Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Film nastavuje neúprosně zrcadlo současnosti. Vším prostupuje přítomnost absurdity a PRÁZDNOTA. Jak se takový film liší od filmu před 50 lety! Žádné ideály, žádné pevné body, které všichni respektují. Zde jsou lidé ponecháni ve své zdánlivé "svobodě" sami sobě a jsou stejně nešťastní a možná ještě nešťastnější než dříve... Po formální stránce (včetně hereckých výkonů), jde o takřka bezchybný, důsledně realisticky -místy až naturalisticky nechutně- pojatý snímek. Avšak po stránce obsahové je to úpadkové. Jakýsi dokument rozkladu. Tím smutnější. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Velice příjemné "road movie" s velmi nestandardním osazenstvem. I po několikanásobném shlédnutí neztrácí film nic ze svého kouzla. Postavy, hrané jakoby mimoděk, působí na diváka velice silně a dovolují mu sžít se s kterýmkoliv z nich. I přes některá slabší místa (zapadnutí v bahně...) nemůžu dát méně než 5*. ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Před začátkem sem dostal varování :"Tohle se ti určitě líbit nebude". A byla to prauda :o). Bohužel sem neměl sílu pustit si něco jinýho, navíc v TV v pondělí to není žádná hit paráda. Tak sem to dokoukal celý. No, byl to můj 2.filmy od týhle režisérky a oproti parádně zabavnýmu Revivalu je tohle hroznej šit. Porád samý kecy, kecy a problémy, který by se daly krájet komoušovskou nebroušenou rybičkou. Je ale vidět, že v režisérký hlavě je spousta kvalitních nápadů. Ale ty nápady se týkaj jen záběrů... Scénář stojí za starou belu. A to si to všecko píše Nellis sama. No, 1*, za to, že sem to dokoukal dokonce, což se mi teď zpětně zdá neuvěřitelný. No a druhou * za supr víkend na Orlici :o) ()

Violeta 

všechny recenze uživatele

Některý český filmy se fakt vyplatí, i mně, letitýmu odpůrci - třeba zrovna Výlet. Nevim, jestli je to Alicí Nellis nebo tím, že roadmovie mě prostě berou. Já bych na tenhle výlet strašně ráda vyrazila s nima, jako zúčastněnej pozorovatel bych se za nima táhla jak smrad a spokojeně se pásla na jejich radostech i starostech. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Hlavná zápletka bola celkom fajn, ale všetko okolo bolo fádne až hrôza. Navyše sa film ku koncu preklopil do totálne uletenej a umelo vykonštruovanej zlátaniny s úmyslom byť čo najzaujímavejší. Dosiahlo sa však opaku. Nebyť dobrej réžie, prostredia, ktoré veľmi dobre poznám a hudby, tak by som ku koncu už od nudy asi upadol do kómatického stavu. 55/100 Videné v rámci projektu - Project 52 Films by Woman. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Z filmového festivalu v Paříži (2003) si Výlet odvezl tzv. Velkou cenu, jež je spojena s odměnou v podobě propagační kampaně pro vítězný film v hodnotě 100 000 eur. (hippyman)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno