Režie:
Juraj HerzKamera:
Jiří MacháněHudba:
Martin NěmecHrají:
Ivan Franěk, Lenka Krobotová, Michal Dlouhý, Andrej Hryc, Zuzana Kronerová, Małgorzata Kożuchowska, Bořík Procházka, Dagmar Součková, Tereza Petrášková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý muž odjíždí z města na odlehlou venkovskou samotu, kde žil jako dítě. Počáteční idylku však naruší vztah s místní dívkou, mladíkův návrat k malířství, zjištění, že se dříve v okolí děly kruté události spojené s vraždami nacistů na sklonku války a zapomenutá místa v domě, související se vzpomínkami na jeho dětství… (Devadesát Dva)
(více)Videa (1)
Recenze (352)
Jediné co na tomto filmu není úplně špatné, je námět. Být scénář trochu lépe propracován a hlavně být film zcela jinak natočen, teoreticky vůbec nemohl být špatný. Vlastně mě až převkapilo, jak moc se T.M.A, Herzovi, v rámci českého filmu na pouštění hrůzy osoby nejpovolanější, nepovedla. Film vypadá hodně amatérsky, téměř jako debut nějakých laických nadšenců a vizuálně působí jako špatný televizní film. A to je vzhledem k tomu, jaká velká osobnost jej točila na pováženou. ()
Potenciál tam je, ale tolik zbytečných kravin (jako např.: dveře, které se otvírají jen někomu, neustále hrající rádio, vybitý mobil, na který se dá dovolat, sámoška, kde je furt zavřeno a tak dále......) si fakt mohl Herz odpustit. I přes velké množství fó-pá a několika opravdu zbytečných scén a nevysvětlených momentů, však film nepostrádá atmosféru a solidní erotické scény. Nejvýraznějším kladem je závěrečný ´´pohled´´ do minulosti a závěrečné rozuzlení. Jinak ale žádná sláva, protože tady mělo jít o horor a kromě řezání do kosti se nic výrazného nedělo. Je mi líto, ale je to na 3 slabé hvězdičky. ()
Posledná skúsenosť s Herzovou tvorbou - horor “T.M.A.”. Hodnotenie som neriešil, nemá zmysel. Objektivita je na úrovni tej mojej pri hodnotení akčných filmov, muzikálov či Japonských animé. Herz v minulosti natočil niekoľko zaujímavých rozprávok s temných nádychom. Bol som teda zvedavý, ako zvládol samotný žáner bez vedľajších bŕzd, ako prístupnosť pre mladistvých a podobne, kedy sa už vlastne nemá načo vyhovárať. No a ako to dopadlo? Snaží sa to byť strašidelné, obohatené o nejaké tie gore zábery, či intimitu. Lenže z pohľadu atmosféry to príliš nefunguje, gore nepobúri, pričom tie scény, ktoré sa objavia nie sú nijak prevratne spracované. No a tá erotika? Tak tá je viac menej klasicky Československá, teda nijaká. Slabý priemer, ktorý nezachránila ani snaha v odkrytí záverečnej pointy .. ()
Dramaturgická, scenáristická i herecká katastrofa, která pouze vrší jedno zhovadile realizované klišé za druhým a nejvíce připomíná horečnatý sen rádoby umělce, který v drogovém opojení sjel kupu audiovize od hammerovských adaptací Poea přes "Terminátora 3" až po legendární skeč o českém pohostinství z pořadu "22". Esencí filmu je postava mladé fanynky hlavního hrdiny, která uvnitř sekvence z jednoho večera projde tolika diametrálně odlišnými charakterovými polohami a náladami, kolik je jen do rozjařeně impotentního koksáckého scénáře možné nacpat. Český rodokmen film definitivně stvrzuje nemohoucným šmíráctvím, upocenou rádoby erotikou a neochotou udělat čistou žánrovku. Jako ve většině českých produkcí se mísí samoúčelné a nekoncepčně užité žánrové prvky (nesmyslná gore scéna amputace, hrstka nemotivovaných lekaček - nutno dodat, že kromě nich ve filmu žádné jiné lekací momenty nejsou) s bezzubou snahou o přesah (přízrak nacistických zvěrstev stojí jen krůček od přiznaně brakové polohy filmů o náckovských zombiích). Bohužel film sálá egomaniakálně zbytnělými ambicemi, takže jeho nablblost není zábavná, ale mrazivá a vyčerpávající. Definitivně odzbrojující pasáží je sekvence s estrádním duem policistů. A ponaučení z filmu? Lesbičky jsou zlo, protože znásilňují naivní děvčata, ale pořádný samec (který vypadá jak vekslák) je dokáže vrátit na správnou cestu. Po technické stránce je záslužná práce kamery, ale zvukový mix s tristními postsynchrony dost scén potápí. ()
Ukousnutý uherák, rudý kostýmek a šňupající Dlouhý! Herzovu pokusu o návrat se nedá upřít jistá zábavnost a občas i atmosféra, díky zamlžené krajině a Macháněho zajímavé kameře. Jakmile však kterákoliv z postav otevře ústa a pokusí se promluvit, nastává zoufalství těžkého kalibru. Kdyby nebyl scénář tak trapný a vyškrtly se některé doslova parodické charaktery (paní v červeném kostýmku a s železnou tyčkou v ruce, Kronerová snažící se hrát nepříjemnou paní-asi zapomněla že ona to hrát nemusí, znalec a kronikář-ten nesmí chybět v žádném béčkovém až céčkovém hororu že), mohlo jít o docela slušnou atmosférickou jednohubku. Ale stejně nechápu, jak může něco takového natočit režisér Petrolejových lamp nebo Spalovače mrtvol. ()
Reklama