Reklama

Reklama

Poslední noc v Římě

  • Česko Pokoj v Římě (více)
Trailer

Alba je krásná španělská dívka, která během posledního dne svých prázdnin v Římě potká Natašu – atraktivní ruskou turistku. Alba se dá s Natašou do řeči a protože ji žena začne přitahovat, pozve ji k sobě do hotelu. Počáteční zábrany jdou brzo stranou a ty dvě se spolu pomilují. Během následujících dvanácti hodin si Alba a Nataša vyprávějí o svém životě, ilustrují to fotkami na internetu a užívají si vzájemných tělesných rozkoší. Alba vypráví, že je její matka opustila rodinu, když byla ještě malá a nakonec skončila jako vydržovaná žena bohatého araba. Nataša se podělí o zkušenosti s hrubým otcem a sestrou kunsthistoričkou. Ale vyprávějí si ženy skutečné příběhy, nebo jedna druhou pouze krmí pohádkami v domnění, že se už nikdy v životě nespatří? (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (182)

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Dve ženy, jedna izba, jedna noc. Bez dialógov by išlo o soft-porno, s nimi sa ale cyklia ako na kolotoči. A časom tiež odlákajú pozornosť od estetiky ženského tela, k prekračovaniu dejových, konverzačných i obrazových hraníc vkusu. Pekný soundtrack, ale tiež je ho akosi veľa. Loving Strangers (against the world). ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Jedna noc, jeden pokoj, dvě ženy a Řím. Takhle by se dal shrnout tento film, který by se sice dal brát jako pouhé soft porno, ale tady jde o něco víc. Jde o to alespoň na chvíli utéct od všedního života, od svého života a zkusit cosi jiného. Obě herečky byly výborné i krásné, dialogy byly skvělé a hudba přímo magická. Posledních 20 minut mi sice přišlo, že se trochu moc prodlužuje a oddaluje nevyhnutelné, ale jinak nemám, co bych tomuto filmu vytkl. Myslím, že nabízí mnohem víc než dvě nahé ženy… ale to je na každém, co si z filmu odnese, že? 95 %. P. S. Scéna, kterou jsem si opravdu zamiloval, je snídaně za úsvitu. Až uvidíte, (snad) pochopíte… ()

Reklama

farmnf 

všechny recenze uživatele

Abych nezapomněl, hudba v tomto filmu není nijak objevná ale je od Jocelyn Pook, proslavené v posledním Kubrickově díle Eyes Wide Shut. Hóódně rychle jsem si sháněl soundtrack. Když jsem v lesbické konverzačce slyšel příběh o šejkovi, chtěl jsem to tradičně vypnout. Pak si říkám Medeme, Medeme něco dobrého z tebe přece musí vylézt. A vylezlo. Netradiční drama dvou žen, které převážně vystupují nahé. Jedna lesba je a druhá má tuto zkušenost poprvé. Medem to vymakal tak, že Alba je skutečně hispánka a Nataša skutečně ruska. Kamera opravdu skvělá. Holky jsou tam pořád nahatý a strkají si prsty do vaginy. Film ale nevyznívá nijak pornograficky. Medem citlivě tlačí na pilu inteligentních heterosexuálů. Chlapi neblbněte, tohle se fakt mohlo stát.....A vydržte do závěru-nechci spojlerovat ale závěr není tragický ani šťastný-je reálný. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Krásné, vzrušující, erotické, smyslné, něžné a hluboké. Snímek odehrávající se skoro celé dvě hodiny pouze na prostoru hotelového pokoje. V něm dvě ženy, které se poznaly. I na tak malém a obyčejném prostoru, jakým se zdi pokoje zdají být, dokázali tvůrci díky hlavním aktérkám, zpracování a scénáři vytvořit silné scény a emoce. Touha, vášeň, láska, cit, strach, bolest. Tyto všechny pocity naplnily ten večer celý pokoj. Dýchal jimi. A ony dýchaly jedna pro druhou. Elena Anaya a Natasha Yarovenko byly naprosto fenomenální a zcela se odevzdaly svým postavám. Jedni budou Room in Rome brát jako pouze ten film, kde "jsou herečky po celou dobu nahé a dělají to spolu" a jiní v něm spatří něco víc, podobající se až jisté formě umění. Je to odvážně, odhaleně, možná provokativně, ale také velmi citlivě, prokresleně a bravurně zpracovaný portrét o setkání, citech a okamžicích, které často přijdou jen jednou. V tu magickou chvíli, kdy neexistuje nic jiného a na níž je nejbolestnější to, že prostě skončí... ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nenechme se lacino svést, tohle není žádná Vicky Cristina Barcelona stárnoucího, vilného a trapně sebedojímavého pána. Medem je naopak čím dál zapeklitější, a nakonec se mu podařilo něco velkého a – magického. Zachytil, jak z nuly vznikne mezi dvěma bytostmi opravdový vztah, aniž by se budoval na čemkoli z toho, co se obecně považuje za zcela zásadní podmínky. Sledujeme pravý opak čehokoli, co by mohlo i podle jediného psychologa ze sta zakládat partnerský vztah, jemuž by kdo racionální dával reálnou šanci: dvě přitažlivé mladičké a něžně líznuté dívky se potkají v baru nejromantičtějšího města Evropy, mají před sebou jedinou noc, bez představy, jak ji strávit a jestli vůbec spolu, laškují, ale k ničemu se nenutí a nezavazují: jedna z nich nemá vůbec lesbické sklony a příští den se má vdát a hned ze začátku večera dvakrát odchází ze scény, aniž by ji ta druhá, zkušenější a zdánlivě zacílenější, zadržovala. Dívky si o sobě sice vyprávějí, ale obě si vymýšlejí, ne tak z potřeby lhát, okouzlovat a získat si tu druhou nějakým dojemným obrazem, jako spíše z intimní rozmarné a zálibné vynalézavosti, z osobní rozkoše nakládat s realitou volně, s kočičí elegancí, rafinovaností a pružností, i kdyby tím naopak měly tu druhou odehnat; neboť s každým dalším kolem jejich dialogu – jsou to skutečně kola, jako v debatní lize či experimentální divadelní hře, na vymezeném prostoru hotelového apartmá, jehož dispozice a dekorace hrají fabulační roli a jsou zapojovány a využívány, kola oddělovaná ryze erotickými hrátkami (jež lze chápat jako broušení drápků, prohlubování vnímavosti, citlivosti, výměnu složitých, slovy nesdělitelných signálů, ladění vzájemnosti), po nichž jsou dívky sobě skutečně pokaždé více nakloněny, obeznámeny na slovy nepostihnutelné rovině, a dostávají se pokaždé do další, zřetelně sofistikovanější a komplikovanější fáze – vyvstává čím dál jasněji, že jejich „lži“ jsou od počátku jen měkčí podobou pravdy o sobě. Cokoli, co člověk řekne, o něm nakonec vypovídá, a skrze přetočené příběhy nakonec lépe a v nuancích přesněji než tzv. tvrdá, čili zjednodušená pravdivost, upřímnost, a tedy vlastně lež. Poznání a pochopení si cestu najde skrze jakákoli slova, dovedeme-li vnímat měkké, neostré signály (pohybujeme se na škále: soft vs. hard, fuzzy vs. sharp, analog vs. digital...). Medem tak usvědčil všechny společensky obyčejně vyzdvihované hodnoty (evidentně nefungující, proto přece máme poradny a rozvodny) jako otevřenost, upřímnost, zralost, spolehlivost, dlouhodobost, sexuální neuspěchanost, střízlivost etc., které podle psycho- socio- a dalších logů zaručují trvalý a hluboký partnerský vztah z toho, že náleží pouze k idealizované, povrchové, a tudíž neexistující rovině, a jsou dokonale scestné, neboť hloubková struktura, unikající tvrdé logice, má docela jinou, komplexnější povahu, zázračnou, nepochopitelnou, intuitivní, magickou. *** Ano, i já jsem si u erotických scén odhlížela, říkala si, že nemám zapotřebí se na ty dvě dívat, jenže na konci filmu jsem pochopila, že se to stalo, že mezi těmi dvěma rozpustilými šelmičkami skrze jejich hrátky vzniklo – aniž by si je plánovaly – trvalé napojení a poznání, s nímž se už musí počítat, ať reálně udělají cokoli. Vztah, najednou jsem viděla, že tam je, skutečné napojení. *** Přestože jsem měla zprvu výhradu ke způsobu zobrazování, natočení filmu tvrdou, reklamně přefiltrovanou kamerou, vzápětí mi došlo, že každý jiný způsob než takhle neosobní by byl zavádějící, neumožnil by čistě ukázat, že se to mezi nimi stalo, že to není zavádějící manipulace umělecké kamery. *** Jsem ráda, že Medem nestárne a nesenilní, ale naopak dostává se čím dál víc pod kůži nezáživně translatované realitě 20. století, rozrývá ji jako povrchovou skořápku a pod ní odhaluje tu zajímavější, měkkou a fascinativní, hravou a tajemnou realitu, k níž se s počátkem 3. tisíciletí začínáme navracet. () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (1)

  • Hotel Pompeyo, v němž se příběh odehrává, je fiktivní, stejně jako jeho satelitní obrázek v Google Earth, který byl upraven ve Photoshopu. Stejně tak neexistují ostrov Nekrasov, údajný domov Rusky Natashy (Natasha Yarovenko), či satelitní obrázek domu Alby (Elena Anaya). (PogoJoe)

Reklama

Reklama