Reklama

Reklama

Tento Donenův snímek se v USA stal jedním ze symbolů poetiky muzikálu klasického období. Astaire přijíždí se svou sestrou do Londýna tančit, ale rozptylují je srdeční záležitosti. Postavy, stejně jako dílčí motivy zápletky, odrážely skutečnou sourozeneckou dvojici Freda a Adele Astairovy. Příběh užívá oblíbených prvků z éry 50. let, písně a tance jsou zcela nenásilně zakomponovány do děje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (21)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Jeden z "dvojitých" muzikálů tj. muzikálová čísla se odehrávají jak ve filmu, tak v něm odehrávajících se jevištních výstupech. I když by se s trochou nadsázky čísla samotná mohla z filmu vystříhat, aniž by příliš co ztratil, který blázen by koukal na muzikál kvůli příběhu, že? A kdyby za nic jiného, tak za Astairovo antigravitační extempóre si tu čtvrtou hvězdičku určitě zaslouží. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Alan Jay Lerner | Hudba: Burton Lane | Produkcia: Arthur Freed | Distribúcia: Loew's Inc. | Štúdio: MGM | Rozpočet: 1,590,920 $ | Tržby: 2,6 miliónov $ || Exibícia tanečného umenia Freda Astairea. Jeho sólové výstupy berú dych. SnáĎ len on a Gene Kelly odvádzajú tak skvelý výkon na plátne aj po päťdesiatke. Všetko ostatné je len kulisou doby. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Začnu pozitivně. Film obsahuje dvě povedená čísla, pro která stojí za vidění: Hlavní pár se pokouší udržet balanc a vlastní důstojnost při tanečním vystoupení na palubě kymácející se lodi a samotný Fred Astaire v jediném nepřerušeném záběru tančí postupně po podlaze, stěnách a stropě hotelového pokoje. Horší to je s pokusy napodobovat a snad i parodovat choreografie Genea Kellyho. Astairovou doménou byl přece jen standartní tanec. V tom byl doma a dokázal ho vynalézavě obohatit o humor. Divoké kellyovské exhibice, spočívající v tanci s neživými předměty a jiných "mladických nerozvážnostech", Fredovi nebyly vlastní a nebylo mi moc příjemné sledovat, jak koulí očima a dělá grimasy ve snaze to zamaskovat. Scéna, kde on a jeho filmová sestra hrají dvojici pouličních floutků, by se v zájmu jeho pověsti měla snad vystřihnout a spálit. O strojené romantické podzápletce ani nemluvím. 40% ()

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Není to úplně ono, za zmínku stojí opravdu asi jen ty dvě čísla které už zmiňuje Oskar. Příběh až nezvykle obyčejný, filmy F.Astaira se vyznačují velice vtipným, nápaditým a atmosféricky dokonalým scénářem, který jen doplňují dokonalé tanečně-pěvecké čísla, což v tomto případě jaksi neplatí. Některé tanečně-pěvecké pasáže působí dokonce místy až trapně, o minimálně dvou se to bez nadsázky dá říct. I hudba, která se ne úplně hodí k některým scénám, nepřídává na požitku ze sledování. Film, který skřípe od samotného začátku, skoro by se dalo říct, že tady se Fred trochu hledal. Film, který neurazí, ale nemá ani jaksi moc co nabídnout. 60% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ještě než režisér a choreograf Stanley Donen triumfoval se svým fenomenálním Zpíváním v dešti, natočil tuhle pozitivně laděnou Královskou svatbu. Před kamerou měl už velkou muzikálovou hvězdu Freda Astaira, nesází na nějaké zásadní dějové umění nebo na překvapivé pointy, nýbrž na optimismus. Projev veselí a životního elánu je tu skutečně cítit na každém kroku, a to je jenom dobře. Astaire v dobrém paroduje Genea Kellyho (i když na jeho taneční exhibice a neuvěřitelně přirozené používání předmětů kolem nemá), jednou se koukne do muzikálové historie tím, že přetančí celou místnost včetně jejího stropu; a divák? Ten je nakonec poměrně spokojený.. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Film měl původně režírovat Charles Walters, ten však od projektu odstoupil poté, co June Allyson musela kvůli svému těhotenství opustit natáčení. (Rocky62)
  • Krátce poté, co byla Judy Garlandové zrušena její smlouva se studiem a padla tak i její účast v připravovaném snímku Královská svatba, zavřela se herečka ve své koupelně a pokusila si podříznout hrdlo střepem z rozbité skleničky. (Pompaj)
  • Kvůli scéně, kdy Tom Bowen (Fred Astaire) tančí na stropě, musel být postaven speciální pokoj, který se mohl otáčet. Díky tomu se Astaire mohl pohybovat ze stěny na stěnu. (janejudyjune)

Reklama

Reklama