Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Psychologické, šílené, morbidní, přeživší, primitivní, v rozkladu, sociální. Chápu, že pro spoustu lidí to muselo být naprosto zvrácené, a absolutně pozbývající jakoukoli logiku. On ten spisovatel, co napsal knižní předlohu, rád píše o sociálních problémech, o psychologii a primitivních pudech člověka. Své postavy zažene do nějaké izolace, zavře je na jednom místě a pak už jen sleduje jak pracuje čas a psychika jednotlivců. Líbilo se mi to, herecky zajímavé, prostředí odpovídající, začátek pokaždé trochu Kavkovský (na zámek a pořád dokolečka). Dobrý. ..jak umělecké.. ()
Na High Rise jsem se od prvního traileru těšil, bohužel Wheatley dává přednost nudě před zábavou jak už ukázal v předešlých filmech, potvrzuje to i nyní. Myšlenka filmu je sice slušná, ale nevyužitá ( Doufal jsem v civilizovaného Snowpiercera) dostal jsem ehm art designově načančanou noblesní nudu, kterou neutáhne ani Hiddleston. Nejvíce mě na celém filmu zaujala scéna, kde Hiddleston stahuje kůži z hlavy člověka. Zkrátka Non-Sensual Mess Of Dream Scenes . 40% ()
Zvláštní snímek, který se odehrává v budoucnosti a celý působí kulisou ze 70.let. Děj je zasazen do masivního paneláku, kde nechybí pro život prakticky nic, obchody, hřiště a veškeré vymoženosti města. Obyvatelé jsou nějak rozkastováni, uzavřený prostor je deformuje a všichni se chovají divně. celé to má gradovat absurdní situací, která zapříčiní chaos ve společnosti a budově. Kámen úrazu je, že gradace děje chybí, nikam nevede, závěr nemá žádnou pointu a je to jen přehlídka podivností a zvláštního chování lidí. Film postupně začíná nudit a člověk si celou dobu říká, kdy se něco stane, aby to dávalo hlavu patu. Určitě potěší předělávky hitů ze 70.let a stylový vizuál, ale to je málo......5/10 ()
Zajisté mělo jít o vysoce sofistikované podobenství, jehož poselství jsem ovšem já osobně nějak nepobral ... Dekadentní, místy přímo nihilistické ladění bylo zajímavé a vynikající kamera a přehršel sexu a násilí mohou být dobré ingredience, pokud ale chybí soudržný příběh a celé vyprávění se rozpadá ve sled jinotajných halucinogenních videoklipů, člověka to pomalu ale jistě přestává bavit... Nicméně za vidění to stálo, to zase jo. ()
Totálně nudná, smysl nedávající a ulítlá šílenost toho nejhrubšího zrna. Asi na tuhle látku nejsem dostatečně "inteligentní".Jestli si svého života alespoň trošku vážíte, prostě se tomuhle snímku vyhněte, ušetříte si dvě hodinky na jiné a dost možná zábavnější aktivity. Úplný odpad to není ale šanci byste tomu měli dát jen v nejkrajnější nouzi - pak mi ale neříkejte, že jsem vás nevaroval. 2/10. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)
- Keď v roku 1975 kúpil Jeremy Thomas po prvýkrát práva na sfilmovanie tohto diela, uvažoval o zverení réžie Nicolasovi Roegovi. (beso74)
- Jedným z adeptov na režiséra filmu bol aj Vincenzo Natali. (beso74)
Reklama