Reklama

Reklama

Epizody(3)

Historie studené války v americké minisérii. Román Roberta Littella The Company (2002) se brzy po svém vydání (do češtiny zatím přeložen nebyl) stal bestsellerem a sklidil i řadu velmi pochvalných recenzí. Autor v něm líčí osudy skutečných i fiktivních postav v letech 1950–1995, tedy v době, kterou označujeme slovy „studená válka". O pět let později byl román zpracován do podoby třídílné minisérie, která dostala český název V síti CIA. Vypravěčem příběhu je Jack McCauliffe (Chris O'Donnell), naverbovaný do Ústřední zpravodajské služby jako student (i s několika spolužáky) a pomalu stoupající v průběhu let až na pozici zkušeného agenta. Stává se svědkem historických událostí, od špionážních hrátek v rozděleném Berlíně, přes lidové povstání v Budapešti a nezdařené vylodění v Zátoce sviní na Kubě až po kolaps sovětského impéria. Celým dílem se jako červená nit táhne vděčný motiv dlouho bezvýsledného pátrání po sovětském krtkovi ve vedení CIA, jež je soubojem dvou mužů, kteří se nikdy nesetkají tváří v tvář – Jackova šéfa Harveyho Torritiho, přezdívaného Čaroděj (Alfred Molina), a plukovníka KGB Žilova, známého pod přízviskem Starik (Ulrich Thomsen). Objevuje se tu i řada skutečných postav – vedle politických špiček na obou stranách barikády např. šéf oddělení kontrašpionáže CIA James Angleton (Michael Keaton ve vynikající herecké kreaci), proslulý britský špion Kim Philby, ředitel CIA Allen Dulles či mafiánský boss Sam Giancana. Minisérie V síti CIA figurovala prominentně při výročních oceněních, mj. získala Emmy za hudební doprovod (skladatel Jeff Beal) a pět dalších nominací (včetně režie), a navíc nominaci na Zlatý glóbus v kategorii televizních filmů a minisérií. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

Matty 

všechny recenze uživatele

(Zá)važné téma pojaté se zarážející naivitou a neúctou k historickým faktům (vrcholně pitomá je druhá epizoda, které se doporučuji zcela vyhnout). Škoda, že se nám tvůrci nesnaží namluvit, že CIA měla prsty také v Pražském jaru. Nechtěné legrace by bylo ještě víc. I když je tahle historie prohřešků americké zpravodajské služby vyztužena solidní výpravou, (až příliš) přehledně odvyprávěná a s přehledem zahraná (s výjimkou stále stejně bezvýrazného O'Donnella), polopatické podsouvání, jak to hoši američtí s exportem svobody do cizích krajin mysleli dobře, nedává The Company takřka žádnou šanci obstát vedle dospělejších špionážních thrillerů a dramat. Téměř dokonalou antitezi z poslední doby představuje Jeden musí z kola ven, film inteligentní, dlouhý, nepřehledný a vůbec zábavný nikoli tím, jak nám všechno předžvýká, dvakrát zopakuje a navrch podmaluje patetickou hudbou, ale naopak svou uživatelskou nevstřícností, nutící k mnohem aktivnějšímu zapojení do populární špiónské hry „najdi krtka“. 60% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Vyšetřování, skrývání, podezírání, intriky, ale i nefalšovaná krvavá akce, která bere dech. Company nabízí všechno. Všechno, co si od války můžete slibovat. Bitvy, které uchvátí, zrady, které zklamou a plány, ze kterých občas zamrazí. To vše ve scénáři, který je tak chytrý, že vám po celou stopáž (a v gradujícím finálním díle obzvlášť) budou šrotovat závity, aby vše zapadlo kam má. 85% ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Mimořádně vyvedená televizní minisérie, mapující největší průšvihy CIA v době studené války, překvapí v prvé řadě tím, že není z dílny HBO. Výborně spletená mozaika skutečných událostí s fiktivními postavami jakoby se vylila z pera mistra politických thrillerů Fredericka Forsytha. TNT nešetřilo na výpravě a zdatný televizní řemeslník Mikael Salomon dokazuje, že tyhle věci prostě má v paži. První díl je spíše oťukávací, druhý už však stihne dvě podělané anti-bolševické revoluce (Maďarsko, Kuba). Závěrečná část sice neřeší nic převratného, ale dává průchod nejzajímavější postavě celé série a tím je ‚Mother‘ Michaela Keatona. S věčnou cigaretou, poznámkami oblepenou zdí kanceláře a pomalou dikcí vás doslova uhrane. Jen ta postava bodrého amerického agenta (navíc obsazená prkenným O’Donellem) je nad moje možnosti skousnutí. 4 a ½. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Majstrovský kus práce v trojdielnej minisérii, v ktorej ani jedna časť nestráca na tempe. Tempo je agentovsky vyčkávacie, všade dym z cigariet a občas nejaká atómová hrozba. Perfektná práca s faktmi, časom, priestorom a celkovými súvislosťami. Okrem konfliktu v Zátoke svíň máloktorý divák vie podrobnosti vo vnútri politických situácií počas dlhých studených rokov a preto som aj milo prekvapený, ako chladno Salomon látku spracoval a že na nás nevyrukoval so škandalóznymi a kontroverznými faktami. Takýto materiál je výzvou a zároveň asi aj nočnou morou pre každého režiséra, ale Salomon, seriálový mág, si však vie rozložiť svoje schopnosti tak, aby divákov udržal v kresle až do záverečných titulkov každej časti. Samozrejme za pomoci macherských výkonov hrajúcich hercov. K elite sa tak priradil aj doteraz nemastný-neslaný O'Donnell. K piatej hviezdičke však nejaké to percento zatiaľ ešte chýba. 85%. ()

decouble 

všechny recenze uživatele

Velmi ambiciózní počin se v určitých rysech povedl, ale pro mě je především zklamání. Chris O´Donnell není tak dobrý herec, aby tuhle minisérii sám utáhl. To by ale ještě tolik nevadilo. Horší je, že v "The Company" prostě není dostatečně vykreslená atmosféra zemí, ve kterých se odehrává. Všechny lokace (snad až na Berlín) vypadají tak uhlazeně a bez kouzla dané reálie. Rusko 50. let? Maďarsko? Tohle? Nevěřil jsem ani za mák. Na druhou stranu, Michael Keaton hraje absolutně skvěle. Scéna, ve které naposledy sedí v kanceláři CIA je brilantní. Škoda, že zde takových není více. ()

Galerie (42)

Související novinky

Zlaté glóby vyhlášeny, ale nepředány

Zlaté glóby vyhlášeny, ale nepředány

14.01.2008

Jak již bylo řečeno, oficiální ceremoniál předávání Zlatých glóbů byl zrušen poté, co se ho rozhodli bojkovat i samotní herci, aby tak podpořili již několik týdnů se táhnoucí protestní stávku… (více)

Reklama

Reklama