Režie:
Pierre MorelScénář:
Adi HasakKamera:
Michel AbramowiczHudba:
David BuckleyHrají:
Jonathan Rhys Meyers, John Travolta, Kasia Smutniak, Amber Rose Revah, Melissa Mars, Farid Elouardi, Sami Darr, Chems Dahmani, Richard Durden, Luc Besson (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Osobní poradce amerického velvyslance ve Francii, James Reese, má záviděníhodný život v Paříži se svou překrásnou přítelkyní Caroline. Jamesova skutečná vášeň je však jeho vedlejší práce agenta nízkého stupně pro CIA. Resse touží stát se agentem vyššího stupně a zažít akci v terénu. Jeho přání se mu splní jednoho večera, kdy mu jeho drahá polovička Caroline připraví romantickou večeři a při její příležitosti Jamese požádá o ruku. Dá mu prsten po svém otci a donutí ho slíbit, že ho nikdy nesundá. Chvíli na to Jamesovi zavolá jeho tajemný šéf a vyzve ho, aby jel pro svého nového parťáka Charlieho na letiště. Jamesovou první zkouškou je, aby zařídil jeho propuštění z francouzské celnice, na které je držen, protože se nechce vzdát svých plechovek s energetickými nápoji. Jak Reese zjistí, Charlie není žádný sofistikovaný tajný agent, ale vulgární a násilnický Američan, který celníky jen uráží. Reese vyřeší problém tak, že na tašku s plechovkami nalepí samolepku Diplomatic Mail. V autě, když jedou na večeři do restaurace, kterou Charlie vybral, Jamesovi vysvětlí, proč se obyčejných plechovek nechtěl vzdát. Měl v nich totiž ukrytou svou zbraň. Charlie Jamesovi prozradí, že byl poslán do Paříže, aby objevil drogový gang, který je zodpovědný za smrt děvčete, které bylo neteří ministra obrany. V čínské restauraci, kde poté, co oba sní večeři, Charlie zaútočí na číšníka a nato se strhne přestřelka, při které Charlie zabije všechny pracovníky restaurace. Naživu nechá jen jednoho, který mu prozradí, kde je ukrytý kokain, který Charlie hledal. James časem zjistí, že příběh s neteří ministra obrany je smyšlený a že ve skutečnosti je Charlieho úkolem vysledovat skupinu pákistánských teroristů. Důkazy je zavedou až do bytu, kde se teroristé ukrývají. Charlie je všechny pozabíjí a na základě stop, které oba agenti najdou v bytě, usoudí, že se teroristé chtěli pokusit o útok s výbušninami připnutými k tělu. Další zajímavou skutečností je to, že jsou v bytě na zdi pověšeny fotografie právě Jamese... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (862)
No cekal jem teda vic, nez jen solidne natocenej, pribehove stupidni a vicemene beckovej akcnak. Sice to slusne odsejpa, mrtvoly se hromadi a o akci neni nouze, ale tak nejak to nedokaze strhnout i presto, ze je to sem tam docela stylovy. Pribehove taky nic extra, zbytecne prekombinovany a po pravde receno, je to takovy divny, ze jednu chvily se resi drogy, najednou zas teroristi. Cely to tak stoji jen a pouze na Travoltovi, kterej ma sice pupek, ale i ve svejch 56 radi jak zamlada, nema problem kohokoliv na potkani rozstrilet na kusy nebo serezat do krve a haze ze sebe jednu hlasku za druhou. Jen diky nemu to je docela solidni zabava. To ale bohuzel vic nez na slabsi 4* neni. ()
"Zamilovala jsem se do jednoho muže a ten mě přivedl ke své víře." Zajímavé, že v druhém Okrsku 13 nechal Luc Besson kráčet všechny možné francouzské imigranty se sluníčkem nad hlavami vstříc zářné budoucnosti, zatímco tady z nich akorát dělá terče pro jednoho nasranýho americkýho holohlavce v bomberu. Jestli on Besson nedostal v zapadlé pařížšké uličce od nějakého snědého chlapíka přes dršku, jinak si ten přerod z imbecilní multi-kulti utopie na imbecilní rasistický biják, kde se nejprve zatočí s Číňany, pak s Araby, posléze se ultra-zatočí s Pákistánci (z nichž ani jeden nemá pákistánský přízvuk) a jako třešnička na dortu se vyřídí jedna francouzská atentátnice, které ke svému činu evidentně nemá jiný motiv, než ten, že se dala na islám (což mimochodem není ve filmu přímo řečeno), nedovedu vysvětlit. Motiv dvou nesourodých parťáků (samozřejmě, že jeden je pečlivý pacifistický kravaťák a druhý arogantní násilnické hovado) je pěkně ohraný, scénář je zcela předvídatelný a plný nesmyslů, akční scény jen lehce nadprůměrné. Výsledkem je dosti pitomý akčňák, který ani nemá koule na to, aby se divákovi upřímně přiznal k tomu, jak xenofobní "poselství" v sobě nese. ()
No jo... Všetky kritické poznámky tu už asi zazneli. Ja len dodám, že som sa bavila. Na jednohubku to bolo vcelku chutné, v mojom prípade za to môže predovšetkým čierny humor, bez neho by bol celý ten cirkus viac smiešny než zábavný. A ešte Travoltove hlášky strieľajúce do vlastných radov. Hamburgerové scénky do humoru nepočítam, tie mali len zabezpečiť lepšie stotožnenie sa amerického diváka s americkým búchačom uprostred yankeeami toľko mýtizovaného Paríža. A možno to malo čosi spoločné aj s Pulp Fiction - ale komu sa to už dnes chce riešiť? ;-) ()
Klasa. Ale škoda, že jsem dříve viděl The Tournament, který jsem si pořádně vychutnal, jinak bych šel na pět hvězd. Travolta ztratil vlasy a kurevsky mu to sluší a je dokonce cool. Neměli hned jako první točit scénu, kdy je Travolta vystrčený z okénka auta s bazukou. Vlasy by mu zůstaly. Meyers je charismatický mladý chlapík a určitě mu do budoucna vidím zářivou budoucnoust. Film má sílu, styl a drajv. Určitě od obrazovky neodtrhnete oči. Travolta se svými hláškami rozesměje snad každého. Z produkce Besson vždy můžete čekat jen to nejlepší. ()
Wax on, Wax off. Vynikající trailery a vysoká očekávání jsou tím největším nepřítelem Z PAŘÍŽE S LÁSKOU. Scénář je hodně zvláštní a i když místy až neobvykle překvapivý tak je děj spíš zmatený a občas nepřehledný. U Bessona to ale bývá zvykem. Morel odvádí parádní práci, akce je prvotřídní a dobře vypadá, hlášky se sypou jak koks z prostříleného igeliťáku a Travolta, ten Travolta. Na jeho Waxovi stojí celý film. Ten chlápík je prostě hustej borec a jeho moudra by se daly tesat na náhrobky. To za něj je ta čtvrtá hvězda. Jonathan Rhys Meyers taky není špatný, ale tady je prostě ve stínu plešatého chlapíka s bazukou. Nechal bych si líbit dvojku s vymakanějším scénářem. Waxe chci prostě vidět znova. Dám ti malou radu, kterou jsem pochytil v Somálsku. Když ti rozklepanej desetiletej kluk míří bouchačkou do ksichtu, tak kurva děláš co říká. ()
Galerie (107)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (13)
- Ve scéně, kdy se John Travolta (Charlie Wax) dívá dalekohledem, je možné si všimnout, že se dívá špatným koncem. (Conspi)
- Pro roli holohlavý John Travolta se bál, jaká bude reakce na jeho radikální změnu image. Podle jednoho internetového průzkumu vyšlo najevo, že podle dotázaných mu holá hlava sluší více než vlasy. (Olík)
- Ve scéně, kdy se Reece (Jonathan Rhys Meyers) snaží umístit štěnici, mění krabička s bonbony na stole svou vzdálenost od okraje stolu. (Pepy)
Reklama