naplní, není mnoho. A ne vždy potkáváme tento životní vrchol v situaci, která by umožňovala jeho plné a bezvýhradné přijetí. Velké téma je současně neméně velkým svodem k plačtivému sentimentálnímu pohledu, který odpuzuje svou kašírovaností a schematickou nepřirozeností. Příběh MADISONSKÝCH MOSTŮ je příběhem ne nezvládnutí, ale opanování a oslavy tohoto citového vyvření, bez nějž každý lidský život zůstává pustý a prázdný jako neobydlený neudržovaný dům. Zdánlivě bezvýznamné setkání ženy, jež je v letech, kdy by měla mít rozum, s mužem, který přesvědčuje sebe sama v názoru, že únik do tvůrčího života je rovnocennou náhradou lidské plnosti, vrcholí v citové i fyzické smršti čtyř - zdaleka ne celých - dnů. V smršti, která sama o sobě je svou intenzitou životem samým. Okolí erupce je při tom všem vším možným, jen ne pouští a úhorem. Postrádá mnohé, lidská malost a vyprahlost však do tohoto výčtu pomyslných errat v žádném případě nenáleží. Vážit a přemýšlet i domýšlet neznamená kapitulovat, byť by to mělo znamenat i vlastní doživotní srdcebol. Sloučit odpovědnost a cit se svědomím a myslet přitom nejen na sebe je zrcadlem, které film nastavuje naší sebestředné současnosti. To, že se režiséru Eastwoodovi podařilo tuto štafetu hlubokého humanismu, lásky a pokory přenést i do další generace, vyvolat v ní byť i jen na okamžik potřebu vlastní katarze a sebeprozření i vůle změnit svůj dosavadní život, to není pokleslá reality show, ale vrchol každého slušného lidského života. Je to ten život sám. MADISONSKÉ MOSTY tak činí překvapivě sporou, ve skutečnosti však nezapomenutelnou niternou a působivou filmovou řečí, jež hollwoodské továrně na sny propůjčuje rozměr nezávislého tvůrčího filmu. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (29)

  • Shodou okolností jméno Francesci Johnsonové, kterou ztvárnila Meryl Streepová, připomíná dva z nejbližších lidí režiséra Clinta Eastwooda: Francesca je křestní jméno jeho druhé nejmladší dcery a Eastwoodova první žena se za svobodna jmenovala Johnsonová. (casyy)

Reklama

Reklama