Scénář:
Michael CooneyKamera:
Linus SandgrenHudba:
John FrizzellHrají:
Julianne Moore, Jonathan Rhys Meyers, Jeffrey DeMunn, Brooklynn Proulx, Brian Anthony Wilson, Jeremy Ambler, Aaron Bernard, Frances Conroy (více)Obsahy(2)
Forenzní psychiatrička Dr. Cara Jessupová postavila svou kariéru na definování rozpolcených osobností schizofreniků. V soudní síni často svědčí coby expert a její názory a poznatky ohledně schizofrenie pomohly k trestu smrti více než půl tuctu vrahů. Cara je sice oddaná vědě, ale věří také v boha a svou víru neztratila ani poté, když byl její manžel brutálně zavražděn. Její dcera Samantha na rozdíl od své matky věřící není. Po jednom zvláště znepokojujícím soudním řízení představí Caře její otec Dr. Harding svého nového pacienta Adama. Čím více se toho Cara o Adamovi dozvídá, tím více je její život i životy jejích blízkých v ohrožení. Když se doktorka seznámí s pacientovou minulostí, její svět se začíná hroutit a ona začne pochybovat o bohu i o vědě. Cara však musí co nejrychleji odhalit závoj tajemství kolem Adama a především neztratit svou víru, jinak bude celá její rodina v nebezpečí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (344)
Pokud se někomu nelíbí vaše osobnost, měl by mít alespoň tolik slušnosti, aby vám řekl která! Podivná "švédská dvojka?" absolutně bez kreditů, co patrně udělala kvalitní "sandwich" nějakému americkému producentovi, jehož jachta ztroskotala u Stockholmu, servíruje žánrový Eintopf, do kterého sice namíchala všechny své oblíbené ingredience, ale ve výsledku máte stejně to gastronomické Deja-vu, že už jste to někdy někde jedli. ()
Tedy, to u nás by si takový.. "Mám já to ale s těma neřádama nevěřícíma kříž" pořádně naběhl a hlavně se po čertech naběhal. A když přehlédnu tu americkou fanatičnost pro cokoliv, vymykající se v mnoha ohledech zdravému (selskému) rozumu, je Skrýš řádně napěchována nalévárna pro řady ateistických popíračů. ... A divte se.. já také v něco věřím... ()
Mám rád mysteriózní thrillery/kriminálky s pořádnou dávkou napětí a hororovou atmosférou. Hlavním lákadlem zde bylo opravdu herecké obsazení a i já se přidávám k těm, kteří mají Julianne Moore rádi. Nesouhlasím však s tvrzením, že se film (potažmo scénář) opírá o originální myšlenku. Spíše bych to nazval neokoukanou. Ti co znají starší asijské horory natočené před (Kruhem, Nenávistí, atd.) ví, že než začala z každého druhého filmu odevšad vylézat černovlasá dívka, byly mimo jiné naplní jejich filmů i hříšné duše, pojídači hříchů (duší). Stejně tak americký film The Order (2003) se zabýval podobnou tématikou. Scénárista Michael Cooney však velice rád používá ve svých pracích schizofreniky trpící rozdvojenou (někdy i více) osobností o čemž nás už přesvědčil dříve. Tady se mu však podařilo ve spolupráci s dvojicí režisérů vytvořit lehce nadprůměrnou psychologickou jízdu, při které se rozhodně nudit nebudeme. Já patřím k těm, kterým se líbila hlavně první polovina filmu. Prvotní oťukávání doktorky a jejího pacienta v sobě skrývalo ono kouzlo nevědomosti, kdy divák ještě nemá ani tušení, kterýmže směrem se bude zápletka ubírat. Postupné poodhalování děsivého případu bylo doprovázeno slušnou dávkou napětí a atmosféra v tu chvíli jela na plné obrátky. Jenže zhruba za polovinou stopáže tomu začala docházet šťáva. Začali se tu až nehezky rozmáhat pánbíčkářské kecy a ani atmosféra už neměla ty správné grády. Navíc mi přišlo, že se v tom začali tvůrci nehezky plácat. Dostavily se nelogické kopance a mysteriózní kouzlo bylo jako mávnutím kouzelného proutku fuč. Závěr se mi nelíbil vůbec.60% ()
Naprosto souhlasím s kOCOURem a jeho postřehy o gulášovitosti a nereálných blbostech. Jinak, film mě bavil, to musím říct hned na začátek. Musím vyzdvihnout hlavně výkon Meyerse, opět si zahrál zápornou postavu a znovu jí dokázal povznest na znechucení díváka (v dobrém slova smyslu). "Dobové záběry" z roku 1918 natočené digitální kamerou mě solidně pobavily. Při bilanci nad filmem se nemůžu pozastavit nad faktem, že půlku stopáže tvůrci odvedli dobrou práci, vystavěli zajímavou atmosféru a postavili psycholožku opět do role detektiva (což zde celkem fungovalo a nebylo to tak drasticky vražené do děje jako v jiných filmech), druhou asi točil tvůrce reklam na novou akci u Mc´Donalds. 56% ()
Je sympatické, že sa niekto pokúsil zavíriť stojaté hororové vody, ale tento pokus vyšiel tak napolovicu. Film obsahuje pár naozaj vydarených strašidelných momentov i herci sa snažia čo im sily stačia, ale celkovo je príbeh i jeho pointa v dnešnej dobe neúčinná. Možno si niekto myslí, že práve teraz nastal čas na vieru v Boha, ale svet okolo nás i to čo sa okolo nás každý deň deje dokazuje niečo úplne iné. Súhlasím, že ľudstvo si už dlho koleduje o pohromu, ale neviem či práve viera v Boha to napraví. Je zaujímavé, že film som videl tesne po kórejskom filme Crossing, z ktorého vyplýva presný opak toho, čo vraví tento film. Veriť v Boha? Skúste ten spomínaný Crossing alebo napríklad Krajinu tieňov, kde A. Hopkins po niekoľkých fackách od života bibliu spálil a rozhodnite sa sami. Ja neverím, ale snažím sa žiť čestne a držím sa desatora. 60%. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (3)
- Vo filme hrá Julianne Moore postavu, ktorá sa volá Cara Harding. V snímke Stratený svet: Jurský park (1997) stvárnila postavu s veľmi podobným menom - Sarah Harding. Obe postavy sú lekárky. (misterz)
- Film sa natáčal v Pittsburghu (Pensylvánia, USA). (Arsenal83)
- V 74. minutě je v pozadí možné vidět plakát k filmu Noc oživlých mrtvol (1968). (Terva)
Reklama