Režie:
Kirk JonesKamera:
Henry BrahamHudba:
Dario MarianelliHrají:
Robert De Niro, Drew Barrymore, Kate Beckinsale, Sam Rockwell, Kate Moennig, Lucian Maisel, James Frain, Melissa Leo, Brendan Sexton III, Mattie Hawkinson (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Čerstvý důchodce Frank Goode, který před osmi měsíci ovdověl, očekává dohodnutou návštěvu svých čtyř dospělých dětí. Frank má plicní fibrózu, celý život se dřel v továrně na telefonní kabely a dýchal zplodiny z PVC. Chtěl poskytnout dětem úspěšnou budoucnost. Jeho syn David žije v New Yorku a je úspěšným malířem, Amy pracuje na významném postu v reklamní agentuře v Chicagu, Robert je dirigentem orchestru v Denveru a Rosie divadelní tanečnicí v Las Vegas. Děti mu však postupně volají, že přijet nemůžou. Frank je zklamán a i přes varování lékaře se rozhodne vydat na cestu a postupně všechny překvapit svou návštěvou. Jeho první zastávkou je New York. David však není doma a neobjeví se ani následujícího dne. Frank pokračuje do Chicaga za Amy. Povečeří s ní a jejím manželem Jeffem a chce zůstat. Amy prohlásí, že má moc práce, Jeff odjíždí na služební cestu a vnuk Jack na tábor. Frank jede do Denveru, kde zastihne Roberta při zkoušce orchestru, Robert ale hraje na bicí. Vysvětlí otci, že se kvůli němu snažil, ale na dirigenta nebyl dost dobrý. Když se chce Frank zdržet, Robert mu řekne, že odlétá do Evropy, nemá si s ním co říct. Frank se vydává za dcerou Rosie do Las Vegas. Naplánují si večeři v restauraci, ale objeví se kamarádka s batoletem a žádá, aby jí ho Rosie pohlídala. Otec s dcerou zůstanou doma. Frank si uvědomí, že je něco v nepořádku a také mu docházejí léky. Děti dřív domů stále volaly, ale vždycky chtěly hovořit s matkou, jemu nic neříkaly. On na ně příliš tlačil. Matce se mohly svěřit. Jeho žena ho milovala, proto mu říkala o dětech jen to, co chtěl slyšet... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (441)
Film je de facto remake italskýho filmu Všem se daří dobře s Marcello Mastroiannim, takže bych sem klidně mohl zkopčit koment od tohoto filmu, protože beztak ten koment nikdo nečet a byl bych z obliga, ale to by mě hryzalo svědomí, že jsem tuhle databázi ochudil o můj veledůležitej názor na tenhle film, kterej jistě každýho strašně zajímá. Nejsilnější složkou filmu je jednoznačně Robert De Niro, jen díky jeho výkonu vyniká celá bolestná podstata filmu a skutečně bych nechtěl být v jeho kůži ani na jednu minutu. Hrozně se mě líbilo jak fotil, to bylo nejlepší na celým filmu a ocenil jsem, že během závěrečných titulků ty fotky ukázaly, třeba ten autobus, taková milá a upřimná fotka. No a nemůžu nezmínit konec. Znáte to, někdy scénarista tlačí tak na pilu že nás obláží závěrečným dojímavým patnáctiminutovým projevem hlavního hrdiny v marné snaze zaslzet oči po celým světě. Tady jsem nenašel ani milimetr neupřimné citové gradace ve snaze dojmout i sedací soupravu před TV. Tady stačil krátký, ale zato upřimný záběr na jeden obraz a pak do očí Roberta De Nira a z očíček začaly skákat slzy jak paragánská jednotka při výsadku. ()
Kontaktní road movie od které jsem nečekal nic a dostal jsem poměrně hodně. Možná je to tak i správně, protože to co je dokonalé na pohled je obvykle prázdné uvnitř a tenhle snímek dokonalý není ani za mák, má spoustu chyb nehledě na to, že konceptuálně připomíná Mendesovo Away we go. Ale i přes chatrnější scénář a pár podivných eskapád do nichž je hlavní hrdina jen tak mimochodem jakoby zapojen je to podívaná velice příjemná. V poslední době mně dojalo máloco, ale Everybody's Fine se to podařilo na plné čáře. ()
Hořké putování s optimistckou tečkou. De Niro jako unavený důchodce, který nechtěl nikdy víc než být dobrým otcem, je výborný, jeho cesta za dětmi hořkne každou náštěvou a kdyby skončila jeho návratem z cesty, nad hromádkou dopisů, byla by to emocionální pecka, na kterou bych jen tak nezapomněl. To, co následovalo, výrazně změnilo atmosféru celého příběhu, čímž neříkám, že k horšímu. Jen to z velké části přepsalo náladu, kterou předtím příběh budoval, a převrátilo jeho vyznění. Líbilo se mi to tak jak to bylo a líbilo by se mi to i kdyby to skončilo o 5 nebo i o 10 minut dříve. V obou případech u mě fungovalo, potěšilo jako filmový zážitek a současně vedlo k zamyšlení nad některými momenty a pralelami, nad životem i vztahy, nad směrem, kterým kormidlujeme svůj život. Nenápadný film s výrazně pomalým tempem, nahořklou chutí, dojemnými momenty, milým pohlazením v závěru a opravdu dlouhou dochutí. ()
Já nevím, co na tom filmu ostatní vidí špatného a průměrného. Mě to teda zaujalo od začátku a bylo mi uplně jedno, že Robert De Niro hraje postavu, která se k jeho povaze naprosto příčí. Dědkovský léta holt dorazí ke každému. Nuda to nebyla, citově to přeteklo kam mohlo a hlavně se v tom filmu objevil krutý úděl člověka, že nakonec vždycky zůstane sám. ()
Nevím proč, možná to způsobil vzhled plakátu, ale před puštěním jsem si vsugeroval, že se jedná o komedii, a to mi dost možná pokazilo dojem z filmu. Tohle totiž není komedie, ale tzv. "příběh ze života". Není špatný, ale pokud se chcete zasmát, budete zklamáni, jako já teď. Robert De Niro tu představuje prototyp otravného člověka, který na potkání vypráví, co, proč a jak bude dělat - to je dost trapný v běžném životě a ve filmu zrovna tak. Popravdě nevím, proč se k tomuhle propůjčilo tolik známých tváří. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (10)
- Robert De Niro byl od samého počátku Jonesovou první volbou pro obsazení role Franka Goodea. Oslovil ho už v roce 2007. (Taninaca)
- 67. Zlatý Glóbus za rok 2009 - nominace (1) - Nejlepší filmová píseň - "I Want To Come Home" – Hudba a text Paul McCartney (danecek24)
- Okrem mesta New York sa filmovalo aj na viacerých miestach v štáte Connecticut. (MikaelSVK)
Reklama