Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film THE TRACEY FRAGMENTS byl natočen na základě stejnojmenné novely Maureen Medved. Jednotlivé obrazy jsou poskládany z více záběrů, které tvoří dynamickou koláž a neustále se mění. V hlavní roli je normální patnáctiletá holka, TRACEY BERKOWITZ (Ellen Page). Tracey hystericky hledá svého bratra Sonnyho, který se ztratil na procházce. Na rozděleném plátně se na přeskáčku objevují jednotlivé události Traceyina života v poslední době. Rodiče, šikana ve škole, útěk, psychiatr, paranoia, lži, fantazie o lásce, násilí... Všechny tyto střípky dávají dohromady tragicky mrazivý celek, kdy Tracey hledá odpuštění. (ČSFD)

(více)

Recenze (44)

Agoran 

všechny recenze uživatele

Syrový herecký koncert Ellen Page, který je mimoto velmi výrazný svou vizuální stránkou (obraz rozbitý do střepů, posunuté časové osy...). Přesto, že se ve filmu toho příliš neděje, tak mi chvílemi jen z náznaků mrazilo v zádech - část myšlení se nechává na divákovi. "Do you remember the news, when two retards and the kid...? That was me.. Just kidding." 7/10 ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Jedna hviezdička za Ellen Page, ktorá bola výborná, ako vždy. A inak nič. Zvyšok filmu je len umelecká onania, nezaujímavá, ako len pokus o indie umenie môže byť. Autorka predlohy (ktorú som mimochodom nečítal) má na svedomí aj scenár, tak neviem, či mala posledné slovo ona, alebo režisér a na koho vlastne hodiť vinu. Tracey Fragments každopádne rozpráva o vážnych témach a snaží sa citovo vydierať, čo sa nedarí, pretože jeho postavy sa stali už v zárodku vlastnými karikatúrami. Napríklad Tracy-na psychiatrička. Prečo ju hrá Julian Richings? Malo to byť Tracy-ne subjektívne vnímanie jej (jeho) postavy? A aký to malo zmysel, keď všetky ostatné tie najnesympatickejšie postavy pod slnkom, videla ako sexi blondíny, alebo štylizovaných francúzskych umelcov? A prečo Lancea, ktorý sa jej ako jediný aspoň pokúšal pomôcť, videla ako alkohlickú, žebrácku trosku? A jej rodičia, tí si nezalúžili ani aby ich postavy mali charakter? Akykoľvek? Veď obidvaja dohromady boli iba súčasťou akejsi divnej slučky, ktorá striedala matkin krik a otcov monotónny hlas, rozprávajúci o zákaze vychádzok. A ten malý, to bol asi najväčší extrém. Tak o túto postavu sme mali mať strach. Jej nám malo byť lúto. Bez znalosti predlohy (a možno aj tak) proste nie je šanca zistiť, či bol ten chlapec naozaj postihnutý, alebo mal znázorňovať len ďalšiu karikatúru - Medvedovej opakovanú civilizačnú paródiu a la nevieme vyvolať pocity, buďme alternatívni. Hanba. A najviac mi vadilo asi to šikanovanie hlavnej hrdinky a všetko to "máš malé kozy" a tak. Oni si vážne myslia, že to takto niekde na svete chodí? Dobre, šikana je a vždy bude, ale takto sa preboha správajú osemročné deti a nie stredoškoláci. A navodzovanie atmosféry? Starý homeless černoch sa smeje v metre. Oproti nemu sedí Tracy a smeje sa tiež. A takto sa to strieda ešte chvíľku a potom vystúpi. Tak táto scéna mala zobrazovať chvíľku šťastia v Tracynom krutom svete. Alebo opak: Tracyni rodičia sú nešťastní a kričia na ňu. Tracy je tiež nešťastná a tiež kričí, ale ako môže podobná scéna fungovať, ak z tej hádky vidíme (počujeme) iba zhruba dve vety? Režisér zo začiatku scény preskakuje automaticky do okamžiku najväčšej vyhrotenosti a vo výsledku je to vlastne rovnako stupídne ako afektované. Roztrieštenosť obrazu bol ešte zaujímavý nápad, ale nakoniec aj tak proste musí zlyhávať, pretože sa ním autor nechal absolútne pohltiť, namiesto aby iba dopĺňal zážitok zo silnej obsahovej stránky. A tou film práve nedisponuje. Áno, v pozadí niečo je, ale nemám nejako chuť riešiť vnútornú rozorvanosť postáv, alebo nejaké existenciálne otázky, keď film bez akejkoľvek súdržnej dejovej linky, v závere predsa len dáva zmysel a pritom neobsahuje jedinú uveriteľnú emóciu. Film s výpovednou hodnotou prasknutého prezervatívu. Pseudoumelecký shit. ()

Reklama

Marqta 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohohle snímku jsem celkem zmatená. Působí to na mě, jakoby tvůrci přes všechnu tu formu, hudbu, kameru, fragmenty, zamotávání dějových linií a outsiderské povahy filmu už neměli nápad na to, co s tím vším udělat a jak to dát dohromady, aby to dávalo hlubší smysl, nebo alespoň nepůsobilo tak jednoduše. Je sice možné (a celkem i pravděpodobné), že mi i přes moji snahu, soustředit se zrovna na tu část obrazovky, kde se odvíjí dějová linie, něco uniklo. Na mě ale tenhle snímek působil naprosto zmateně a teď tím nemyslím ono rozdělení do fragmentů, ale celkovou povahu snímku. Nejedná se ani o klasický "dějový" film, ani niterní pohled do duše postavy, protože upřímě o Tracey se divák nedozví nic moc, takže mi zbývá teorie, že se jedná o čistě umělecké dílo (nebudu popírat, že v umění se naprosto nevyznám) bez nutnosti přemýšlení o jeho významu. V dohledné době mám ještě chuť se podívat na de-fragmented verzi, což by mi možná mohlo odhalit, nějakou část snímku, která mi v té změti obrázků unikla. Zatím dávám dvě silné hvězdičky i když jsem měla nutkání tam dát i tu třetí za Ellen Page a povedenou hudbu. ----"I don't like the country. Creeps me out. In the country, dead bodies live in swamps, and ditches, and shallow graves. A man dumps the body of a girl in a ditch. The body rotts; Melts into slime. Flowers pop up where the body lies, seeds fly out of the flowers, and a bee sucks the flowers and makes honey. And then the family of the girl buys the honey from the store. And the family eats the girl."---- ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Rád bych se přesvědčoval o tom, že Ellen Pageové je vynikající mladá herečka v jiném filmu, ve kterém by svým výběrem rolí neupadala do "mladá alternativní dívka". FRAGMENTY TRACEYINA ŽIVOTA selhávají jak jako experiment, tak jako film, protože jsou ukázou "stylu pro styl", který nemá jakýkoliv vnitřní řád a o systematičnosti nemůže být řeč; půlení a další dělení plátna může být ještě zajímavé u Mikea Figgise či pro vyvolání vzpomínky na určité kinematografické období, ale nikoliv ve filmu vypomáhajícím si žánrovými berličkami. Hlavní hrdinka není "normální, pubertální dívka" stejně jako film není evokací myšlenek či pocitů titulní postavy, protože se jedná o kameramanskou exhibici a manýru, která naukazuje, nakolik je filmový fikční svět hrdinky roztříštěný a vyprávění nespolehlivé, protože nás ani hrdinka a ani vyprávění kvůli přehnaně okázalém a nesoudržném filmovém fikčním světě nezajímá. Pozéřina nejhrubšího zrna. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zase jeden experiment, který vyšel! Drama z vnitřního světa patnáctileté puberťačky znamenalo pěknou porci práce ve střižně. Roztříštěná struktura je ovšem naprosto funkční, ve filmu se neustále něco děje, ne všechno je přitom jasně zodpovězeno a Ellen Page je v hlavní roli naprosto vynikající. A to je často na plátně hned několikrát. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama