Reklama

Reklama

Hobit: Šmakova dračí poušť

  • USA The Hobbit: The Desolation of Smaug (více)
Trailer 3

Hobit: Šmakova dračí poušť líčí další dobrodružství hobita Bilbo Pytlíka na jeho společné pouti s čarodějem Gandalfem a třinácti trpaslíky vedenými Thorinem Pavézou. Vydali se na výpravnou cestu, jejímž cílem je získat zpět Osamělou horu a ztracené království trpaslíků Erebor. Poté, co přežili začátek své neočekávané cesty, pokračuje tato společnost směrem na Východ a cestou potkává kožoměnce Medděda a v lese Mirkwood plném nástrah se střetává s houfem obřích Pavouků. Když se jim podaří uniknout ze zajetí nebezpečných lesních elfů, pokračují trpaslíci k Jezernímu městu a nakonec k samotné Osamělé hoře, kde musí čelit největšímu nebezpečí v podobě Šmaka -  nejstrašlivější nestvůry, která prověří nejen jejich odvahu, ale i pevnost jejich přátelství a smysluplnost celé pouti. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (27)

Trailer 3

Recenze (2 198)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrý akčný dobrodružný fantasy film, ktorý je pokračovaním obstojnej jednotky. Má pomerne dobrý príbeh pokračujúci presne tam, kde skončila jednotka, Hobit Bilbo je so skupinou trpaslíkov na výprave do Ereboru a neustále ich prenasledujú agresívni škreti, ktorí sa nezastavia pred ničím. A na ceste sa zoznamujú nielen s Elfami, pričom medzi elfkou Tauriel a jedným z trpaslíkov vzniká puto, ale aj s ľuďmi z jazerného mesta a k vstupu do Ereboru im už takmer nič nebráni. So spracovaním som nadmieru spokojný, síce hlavná línia je stále len o tom putovaní skupiny trpaslíkov do Ereboru, ale s predchádzajúcim dielom sa to nedá porovnávať. Už od začiatku som mal z toho omnoho lepšie pocity, dej je podstatne zaujímavejší a dynamickejší, keďže tu sa toho zase udeje celkom dosť, do deja vstúpi niekoľko výborných postáv, hlavne dvojica Elfov, ktorí to výrazne povýšia, všetky svoje scény si berú pre seba na úkor hlavných hrdinov a hlavne celú prvú hodinu som mal pocit, že jedna vydarená sekvencia strieda druhú. Potom to síce na nejaký čas trochu upadne, ale ani s tým nemám väčší problém, keďže tu pribudne ďalší výrazný prvok, ľudia a jazerné mesto a navyše to vynahradzuje celá záverečná fáza v hore, kedy sa stále niečo deje a tak väčšinu času ma to na pomery žánru až prekvapivo dobre bavilo. Akcie je tu pomerne dosť a v rámci svojej kategórie je výborná. Aj tentoraz je veľkolepá, prehľadná, a technicky výborne zvládnutá, ale na rozdiel od predchádzajúceho dielu môžem chváliť aj ďalej. Jednotlivé akčné sekvencie sú odlišné a pritom všetky zaujímavé a dobre gradované, nájde sa tu plno dobrých nápadov a poteší aj kvalitná choreografia osobných stretov. Najviac sa mi páči celá časť so sudmi, za čo môže dvojica Elfov, ktorí efektne likvidujú jedného protivníka za druhým, ale aj celkovo práve ich akcia si ma získala najviac, no určite musím pochváliť aj napínavé finále s drakom, alebo zaujímavú časť a pavúkmi. Herecké obsadenie je na tom veľmi dobre, opäť nechýbajú Martin Freeman, Ian McKellen a Richard Armitage, ale tentoraz pribudne aj Evangeline Lilly, ktorá mi ako Elfka sadla perfektne a považujem ju za hlavný klad celej série, k tomu Orlando Bloom, ktorý síce určite nepatrí medzi mojich obľúbencov ale jeho Legolas ma baví a poteší aj Luke Evans v úlohe muža z jazerného mesta. No nájde sa tu viacero postáv, ktoré pôsobia zaujímavo a ponúkajú potenciál do budúcna. Réžia a technická stránka sú stále kvalitné, síce stále je to zbytočne digitálne, čo moc nemusím, ale predsa len mi teraz vizuál prišiel o niečo zaujímavejší, za čo môže aj lepší výber lokácií. A hudba mi tentoraz pripadá o niečo lepšia. Takže po nevýraznej jednotke prišlo takéto vydarené pokračovanie, ktoré je lepšie prakticky po všetkých stránkach, viac ma zaujal dej, akcia, postavy, hudba a vlastne aj vizuál. Na pomery žánru som sa bavil až prekvapivo dobre a keby bol film postavený na Elfoch miesto na trpaslíkoch, možno by som uvažoval aj nad plným hodnotením. 79% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak i druhý díl na mě zapůsobil podobným způsobem jako ten první, a to, co jsem napsal do komentáře k němu, bych sem mohl víceméně zkopírovat v původním znění. Tedy kromě toho, že i přes různé zastávky měl podstatně svižnější tempo (k čemuž jistě pomohl i fakt, že už se nemuselo znovu nějak výrazně představovat a příběh se rozdělil do více souběžných linií). A přestože si stejně jako u jedničky uvědomuju řadu nedostatků (z nichž bych však já osobně vypíchl snad jen ten pokus o romantiku, která na mě přece jenom působila poněkud křečovitě), Peter mě zase dostal tam, kam chtěl a já se nechal spokojeně unášet na vlnách jeho fantazie přetavené všemi (ne) možnými prostředky na filmové plátno. Moc se těším na epické vyvrcholení (které bude pravděpodobně ke konci nepěkně natahované, ale už se nato začínám psychicky připravovat) a dílu prostřednímu přiklepávám 5*. ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

již od loňské premiéry Neočekávané cesty napjatě vyhlížené pokračování přináší směs očekávaného i nečekaného. Hobit: Šmakova dračí poušť překvapuje znepokojivým, otevřeným koncem, méně již pro prostřední díly filmových trilogií typicky temným laděním. v nevyhnutelném porovnání s jedničkou může zamrzet odklon od příjemné vypravěčské nenucenosti a odvážného pohádkového nádechu. tam, kde první díl sázel na osvěžující snahy vyvolat úžas z poznávání vizuálně skvostných reálií fantastického světa Středozemě a spoluprožívání dobrodružné cesty hobita Bilba, čaroděje Gandalfa a třinácti trpaslíků za znovudobytím obsazeného království, dvojka vytěžuje ověřené recepty hollywoodské „blockbusterové školy“. /// s pominutím retrospektivního prologu, připomenuvšího motivaci trpasličího „exilového“ krále Thorina Pavézy k putování do Ereboru – někdejší domoviny svého národa, nabírá vyprávění jeho družinu právě tam, kde ji zanechal předchozí snímek – na dohled od Osamělé hory, v níž na kopcích zlata vyspává obávaný drak Šmak. i poslední úsek cesty však skýtá nemalou porci obtíží od útoku obrovitých pavouků mezi pokřivenými větvemi Temného hvozdu, přes věznění v sídle lesních elfů po nekonečné nájezdy skřetů potají formujících armádu v odlehlé ruině. aby skřetí hrozbu prošetřil, opouští Gandalf společníky. v rozporu s jeho privilegovaným místem na plakátech se oblíbenému čaroději dostává trestuhodně málo prostoru. podobně velký podíl na příběhu připadl vnadné elfce Tauriel (Evangeline Lilly proslula především díky seriálu Ztraceni), ač postavě nepocházející z literární předlohy J. R.R. Tolkiena, nýbrž zrozené ze snů režiséra Petera Jacksona. mužskou složku publika tak usiluje uspokojit nejen přemíra soubojů, ale i sličná kráska, zatímco pro potěchu žen se z trilogie Pán prstenů vrací postava elfského lučištníka Legolase. dojem nemalého ústupku ženskému publiku budí i v knize neobsažené citové pouto mezi elfkou a trpaslíkem. /// společensko-kritická problematika mezirasových vztahů kupodivu nepůsobí nepatřičně mezi převážně nadčasovými mytologickými významy aspirujícími na univerzální platnost. zprvu slibný motiv neortodoxní lásky ovšem postupem času upadá do laciného patosu. jeho účast na závěrečné gradaci notně ubližuje údernosti finálního aktu, už tak rozmělňovanému paralelním vyprávěním. právě na ztrojeném finále se nejpatrněji projevuje méně konzistentní vyprávění ve srovnání s minulým dílem. ani Legolasovo zúčtování s vůdcem skřetů, ani měření sil mezi Gandalfem a vzmáhajícím se Nekromantem a ani snahy drakobijců přitom nedospívají ke kýženému završení. nelze se tudíž zbavit dojmu, že ač byla dřívější Neočekávaná cesta popisována coby pouhý odrazový můstek pro daleko epičtější pokračování, o Šmakově dračí poušti to platí ještě spíše. /// nastavovaným sledem akčních scén naštěstí občas probleskují kvality, které Jacksonovy tolkienovské adaptace vydělují z šedi akčních blockbusterů. autentický dojem podmanivého fantazijního světa evokují zejména leitmotivické krajiny Nového Zélandu. hlubší okouzlení vzbuzuje hudba Howarda Shora, která na sebe po většinu času neupozorňuje, i když ve vzácných okamžicích vyniknou osobitější jemnější skladby (The Woodland Realm, Thrice Welcome). špičkovou úroveň výtvarné stránky mají oba prozatímní hobitovské filmy společnou. nezapře se v ní pohádkovost adaptované látky, ač se jí filmaři snaží udolat strojenou velkolepostí. vždyť co jiného je Temný hvozd, než začarovaný les, a co jiného Dol Guldur, než strašidelný hrad. /// nade všechny prvky inspirované v pohádkách přirozeně vyniká drak. hojným sekvencím se Šmakem se daří vykoupit většinu zmíněných neduhů už od prvních chvil, kdy se Bilbo vkrade do sluje pod horou. napínavost Bilbova opatrného našlapování kolem spící nestvůry a následná „zdvořilostní konverzace“ s ní překonávají už dnes legendární hádanky ve tmě z jedničky. Šmak vystupuje jako plnohodnotná postava, co víc – vykazuje charisma a přitažlivost nejlepších padouchů filmové historie. Uznání patří jak trikařům zodpovědným za drakův imponující zevnějšek a schopnost chrlit oheň, tak ještě spíše Benedictu Cumberbatchovi za poskytnutí svého démonického barytonu (zde díky akustické úpravě spíše basu). svým výkonem zastínil i temného pána Saurona, toho času střádajícího síly k nadcházející válce. /// nejen neforemnou temnotou v Dol Gulduru se snímek podbízí fanouškům filmového Pána prstenů. tolkienovské téma o korumpující síle moci a bohatství ustupuje přívalovým vlnám bohapusté akce. chvílemi lze zahlédnout jeho stín v drakově bezmezné aroganci, v sobectví éterického krále elfů Thranduila a Bilbově lpění na prstenu. pokud se ale Tolkien vyznačuje reputací tvůrce schopného velmi detailně definovat podstatu zla, filmové adaptace za literárním odkazem daleko nezaostávají a Hobit: Šmakova dračí poušť se pravidlu nevymyká. () (méně) (více)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Rád bych napsal, jak to bylo skvělé a bombastické a přeúžasné, plné krásné hudby a nervydrásajícího příběhu, ale nebylo. Viděl jsem dokonalou, řemeslně odvedenou práci výtvarníka, prožil několik nostalgických momentů, které mě znovu vrátily na stránky knih (vstup do Temného hvozdu, Bilbův výhled ze stromu, Esgarot, Špak), občas se uchechtl, jednou ucukl při 3D efektu, ale jinak jsem se spíš těšil na konec (měřeno přísnou optikou). Sám nevím, jak to je koncipované. Jestli je to zkrátka pro hardcore fanouška Tolkienova Hobita k potěšení nebo k nasrání. Přitom mohu odvážně říct, že se povedlo - jednotlivé sekvence, části, momenty jsou jednoduše skvělé, ale jako celek to prostě někde hapruje. Kam se sakra podělo to fantastično, ten děsuplný závan přenádherné bájné Středozemě? Vše je zadupáno do trpasličích výkalů hyperaktivním střihem, hektickou kamerou a umělohmotným prefabrikovaným scénářem. U Eru, jaká škoda, pane Tolkien! A tak krásně jste to napsal. S politováním musím říct, že to, co vám zfilmovali, nebylo zdaleka tak skvělé, jako to, co si přimysleli navíc. Ano, mluvím o Tauriel. Tato nová postava byla z celého filmu jednoznačně nejlepší. Vysoko nad vším tím patosem, barvičkami, a Thranduilovo přehráváním. Přesto všechno ale musím říct, že výlet na sever Středozemě jsem si vlastně užil a bylo vidět, že i ostatní mainstreamový konzumenti v kině občas zapomínají žvýkat ten svůj prošlý popkorn a oddávají se toulkám fantazií (měřeno mírnou optikou). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ARCIKAM? A TO JE CO?“ … ,,TO, MISTŘE LUPIČI, JE DŮVOD, PROČ JSTE TADY“.… /// MONSTRÓZNÍ fantasy o cestě za vodemknutím skály. Lidi trpící arachnofobií by mohl z kina vodvízt černej auťák a potencionální žháři budou pro sirku vraždit. Do trenek šáhnout příznivci elfího boje, páč Legolas stíhá všecko a ještě přitom surfuje na skřetu (skřetovi vole… mluv česky!). Možná proto, že se chce předvíst před Evangelinou (což se mu kurva vůbec nedivím!). Trpaslíci dělaj co maj, Bilbo dělá co má, Jackson, frajeři vod CGI, muzikanti …. no kurvaže i já vím, co dělat mám… PS: Parádní, ničím nerušící 3D! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu zjistit, jestli mívám většího draka než má Peter Jackson. 2.) Jsem na elfky. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ * ()

Galerie (270)

Zajímavosti (79)

  • Při natáčení se v hojné míře místo skutečných zbraní používaly zelené tyče, které byly ve zbraně proměněny až v počítačích. (Dracconnis)

Související novinky

Daniel Brühl na FebioFestu převzal "ČSFD Award"

Daniel Brühl na FebioFestu převzal "ČSFD Award"

22.03.2016

Rivalové jsou v žebříčcích ČSFD.cz dodnes nejlepším filmem roku 2013. Více hvězdičkových hodnocení v daném roce nasbíraly pouze druhý Hobbit a Vlk z Wall Street, ale výsledným hodnocením se nedostaly… (více)

Bard opouští Vránu

Bard opouští Vránu

26.01.2015

Nebo chcete-li: Luke Evans, představitel lučištníka Barda z filmové trilogie Hobit, si nakonec nezahraje Erica Dravena, hlavního hrdinu nové adaptace comicsu Vrána. Slavné dílo Jamese O'Barra, ve… (více)

Cumberbatch jako další ultimátní padouch

Cumberbatch jako další ultimátní padouch

21.08.2014

Představitel televizního Sherlocka Benedict Cumberbatch se loni objevil ve dvou výrazných záporáckých rolích. Nejdříve zatopil kapitánu Kirkovi ve sci-fi Star Trek: Do temnoty, následně jste jej… (více)

Jak se bude jmenovat třetí díl Hobita?

Jak se bude jmenovat třetí díl Hobita?

25.04.2014

Hobit: Neočekávaná cesta, Hobit: Šmakova dračí poušť, Hobit: Bitva pěti armád. Že nevidíte nic nového? Tak to vám nejspíš uniklo, že třetí díl hobití trilogie dlouho nesl podtitul Tam a zase zpátky.… (více)

Reklama

Reklama