Režie:
Tay GarnettScénář:
Niven BuschKamera:
Sidney WagnerHudba:
George BassmanHrají:
Lana Turner, John Garfield, Cecil Kellaway, Hume Cronyn, Leon Ames, Audrey Totter, Jeff York, Byron Foulger, Jeffrey Sayre, Harold Miller, Frank Mayo (více)Obsahy(1)
Film vycházející z příběhu Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka "nešťastnou náhodou". Ale víte, jak dopadají ty nejlépe promyšlené plány? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Nemůžu si pomoct, ale tady jsem čekal opravdu hodně víc. V první řadě je to Lana Turner, která mi absolutně nesedla a díky tomu jsem si ani neužíval moc celý film. Herecké výkony jsou vůbec něco, co mě tady neoslnilo. Předloha podle všeho dobrá, příběh sám o sobě není špatný, ale tohle provedení opravdu neberu jako výjimečné. ()
S tímhle námětem to mohl být klidně nejlepší noir všech dob, ale ta strašlivá prkennost na všech úrovních je naprosto likvidační. Garnett je směšně teatrální a jediné, co jakž tak zvládá, je nabízet sexy pohledy na Turnerovou. Vést k pořádnému výkonu už ji ale nedokáže. Skutečné zklamání, na tenhle film jsem se těšil dlouho. ()
Hlavní atrakcí filmu je bezpochyby rajcovní Lana Turner, moc nechybělo a začal jsem si skoro až neslušně cucat palec ( no nic, necháme to bejt, skalní fanoušci jednoho filmu vědí :)). Ale protože znám remake Boba Rafelsona S Nicholsonem a Langeovou ( a mám ho rád ), tak mě vývoj děje neměl šanci překvapit a ve druhé polovině ( u soudu ) začíná ztrácet dech....Ale přihlédnu k filmu jako samotnému a půjdu na 4*... -- Rozleželo se mi to v hlavě a vidím to spíše na 3* :))) ()
Cainova předloha, to je plebejsky prostým jazykem vylíčený příběh naplněný živočišnými vášněmi, ve kterém se jeho jednoduchý vypravěč s předsudky vůči práci, policajtům, Řekům a Mexikánům sám místy trochu ztrácí a z kterého jakoby mimochodem vyrůstá pocit osudovosti a málem existenciální úzkosti. Garnettova verze podává tutéž zápletku v líbivém noirovém stylu, ve kterém stejné osudové zvraty najednou vyznívají vyumělkovaně, uhlazuje divákovi cestičku zjednodušováním a doslovností (pro jistotu po lopatě odůvodní i toho v románu nevysvětleného pošťáka z titulu), místo temných pudů nabízí kodexově krotký hollywoodský glamour 40. let: „Then I saw her. She had been out back, in the kitchen, but she came in to gather up my dishes. Except for the shape, she really wasn't any raving beauty, but she had a sulky look to her, and her lips stuck out in a way that made me want to mash them in for her.“ … „You think I'm Mex. … I may have dark hair and look a little that way, but I'm just as white as you are.“ vs toto. Ne že by se na to nekoukalo hezky, ale skoro bych řekl, že i ten studený čumák Visconti z toho tenkrát vymáčkl větší šťávu. ()
Zajímavá noirovka s přitažlivou Lanou Turner, černým příběhem, vykresleným scénářem s charaktery i brilantními dialogy (především Kylea Sacketta) a správnou atmosférou. Scény Postman Always Rings Twice se převážně odehrávají v druhořadém bufetu u silnice, který působí jako mocný obraz vykořeněnosti a omezených možností v době velké hospodářské krize třicátých let. V závěru škoda té zbytečné překombinovatelnosti. [6,5/10] (Loew´s Inc.) (Čb. /// Produkce: Carey Wilson /// Scénář: Harry Ruskin, Niven Busch podle románu Jamese M. Caina /// Kamera: Sidney Wagner /// Hudba: George Bassman) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Reklama