Reklama

Reklama

Když se Leonard vrací k rodičům po nezdařené sebevraždě, poznává dvě zcela rozdílné ženy - tajemnou krásku ze sousedství a milou dceru rodinných přátel. Volba mezi touhou a láskou však není snadná.
Romantické drama z brooklynské Brighton Beach vypráví příběh mladého Leonarda (Joaquin Phoenix), který se po neúspěšném pokusu o sebevraždu vrací k rodičům. Ti ho mají rádi, ale nerozumějí mu. Záhy poznává dvě ženy: první je tajemná krásná sousedka Michelle (Gwyneth Paltrow), která, jak Leonard brzy zjistí, svádí boj s démony své vlastní minulosti, tou druhou je milá a starostlivá Sandra (Vinessa Shaw), s níž se ho snaží dát dohromady rodiče. Leonard sice není zpočátku Sandře příliš nakloněn, ale postupně podléhá jejímu kouzlu. Jenže je tu i Michelle a ta mladíka, jenž ji zjevně přitahuje, požádá o pomoc. Dilema, před nímž rozpolcený Leonard stojí, není vůbec lehké - volba mezi touhou a láskou by ho mohla stát i život. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Joaquina Phoenixa po tomto filme, MUSÍM vrátiť do mojej hereckej topky, úžasný herec!!! Two Lovers je veľmi pekným a citlivo natočeným/napísaným filmom...o láske a jej iracionalite, o tom čo chceme a čo máme, o tom, že cit sa síce dá prebiť rozumom, ale šťastie je potom veľmi relatívne... Mne narozdiel od mojej Nunky práve ten záver prišiel najsilnejší z celého filmu- trpký, zdanlivo romantický, ale vo svojej podstate melancholicko realistický, žiadna ilúzia ideálneho života s niekým vysneným. ..a tá posledná myšlienka filmu bola veľmi, veľmi pekná... ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Milujeme filmy. Některé více, některé méně. A protože jich je strašně moc, musíme mít i filmové milenky. :) Jedním z nich se stalo tohle drama "Two lovers". Obsahuje v sobě něco zvláštního. A strašně moc mě známého z osobního života. Možná proto jsem to celé procítil a absolutně chápal postavy ve filmu. Joaquin Phoenix je sympaťák ve svém slova smyslu, ale získal si mě. Občas mi připomíná stále ještě dítě, které je plaché a neví co si v daných situacích počít, ale díky skvělému scénáři to odehraje bravurně. Škoda, že je to jeho poslední velká role a začne se věnovat hudbě. Mrzela mě snadná předvídatelnost děje, ale přesto jsem rád, že to skončí tak, jak to skončí. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ode mě tři a půl, bez chlupu - a jako bonus k vysvětlení nevyžádaná rada na závěr. *** Není to milostný trojúhelník, ale milostný čtyřúhelník složený ze dvou trojúhelníků tak, aby se dohromady neživotně zaklesly na těch nejtuctovějších (ale proto neméně tragických) životních schématech: Leonardo má na výběr mezi hodnou, milou a tupou holkou, svazek s níž spustí oboustranně kýženou rodinnou a podnikovou fúzi a dopřeje mu pevnou obchodní kariéru na jedné straně a na druhé s jedinečnou, charismatickou, ale nespolehlivou sousedkou se sklony k závislostem nejen na lidech, která souzní s jeho rozháranou, křehkou, ale také odvážnou a vzletnou duší. Michelle i Leonard potřebují někoho druhého, kdo by jim dal impulz, motivaci, aby se odhodlali k velkým, neobyčejným věcem, kdo by jim stvrdil právo žít bláznivě a byl jim v tom partnerem. Ale jinou částí svého nitra Michelle tíhne k životu v obvyklém sebeklamu vydržovaných milenek, které roky a roky o samotě v zaplaceném bytě čekají, až jejich plešatící milenec s vlivem a postavením bude mít čas na chvilkové potěšení s nimi a snůšku omílaných slibů, doufají, že je to láska a že kvůli nim opustí ženu a děti a rozvrátí si úspěšný život, a jsou ochotné si donekonečna stavět vzdušné zámky, raději než vykročit do úplné nejistoty. Leonard svou intenzitou, ryzostí, naléhavostí a oporou dá Michelle sílu chtít ten sebeklam opustit a začít jinde, jinak, a ona, byť nechtěně, se mu stane impulzem k důvěře v novou životní etapu. Možná jsou to u obou jen nepodložené křehké chiméry, ale možná ne, a možná že by se spolu dokázali vymanit a posílit k souladnému životu ve vyšší citlivosti a jejich zdánlivě labilní osobnosti by se ustálily v té excitované, nadšeně okouzlené rovině, kde jim je oběma dobře a odkud by se už nemuseli propadat do beznaděje, kam by je už - spojence - nemohla srážet přízemnost a nepřiléhavost okolního světa, v němž se necítí být přijatí pro svoje kvality a cítění. Stačí však málo a jeho i její - možná právě proto od počátku liché - naděje berou za své a nad křehkým a přinejmenším z její strany ničím nepotvrzovaným spojenectvím vítězí pro danou chvíli příklon k jistotě stereotypu a sebeklamu. Leonardo pak místo dalšího pokusu o sebevraždu volí navenek stejně - nalinkovaný rodinný a pracovní život vedle tuctové holky, o níž ví bezpečně, že mu nikdy nebude rozumět a nebude v něm probouzet dychtivost a nadšení. *** Přestože film tady končí, nepřináší svým postavám klid ani smíření, nic se tím neřeší a je jasné, že trýzeň a nedorozumění budou v tomhle nastavení jen beznadějně pokračovat dál. *** Byť celý film je o stereotypech a klišé, nelze mu upřít onu ambivalentní polohu, že totiž všemi prostředky snímání, zobrazování a budování atmosféry dává najevo, že jeho hrdinům jejich závěrečná rozhodnutí nemohou přinést úlevu. Tohle mu u mě vyneslo půl bodu nad průměr, ale ani při tomhle vědomí mě film vlastně celou dobu spíš otravoval, protože chtě nechtě z těch nejobecnějších klišé a stereotypů prostě nevystoupí a nic na hlubší úrovni nenabídne. Na rozdíl od mnohých zde komentujících jsem v něm právě proto neviděla dospělé drama, ale naopak - drama dospělých lidí, kteří zůstali v zajetí prvotních nezralých pubertálních představ o štěstí, přijetí a souznění, nepřekonali nikdy prvotní šok z rozbití nejnaivnějších snů o snadných osudových vztazích, nezpracovali bolest a neprodrali se skrze ni dál, k hlubšímu rozumění lidským dramatům, ale zůstali zaskočení na prahu, doufající ve vysvobození někým zvenčí. To je sice slušný námět na film, ale pak bych od něj čekala mnohem víc než prodlužování tohohle rozdírání se o stereotypy a nabíhání na jejich hroty. *** Pokud už ale divák vážil svůj čas u tohoto snímku, zcela jistě by se mu vyplatilo jeho porovnání s Francouzovou milenkou, kde se vlastně řeší úplně stejné téma i stejný propletenec dvou milostných trojúhelníků - jenže tam se nejedná o jednoduchý čtyřúhelník, ale spíše Escherovy propletence dvou různých realit a všechno je o několik řádů výživnější. I konec je poctivěji nejednoznačnější, pokud jde o skutečnou naději na opravdový zralý vztah zralých lidí v žité realitě a ne jen na filmovém plátně. *~ () (méně) (více)

claudel 

všechny recenze uživatele

"Nikdy neopouštějte toho, kdo vás miluje pro někoho, kdo se vám líbí, protože ten, kdo se vám líbí, vás opustí pro toho, koho miluje." Přesně tímhle citátem se asi inspirovali autoři tohoto snímku. Alespoň já jsem odcházel z kina s danou pointou, která ve mně zanechala smutný a tísnivý pocit. Určitě by byla věčná škoda pro světový film, kdyby Joaquin Phoenix opravdu praštil s hraním, on vévodí hereckému obsazení a odvádí opravdu vynikající výkon. Gwyneth a Vinessa představují příhodné protiklady, ale přece jen za Joaquinem mírně zaostávají. Vinessa se mi víc líbila jako Joshova zlá přítelkyně ve 40 dnech a 40 nocích. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Naprosto úchvatně zpracovaný snímek o člověku, kterého láska snad umí jenom trestat a další ukázka toho, že chlapi touží po blondýnách, ale většinou skončí u brunetek, nebo jak se to říká. Láska nedokáže jen těšit, ale taky strašně bolí. Jakkoli je tento snímek spíše pochmurný, a štěstí a radost těžko hledají cestu k divákovi, je hodno obdivu jeho zpracování. Hlavně co se týká barev. Tento film bych pasovala na zlato - černý, třpytivý s nádechem modré. Tohle prostě nešlo nevnímat, je to skutečně nádhera. A herecké výkony všech hlavních představitelů jsou úžasné. Snímek vás vtáhne a nenechá vás vydechnout, možná vám připomene i vás samotné. Kolik z nás už chtělo druhé, pro které jsme mnoho neznamenali, a nejenom proto, že milovali jiné, zkrátka jsme pro ně nebyli ti praví. A jak nás to trápilo. Dokonalá práce po všech stránkách. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (11)

  • Toto mal byť posledný film Joaquina Phoenixa pred jeho ukončením hereckej kariéry, čo sa neskôr ukázalo ako nepravdivé. (Arsenal83)
  • Režisér James Gray prezradil, že Gwyneth Paltrow ho požiadala, aby najprv skontroloval jej prsia predtým, než sa pustí do nahých scén vo filme. Gray povedal, že Paltrow ho požiadala, aby prišiel do jej prívesu, aby mu po dvoch deťoch odhalila svoje prsia, či môžu ísť na kameru: "Gwyneth mi povedala: 'Nevadí mi nahota, dám ti všetko, čo potrebuješ. Ale mám dve deti a myslím si, že moje prsia už nevyzerajú veľmi dobre. Príď prosím do môjho prívesu a ukážem ti ich, a ak si myslíš, že vyzerajú dobre, urobím to.'" Gray na to neváhal: "Tak som tam napochodoval a povedal som jej, že vyzerajú skvele." (Arsenal83)

Reklama

Reklama