Kamera:
Emmanuel LubezkiHudba:
Carter BurwellHrají:
George Clooney, John Malkovich, Tilda Swinton, Frances McDormand, Brad Pitt, Richard Jenkins, J.K. Simmons, David Rasche, Olek Krupa, Jeffrey DeMunn (více)Obsahy(2)
Agent CIA Osborne Cox (John Malkovich) se od nadřízených dozví, že už s ním nepočítají. Kvůli problémům s pitím má přejít na ministerstvo zahraničí. Je rozčarován a rozhodne se, že napíše memoáry. Doma to také nemá lehké. Paní Coxová ho totiž podvádí s bývalým osobním strážcem Harrym Pfarrerem (George Clooney) a je rozhodnuta rozvést se a Osborna oškubat. Jenže netuší, že má Harry milenek vícero. Včetně manželky… Paní Coxová se obrátí na rozvodového právníka. Slíbí, že zjistí stav Osbornova konta. Kdosi z jeho kanceláře stáhne obsah Osbornova počítače na CD. (Omylem včetně jeho rozepsaných memoárů.) Disk se ocitne ve skříňce v posilovně, kam chodí právníkova sekretářka cvičit. A co čert nechtěl – narazí na něj vykutálení pracovníci posilovny – mladíček Chad Feldheimer (Brad Pitt) a Linda Litzkeová (Frances McDormand). Zavětří, že by mohli přijít k velkým penězům. Jsou „špionážními kecy“, jak CD Chad nazývá, přímo očarováni a plánují je za tučné výkupné vrátit Osbornovi. Ten však vůbec netuší, že mu někdo ukradl memoáry, a tak Chada posílá k šípku. Linda je ale žena činu, která chce peníze na své vytoužené plastické operace. Proto Chada pošle na ruskou ambasádu, aby tu „špionážní kecy“ prodal. Rusové jsou z nich mírně řečeno v šoku a dávají si čas na rozmyšlenou. Mezitím se Chad rozhodne zjistit o Osbornovi více… (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 438)
Tak nějak jsem se pro jistotu připravil na fakt, že to možná bude hovadina, ale alespoň zábavná. Jenže humor zde takřka nebyl, jako krimi to působilo naprosto tuctově, příběh byl mdlý, nezajímavý, nudný a nedomyšlený. Alespoň co se týče hereckého obsazení, tvůrci nešlápli (s výjimkou vynerveného a patetického mimoně hraného Malkovichem) úplně vedle; Pittův výmaz Chad mě alespoň trochu pobavil. Normálně bych to asi viděl na průměr, ale přecejenom to bylo trochu větší zklamání než jsem myslel, takže to budou jen 2*. ()
Coeni se vrátili ke svým tragikomickým postavám. Hlavní (anti)hrdinové sice mnohem více připomínají šachové figurky, než plnohodnotné postavy, ale taky nebudete vyčítat Kasparovovi, že si před spaním nepovídá s černou královnou. Coeni se ukázali jako zdatní šachisti a tahle filmová partie je nevýslovnou lahůdkou. Myslím, že smát se cizí blbosti není nečestné, ale naopak v jistých momentech povznášející. Povznášející film. ()
Tenhle film je z minutu na minutu předvídatelnej asi jako Novozélandskej fotbal. Vždyť snad ani jedna scéna tam není normální a všecko se to sbíhá tak nějak v okamžiku. Člověk si jednu chvíli na nic nestěžuje, je mu fajn, a během vteřiny se mu obrátí svět vzhůru nohama. Ne, že by to nebylo neobvyklé, ale tolika lidem v jednu chvíli je to až moc šílený. Já vlastně nevím co si o bratrech Coenových mám myslet. Jejich filmy mě jednou baví, podruhý zase ne. Zdá se mi, jako by každý jejich film byl naprosto jiný. Atmosférou, nápadem, zpracováním, zfilmováním. Snad vším. Tenhle film mě ale dokázal dostat jak herci, tak samotně bláznivým příběhem až po konec, který si uždibl velký kus reality. Vždyť lidí je na světě tolik, takže jakmile bude problém, prostě se složka spálí a problém co? Nebude. ()
Jaroslav Hašek kdysi líčil, jak psal povídku, kterou potřeboval co nejrychleji předat vydavateli, a nevěděl jak ji zakončit. Obrátil se tedy na přátele o radu a ti mu řekli, ať to tam všechno pomlátí sekerou a jde s nimi do hospody. Protože se mu opravdu chtělo jít do hospody, nechal své postavy opravdu pomlátit sekerou a spěchal na tah. Netuším, kam to táhlo Coeny, ale mám pocit, že tenhle snímek šili příliš horkou jehlou. Námět je atraktivní a přišli i s řadou zajímavých postav, jenže nedokázali jejich potenciál využít ani zdaleka tak, jak by si zasluhovaly. Je to nedotažené a nevyrovnané, byť je nutné zdůraznit, že určitě nejde o v jádru špatný film. Snímek disponuje půvabnými momenty, kdy např. Frances McDormand trpce říká, že by se jako herečka se svou postavou a obličejem neuživila a v Hollywoodu by se jí vysmáli, a kdykoliv se na plátně objeví George Clooney nebo Brad Pitt, je vidět, že berou své postavy jako parodii svého hereckého typu a svých obvyklých hrdinů, kteří je proslavili. Co je to všechno platné, když řada scén je zakončena nevýrazně a filmu vůbec chybí takový ten prvek komplexnosti a preciznosti, který Coeny proslavil. Není to zkrátka film ve stylu Muže, který nebyl, Farga nebo, pokud budeme bavit o komediích bratrů Coenových, pak Bratříčku, kde jsi. Celkový dojem: 60 %. ()
Ona je to taková Coenovská kravinka, ale já se celou dobu bavila, ani chvilku mě to nenudilo a i když to celé bylo jen o posedlosti jedné ženské, která prostě musela mít své plastické operace (mimochodem Frances mi tady strašně připomínala Dášu Bláhovou), ti herci byli tak skvělí (především Brad Pitt mě neuvěřitelně bavil), že to hravě zvedli až na 4*. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (19)
- Číslo "114" na domě Harryho Pfarrera (George Clooney) odkazuje na film Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964). (Karlos80)
- V úvodních titulcích je slyšet zvuk naváděcího skeneru Bowmanova (Keir Dullea) vesmírného modulu z filmu 2001: Vesmírná odysea (1968). (HellFire)
- Bratři Joel Coen a Ethan Coen psali scénář k filmu současně se scénářem k filmu Tahle země není pro starý (2007). (HellFire)
Reklama