Režie:
Martin ScorseseScénář:
Laeta KalogridisKamera:
Robert RichardsonHrají:
Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley, Max von Sydow, Michelle Williams, Emily Mortimer, Patricia Clarkson, Jackie Earle Haley, Ted Levine (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Mrazivý thriller, ze kterého podle kritiků "sálá napětí tak, že je přímo horký na dotek", je výsledkem opětovné spolupráce oscarového režiséra Martina Scorseseho a Leonarda DiCapria.
Když federální agent Teddy Daniels dorazí do věznice pro psychicky narušené zločince na ostrově Shutter Island, zdá se, že půjde jen o rutinní vyšetřování. Jenže atmosféra na ostrově brzy zhoustne. Jak Teddy postupuje kupředu, odhaluje stále otřesnější a temnější skutečnosti. Nakonec zjistí, že existují místa, která člověku už nikdy nedovolí odejít.
(Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 601)
Všechno to, co mi nedokázal poskytnout Avatar, tedy silný příběh, plnokrevné postavy a skutečné napětí, mi dokázal v míře vrchovaté poskytnout Prokletý ostrov. Od Klubu rváčů si se mnou žádný režisér tak hezky nepohrál a už dlouho jsem přes řadu dobrých filmů shlédnutých v nedávné minulosti neměl pocit tak komplexního filmového zážitku. Chytrý scénář, výborná kamera, pečlivě zvolené exteriéry, excelentní obsazení a předvedené herecké výkony. Souhra všech prvků filmového řemesla. Martin Scorsese je zkušený filmař a tohle je završení jeho dlouholeté kariéry. Ještě dlouho ve mě budou doznívat jednotlivé scény, zásadní obraty ve filmu, jako je střetnutí v pevnosti nebo závěrečná konfrontace na majáku. Prokletý ostrov je pečlivě budované drama s četnými prvky hororu ve smyslu klasické školy psychohororu. Emotivní záležitost s řadou zajímavých hrdinů. Napsal bych i víc, ale psavci typu mého oblíbeného uživatele Sobis87 mi berou slova z úst. Horký kandidát na můj největší letošní filmový zážitek. Vlastně nemám, co bych podstatného Scorseseho snímku vytkl. Celkový dojem: 100 %. Takhle vypadá poctivá klasická filmařina. ()
Shutter Island je tak trochu ako vybrané depalmovky – nevyhovie každému, ale koho chytí, toho položí na lopatky... Začalo to plavbou a príjazdom na tajuplný ostrov, ktoré čo do kamery, strihu a použitia hrozivej retro hudby v štýle Miklósa Rozsu predstavujú rovnako hodnotný študijný manuál k vytvoreniu absolútne pohlcujúceho filmového openingu, akým je úvodné vylodenie vo Vojakovi Ryanovi. A skončilo to ani nie tak pointou, ktorá otočila naruby predošlý dej (tento námet ostatne nie je vo svete filmových scenárov až tak originálny), ale jej dodatkom – poslednou scénou a vetou filmu, ktorá “ten thriller s DiCapriom, na ktorý sa pohrnú masy” vyniesla o tri poschodia vyššie. Všetkému medzi úvodom a záverom sa dá vytknúť miestami gýčovitý nádych, prehnane dezorientovaná orientácia medzi realitou a halucináciami (ktorá nastoluje zopár kostrbato zodpovedateľných otázok), alebo chladný prístup k postavám. Lenže to všetko je súčasťou prefíkanej hry režiséra, ktorému nejde o zimomriavky z maniakov v celách bloku C, ani o sentimentálne dojatie nad osudom hlavnej postavy. Pretože tento režisér hrá na úplne iné husle. +++ Po druhom zhliadnutí sa mi triasli ruky ako po vyfajčení krabičky cigariet od doktora Cawleyho. Výnimočný film z inej, nadzmyslovej dimenzie. ()
Průhledné, ze začátku zbytečně a nevím proč, melodramatické. Už mám celkem po krk filmů, které chtějí jednou větou na konci udělat snímek více zajímavým, co z toho, když ten devadesátiprocentní zbytek skutečně znatelně pokulhává. První velké zklamání roku. Aspoň, že ten jindy nevýrazný Mark Ruffalo se vytáhl. ()
Měl jsem tušit, že si pro mě duo DiCaprio a Scorsese připraví něco naprosto nadpozemského. A to jsem se na ten film chystal docela dlouhou dobu. Jenže jakmile začaly první minuty, okamžitě jsem si řekl, že to bude nářez. A od půlky filmu, kdy se to skutečně rozjelo, jsem měl držku otevřenou dokořán a čekal jsem na závěrečný hvizd, kde nám tvůrci vysvětlí jak to vlastně všecko bylo. Tohle čekání se nakonec zvrhlo na neskutečně těžký dvě hodiny čekání, kde režisér ukázal, jaký je skutečný borec a atmosféru nahustil na naprosto nejvyšší možnou stupnici. Na konci DiCaprio pak dorazil se scénou, na kterou u něj do konce života nezapomenu a budu si jí v hlavě promítat napořád. On opravdu dokázal, že je abnormální herec. Já teda vím, že to ukázal už v prvním filmu, co natočil. Jenže já ho měl zažitýho jako nějakýho floutka, co se ovívá větrem na loďi snů, nebo se snaží zfetovat na thajských pláží a nikdy by mě nenapadlo, že bych po pár letech mohl tvrdit, jak Leonardo DiCaprio je pan herec. A on skutečně je. Momentálně je to pro mě nejlepší herec současnosti. I když za to může i fakt, že se objevuje v kvalitních filmech. Vždyť jak by to vypadalo, kdyby knižní předlohu točil někdo jiný, než právě Martin Scorsese...Vždyť já si i myslím, že samotná knižní předloha musela být nesmírně náročná na zfilmování, protože kolik myšlenek se ve filmu objeví, tolik já nenajdu ani za sto let v kelímku od limonády. A závěrečný hvizd nastolí tisíc otázek, kdy teda jedna by měla být správná, a každý na to bude mít stejně svůj názor. Já se ale spokojím s tím svým, a to tím, že tenhle film je darda, která mě po dlouhé době donutila o filmu přemýšlet. ()
Psychothriller s hororovými prvky a hutnou atmosférou. Velmi přesvědčivej DiCaprio tam má furt tajemný sny a režie nás později nechá tápat, co je jsou jeho halucinace a co realita. Chvílemi to dokonce vypadá, že si divák bude moci vybrat. Každopádně závěr je působivý a uspokojivý. Herci všichni perfektní. Hrozně se mi líbilo, jak Scorsese, hned ze začátku, nenásilně vyvolal asociace ústavu Shutter Island s nacistickými lágry a potom to zužitkoval v ději. V tomto filmu má prostě vše svoje přesné místo. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (45)
- Aby bylo prostředí psychiatrické léčebny co nejautentičtější, najal Martin Scorsese specializovaného konzultanta, doktora Jamese Gilligana, který v sedmdesátých letech řídil podobné zařízení. (Olík)
- Celosvětová premiéra proběhla 13. února 2010 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu v Německu. (Varan)
- Při jednom z flashbacků z masakru v táboře Dachau v čase 42:20 lze vidět bránu s kovaným nápisem "Arbeit macht frei", který zpracováním nejvíce připomíná nápis z Osvětimi. Skutečný nápis z tábora Dachau vypadal úplně jinak. (ČSFD)
Reklama