Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Jak poznamenali jiný, Dollhouse potenciál má, ale působí na mě, jako by si Whedon nebyl jistý, jak jej uchopit - příkladem budiž postavy, které mi zezačátku přišly vesměs nezajímavé a archetypální, až později se v tomto směru mé dojmy zlepšily (vcelku výrazně - tedy až na hlavní postavu). K tomu je tu ale spousta klišé, co opravdu nemusím, ať už se jedná o vedlejší zápletky (když tu navíc vezmu v úvahu, že v případě Firefly platilo, že co epizoda, to v podstatě originál, achjo...) anebo ono "Kdo se vyjeví jako loutka příště?". Nejlepší díl, Epitaph One, byl k tomu vydán jen tak bokem a přitom teprve na něm lze vidět, jak dobrý by seriál mohl být a jaký vzhledem k jeho zrušení nikdy nebude. 6/10 ()
1. série má poněkud pomalejší rozjezd a člověk musí přečkat několik ne až tak působivých epizod (původní neodvysílaný pilot měl přeci jen o dost větší grády a i celá show by poté asi byla trochu o něčem jiném), kažopádně s příchodem 7. epizody začíná pořádná jízda, která vydrží až do finále. Nápad je vážně moc zajímavý a hlavní dějová linie se mi moc líbí, jen ty věci okolo - jako třeba mise - nejsou tím, proč jsem si seriál vybral, a tudíž mi počáteční pomalejší tempo nedovoluje jít na vyšší hodnocení. Tedy 3,5* a jdu na druhou sérii. 2. série opakuje schéma série první, i když i mise mají většinou více společného s konečným rozuzlením celého seriálu než tomu bylo dříve. Celkově co se mi na seriálu líbilo nejvíc bylo, jak mne dokázal tolikrát za sledování překvapit... těch zvratů... nepočítaně... a žádný z nich mě nebyl do očí, což se ne každému seriálu zadaří. Přesto, mohl být o dost kratší, protože retrospektivně si člověk uvědomuje, kolik věcí tam bylo jen jako fillery. 4* ()
1. série - 90% - Další žánr pod nadvládou seriálového krále. Jedna budova, nespočet misí a neodvratné poznání, že svět agentů, klientů nebo špionů ještě nikdy nebyl takhle úžasný a tajemný. Nejvíc samozřejmě učaruje mytologická linka osudů loutek, Ballardova pátrání nebo aury samotného Alphy, ale Whedon překvapuje hlavně tím, že i převážně epizodické missions of the week jsou žánrovými všehochutěmi a napětím zaostávají jen o chlup. Díky záchraně druhé série tak budoucnost zůstala ještě otevřenější. 2. série - 100% - Kdo ztratil pozornost byť jen na pár minut, ztratil se v Podkroví. Kdo boj s Rossumem vzdal úplně, ten udělal chybu přímo neodpustitelnou. Whedon, Minear a spol. dobojovali bitvu se sledovaností na úplném vrcholu a potenciál rozvedli tak velkolepě, jak snad ani nejvěrnější fanouškovská základna nedoufala. Ani nevím, co vyzdvihnout dřív. Jestli dokonalé výkony herců, lehkost, s jakou se jednotlivé mise proplétají s hlavním příběhem nebo smrtící gradaci, která provází závěrečné tři epizody. Nejhlubší dojmy samozřejmě zanechává finální Epitaph Two. Tolik překvapení, dojetí a nesmrtelnosti vyprávění snad ani na první zhlédnutí nelze pojmout. Událost sezóny je tedy za námi a nejchytřejší seriál svého období se loučí. A my můžeme usnout. Třeba znovu na tu malou chvíli, která trvala krásných šestadvacet epizod. ()
První série vynikající, druhá mi trochu pila krev tím, že už byla klasicky na pokračování... Jak jsem zjistil, tak na seriály, které dávají každou chvíli cliffhangery, nejsem zrovna stavěný... Každopádně konec to všechno vylepšil, přístup Anny DeWittové k Topherovi v obou epilozích byl nádherný. Každopádně mě trochu děsí vědomí, že u Firefly se možná také schylovalo k něčemu podobnému... Anyway - 75%.... ()
Duchaplná sci-fi; seriál pro náročnější, nekonzumní publikum - to mainstreemové nemá moc šancí proniknout pod povrch psychologie postav a ať se radši o to ani nesnaží - a jde si sledovat nějaký ten bezduchý blockbuster u kterého může nechat mozek hezky ve stavu offline. Já jsem za tenhle typ seriálu vděčná, takže tvrdnutí před tv obrazovkou není jen ztrátou času, ale přináší i vnitřní obohacení. ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- S rolí seriálové doktorky Claire Saundersové bylo spojováno i jméno kanadské herečky Kathleen Robertsonové. (Conspi)
- Postava Dr. Saunders měla být původně mnohem starší. Joss Whedon postavu přepsal, aby mohl do role obsadit Amy Acker. (TomikZlesa)
- Dollhouse je součástí kampaně FOX TV nazvané "Remote-Free-TV", která zahrnuje například i serál Fringe. Cílem kampaně je snížit pauzy na reklamy a získat tak více vysílacího času. (TomikZlesa)
Reklama