Reklama

Reklama

Noel byl německým válečným sirotkem, kterého adoptoval americký pár. O řadu let později zjistí, že mu jeho biologický otec po smrti odkázal čtyři miliardy dolarů. A tak se stává součástí tajemného spiknutí kolem skrytých nacistických fondů. V této adaptaci celosvětově úspěšného špionážního románu Roberta Ludluma se Michael Caine představí v hlavní roli Noela Holcrofta, kterého se v Německu během temných dní druhé světové války ujala americká rodina. O pár desítek let později se Noel, nyní muž ve středních letech, dozvídá, že mu jeho biologický otec, který byl jedním z klíčových finančních poradců Hitlera, odkázal po své smrti více než čtyři miliardy dolarů. Noel je zprvu přesvědčený, že byly peníze původně určeny na odškodnění Hitlerových zločinů. Teprve později mu dochází, že jde o úspory vyčleněné na financování nového nacistického režimu. Když se neonacisté dozvědí, že Noel jejich plány prokoukl, začnou ho pronásledovat napříč Evropou s jediným cílem - zavraždit ho a uvolnit cestu pro nástup Čtvrté říše. (Cinemax)

(více)

Recenze (27)

bakeero 

všechny recenze uživatele

Michael Caine je asi jediným pozitivem tohoto snímku. A to i přesto, že jeho hrdina se zpočátku jeví až dětinsky hloupý a naivní. Nacistické spiknutí bylo totiž zřejmé hned od začátku, a tahle předvídatelnost měla za příčinu, že jsem se u filmu dost nudil a nebál bych se říct, že jsem ho dokoukal vyloženě se sebezapřením. Takže tentokrát zklamání. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Také napodruhé mne ten film nedostal tak, jako třeba Chamberlainův Bourne. Nějak tomu chybí větší napětí, zvraty, některá jednání postav mi přišla těžce nelogická, a také ty neustálé přelety mezi USA a Evropou jako na běžícím pásu jsem nějak nezkousl. Scenérie jsou docela slušné, kameraman se snažil, ale ani tentokrát se mi adaptace Ludlumovy knihy moc nelíbila. Ony jeho knihy totiž často stojí na jakési úvodní záhadě, k jejímuž řešení je nutno se prokousat mnoha stránkami často zbytečného textu a zbytečných odboček a zbytečných lidí (to víte, spisovatel je placen za počet slov), a když se vyextrahuje jen základní kostra příběhu, vyleze z ní tohleto a jsou tomu vidět všechny švy. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jméno Ludlum vás přinutí přemýšlet, jestli z architekta Holcrofta bude na konci agent bez budoucnosti, agent bez hotovosti a nebo jen zůstane u neškodného agenta bez řidičáku, nicméně já vám garantuji, že strach o něj mít nebudete. On totiž instinktivně tuší, že při střelbě je lepší bubínky držet, než zacpat a když dojde k vyvrcholení milostné avantýry, dobře ví, co udělat s pérem.. Agresivní hudba a pasivita tvůrců při budování napětí a věrohodnosti tomu moc neprospěly, stejně jako přepisování scénáře, který musel tlustou předlohu pro filmové potřeby řádně zeštíhlit (třetí autor v pořadí, který tam měl vnést humor, dokonce přiznal, že ji ani nečetl). Úplně poslední záběr ovšem výborný, taková drobná ukázka Caineovy mistrovské úspornosti.. ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Frankenheimer byl mistr thrillerů a tento snímek je tomu dalším důkazem. Precizně sepsaný scénář nedává příliš vodítek, co uvidíte v následujících chvílích, a drží vás stále v napětí a touze vědet víc. Až hitchkockovský osud hlavního hrdiny je skvěle ztvárněn Miachaelem Cainem a spolehlivě perfektně odvyprávěn mistrem Frankenheimerem. Ten si pohlídal i řemeslo, takže každá akce sedí, automobilová stíhačka zatlačí do sedadla a nápady neberou konce (atmosféra Berlínského festivalu nemá chybu). Škoda poněkud televizního balení, slabšího zbytku obsazení a až na orchestr i hudba moc netáhne, ale příběh doslova běží s větrem o závod a Franbkenheimer umí z diváka udělat gamblera, co na dostizích vsadil své poslední a teď drží palce, až se lámou nehty! Noel zjistí, že mu otec s nacistickou minulostí odkázal nemalé dědictví, žel nese sebou minimálně stejně velké břemeno potíží a překážek... 80% ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Osmdesátkový thriller jak víno, ty se jen tak neomrzí, ale tenhle zatuhl v čase. Na jedné straně je atraktivní námět a hodně povedená nestárnoucí režie Johna Frankenheimera (nikdy mě ve svých starších filmech nezklamal), ale herecké výkony jak z mateřské školky pro nastávající herce a to i přesto, že bych se odvážil zvolat hlasitě, jaký jsem fanoušek Michaela Cainea. Nezdálo se mi, že by film nějak výrazně gradoval a s přibývajícími minutami mě točenice okolo Noela Holcrofta vlastně bavila méně a méně. 55 % ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama