Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Nevěřím, že to může doopravdy někomu dávat smysl, nicméně věřím, že si někdo mohl ucvrnknout z vizuálu. Mně to bohužel nestačilo. Nudil jsem se. Příliš nejasné myšlenky i alegorie, děj neděj, chudák Hiddleston neměl co hrát. Bohužel ani ten humor mi nesedl. Nejvíce zaujaly ženské charaktery, ale děj neděj se týká i jich. Nebylo to ani dost dobré na to, aby mě to nalákalo na knižní předlohu. Škoda. ()
Dokážu si představit, že na papíře to fungovalo skvěle, že je knižní předloha prvotřídní čtivo, jenže filmové převedení prostě skřípe. Nejprve mi nebylo jasné, proč těm lidem najednou hromadně přeskočila a až mnohem, mnohem později mi došlo, že ten film nemám brát doslova, že je vyhnaný daleko za hranice absurdity. Well, jako podobenství o rozkvětu a úpadku "státu" to mohlo být dobré, ale řekněme, že to není zrovna "user-friendly". Film je to obrazný, ale většinu času se tváří jako, že ho máte brát smrtelně vážně. Nedávný film Humr, který byl taky vyhnaný ad absurdum, byl v tomhle daleko průhlednější. ()
V posledních snímcích se s Wheatleyem rozcházím a to rapidním způsobem. Tohle snad nemohl natočit tvůrce geniálního Kill List s perfektní optikou a depresivní atmosférou. High-Rise - nejhorší explicitní zobrazení násilí, co jsem kdy viděl. Že bude patřit Ben k tomu nejhoršímu ze Cinematiku jsem nečekal. [Cinematik, Piešťany 2016] ()
Když nad tím zpětně uvažuji, tvůrce diváka dostatečně varuje prologem, není možné se tedy vymlouvat, že takovou šílenost nečekal. Je to jako ty rozkošné obrázky rozleptaných vnitřností na cigaretách, které se vyjímají vedle názvu vaší oblíbené značky a neudělají nic s přesvědčením, že vám stejná krabička udělá dobře. Vlastně tenhle film je přesně taková krabička cigaret (alespoň jak si ji coby nekuřák představuji) a hodnotit jej mi dělá problém neboť mi zamotal hlavu (mozek se probudil z dřímot), ale nemyslím si, že by to byla dobrá věc (moje motající se hlava). Takže pokud jste na dekadentní avantgardu stiskněte play, pokud nikoliv raději hned zapomeňte, že jste o tomhle filmu slyšeli. ()
Uvažuju o tom, jestli tahle historka o pošahaných lidech z paneláku byla napsaná tak blbě, nebo tak moderně. Každopádně nasnímané, nasvícené a vypiplané to bylo moc hezky. Tím, že jsem se v ději ztrácel, lépe řečeno ve smyslu děje, mě to vlastně nikdy nepřestalo bavit. I když pak nepřišlo kýžené zjištění o co sakra go, tak mě stále bavilo ho hledat. Interpretace můžou být asi všelijaké, od obrazu vzestupu a pádu společnosti, až po: Lidé jsou vlastně zdivočelá zvířata zavřená v bedně, každopádně výtvarně špica. EDIT ... Totálně obraz lidstva, které opustil jejich stvořitel. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Cena za nahé komparzisty se v Severním Irsku kvůli natáčení Hry o trůny (od r. 2011) vyšplhala na 1000 liber za osobu, což je hodně v porovnání se zbytkem Anglie, kde se za nahého komparzistu platí asi 30 liber. Pro natáčení scény se sexuálními orgiemi proto produkční tým oslovil místní swingers klub. (KlonyIlony)
- Jedným z adeptov na režiséra filmu bol aj Vincenzo Natali. (beso74)
- V čase 0:29 na aristokratickém večírku hraje skladba „S.O.S.“ od skupiny ABBA. (ČSFD)
Reklama