Režie:
Darnell MartinScénář:
Darnell MartinKamera:
Anastas N. MichosHudba:
Terence BlanchardHrají:
Adrien Brody, Jeffrey Wright, Columbus Short, Gabrielle Union, Norman Reedus, Beyoncé, Emmanuelle Chriqui, Eamonn Walker, Mos Def, Cedric the Entertainer (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Adrien Brody a Beyoncé Knowles v biografickém hudebním dramatu o vydavatelství Chess Records, jež dalo světu rhythm'n'blues. Právě díky němu se z Chucka Berryho, Muddyho Waterse, Etty James či Willieho Jacksona staly zářivé hvězdy.
Kdyby v roce 1950 nevzniklo v americkém Chicagu hudební vydavatelství Chess Records patřící Leonardu Chessovi, možná by se svět nikdy nedozvěděl, jakou sílu v sobě skrývá hudební styl rhythm and blues, zkráceně R&B. Právě tato společnost se v padesátých a šedesátých letech minulého století stala hlavním centrem populární hudby produkované afroamerickou menšinou a právě díky Chess Records se z Chucka Berryho, Muddyho Waterse, Etty James či Willieho Jacksona staly hvězdy nejvyšší zářivosti. Byla to doba jako stvořená pro žhavou a strhující muziku, které právě tito zpěváci měli plné srdce. Po každém vzlétnutí sice následuje pád, ale Chees Records a umělci kolem něj dali světu víc, než mohl kdokoli očekávat. Ve výborném hudebním dramatu režisérky Darnell Martinové ztvárnil hlavní postavu Leonarda Chesse oscarový Adrien Brody a po jeho bok se postavila hudební superstar, uhrančivá kráska se zlatem v hrdle Beyoncé Knowles.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (149)
Poliak a černoch si založia nahrávaciu spoločnosť, jeden má talent na obchody, druhý na hudbu, a tak sa im darí. V tom období v Amerike rasová segregácia ešte prekvitala, takže sa potýkajú s mnohými problémami. Ale keď ide o hudbu, na pódiu a pod ním problémy miznú. Občas som si pripadal ako u Gumpa, keď sa objavili začínajúci Rolling Stones, alebo príde reč na nejakých Angličanov Beatles, a títo všetci sa vraj inšpirovali Muddyho hudbou. Hudba mi vo filme po krátkom čase pripadala monotónna a stále o tom istom, takže som len čakal na príchod Beyoncé. Počkať si treba hodnú chvíľu, viac ako hodinu, ale oplatí sa, popri úlohe producentky celého filmu si asi veľmi rada zaspievala pár starých hitov, a to sakramentsky dobre. Film ako taký ma veľmi nezasiahol, takže len silnejšie tri hviezdy. –––– Zajímala ho jen barva bankovek. Stačí mít pořádnej balík zelených papírků a už nejsi židák. A ani barevnej už nejsi. Jsi jen chlápek s cadillacem. ()
První hodina, která se soustředí převážně na vstup slavných rock'n'rollových hudebníků na scénu a na jejich hudbu, je opravdu dobrá a má šťávu, ale pak to začne jít z kopce, začíná se řešit kdo koho miluje, opakují se nikam neústící hádky o peníze, snad jen posledních pár minut filmu je zase dobrých. Ale celkově jde určitě o nadprůměrný film. ()
Ač to ze začátku vypadá na parádní hudební film s trochou historie, spolu s propadem prodejů klesá i kvalita filmu a místo radosti z hudby jsou servírovány nezáživné momentky ze životů jednotlivých hudebně zainteresovaných postav. Podivný a upřímný konec to pak zase aspoň trochu zachránil. *** Ve zkratce: Pracuj pro mě a dostaneš Cadillac. ()
Životopisný hudební film, jehož fígl je, že nevypráví o konkrétním hudebníkovi, ale zaměřuje se na celé vydavatelství Chess Records. A to se mu daří velice dobře. Samotní hudebníci tu pak jsou představeni mnohdy zkratkovitě, ale i to málo stačí, abyste si dokázali udělat představu o tom, jak to v té době vzniku rock n rollu v Americe asi vypadalo. A to je podle mě naprosto dostačující k tomu, abych dostal to, co mi film o vydavatelství může nabídnout. Skvělý zážitek podtrhnutý skvělými herci. Nejsympatičtější ze všech mi přišli Chuck Berry a Muddy Waters. Plus při psaní tohoto komentáře mi musela v pozadí hrát jejich muzika... ()
Cadillac Records vypráví velký příběh černošského blues a počátků rock'n'rollu, líčí dění okolo těch, kteří se jako první opravdu vymanili z údělu černošského etnika a emancipovali se prostřednictvím úspěchu v showbusinessu. Je to úspěch prvních černošských hvězd, které se zapsaly do povědomí nejširších mas posluchačů a zanechaly svůj otisk v hudebních dějinách včetně svých skandálů a rozmařilého životního stylu charakteristického pro ty, kteří se vypracovali z ničeho. Divákovi, kterému je tahle hudební produkce ukradená, bude ukradený i film. Fanouškovi, který ujíždí na soundtrackích 50. a 60. let a jména a životopisy slavných umělců té éry má v malíčku, Cadillac Records vlastně taky nemá co nabídnout, protože znalý divák si nejspíš rychle všimne povrchnosti, nedotaženosti, lehce načrtnutých figurek a veskrze průměrného scénáře. Spíš než vzrušující jízdou do popové minulosti je Cadillac Records v podání Darnell Martin pouhou ilustrací dění kolem jedné nahrávací společnosti, jejíž majitel měl čich a odvahu překročit společenská tabu a oslovit jinou klientelu. Zámořská kritika film brutálním způsobem rozcupovala, ale žádný strach, na jedno pokoukání je Cadillac Records v pohodě. Kritika si, jak známo, nejvíc smlsne na tom, od čeho se hodně očekává a na čem se podílejí známá jména. Pravdou je, že Beyoncé herečkou, natož pak dobrou, není a nebude a Adrien Brody má sice charisma, ale nemá moc co hrát, ale pořád to bez problémů na 3* stačí. Celkový dojem: 55 %. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Úvodné scény, odohrávajúce sa v rokoch 1941 až 1947, obsahujú veľa automobilov z rokov 1953 až 1956. (sWONDER)
- Adrien Brody vo filme vyfajčí až 14 cigariet. (ČSFD)
- Leonarda Chesse měl původně hrát Matt Dillon. (HappySmile)
Reklama