Reklama

Reklama

Ohňostroj marnosti

  • USA The Bonfire of the Vanities (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Spořádaný byznysmen z Wall Street a „vládce všehomíra“ Sherman McCoy (T. Hanks) spolu se svojí milenkou Marií (M. Griffithová) omylem v newyorském Bronxu porazí autem jednoho z dvojice černochů, kteří je chtěli okrást. Sherman s Marií však z místa ujíždí a na policii nic nehlásí. Chlapec se dostává do nemocnice a poté upadá do kómatu. V tu chvíli začíná hledání onoho neznámého bělocha, co mu to způsobil a začíná hysterie. Mnoho lidí se chopí příležitosti a z tohoto „honu na lišku“ se snaží získat maximum – novináři mají senzaci, černošský reverend burcuje davy a vyvolává protesty, židovský starosta se kvůli blížícím se volbám musí zavděčit černošským voličům a neúspěšný a na alkoholu závislý novinář Peter Fallow (B. Willis) má snad poslední šanci, jak najít ztracenou novinářskou čest. Mezitím se však Shermanovi začíná zcela hroutit jeho svět… Podle stejnojmenného románu Toma Wolfea natočil v roce 1990 americký režisér Brian De Palma film Ohňostroj marnosti, v němž až parodicky vykresluje Ameriku velkých úspěchů, za které leckdo zaprodá duši. Ukazuje odvrácenou stranu slávy, bohatství a moci „těch nahoře“. Řemeslné mistrovství režiséra De Palmy a kameramana Vilmose Zsigmonda doplňuje hvězdné herecké obsazení. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Ohňostroj marnosti nelze zařadit do té samé kvalitativní kategorie jako Palmovy jiné snímky - Carlitova cesta, Zjizvená tvář, Oběti války atd.. Ovšem podprůměr to rozhodně taky není. Výborně obsazený Ohňostroj Marnosti je velmi dobrá odpočinková záležitost, která si hlavně na nic více ani nehraje. Proto nechápu zdejší velkou kritiku. Je to lehčí žánr, místy lehce přitažený za vlasy, který je samozřejmě ušit na míru tehdejší době a proto je potřeba i s odstupem času takto hodnotit. Já se bavil velmi dobře.. je to solidní 3,5 ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Od De Palmy jsme zvyklí na docela jiný kafe, a myslím že nikoli pro nic za nic. Jeho pokus o sociálně kritickou komedii sice nepostrádá potřebný nadhled a uštěpačnou ironii a zdobí ho až nevídaná škála luxusních hereckých výkonů, ale o to víc to působí jako celek nepřesvědčivě, nezajímavě a poněkud vyprahle. Ve svých mafiánských eposech chrlil režisér na publikum jednu pamětihodnou scénu za druhou a stavěl na unikátní dobové atmosféře, zde něco takového naprosto absentuje a pouze vědomí, že jsem se během sledování cítil fajn, film z těžkopádného průměru bohužel nevytáhne... ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

Po prvním pětiminutovém záběru jsem měl pocit, že se dívám na Scorseseho se smyslem pro humor. Bohužel, krásně trpký potenciál je od poloviny filmu postupně pohřbíván v sentimentu a patosu vrcholícím v soudcově závěrečné řeči. Až se jednomu nechce věřit, že to De Palma myslí vážně. Navzdory tomu jsem se celkem bavil, i když, že se má jednat o komedii, jsem zjistil až posléze na čsfd. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Je to vlastne celkom nezáživný film z prostredia newyorskej burzy, ktorého úspešný maklér a jeho milenka sú účastníci nehody, pri ktorej sa smrteľne zraní človek, ktorý ich chcel pôvodne okradnúť. Zhoda náhod ale chce, že ho polícia vypátra a teraz už len závisí na tom, či milenku tresne prv než ona jeho. Tom Hanks a Melanie Griffith sú výborní, naozaj veľmi, ako aj Bruce Willis, ale to je bohužiaľ všetko, čo by človeka lákalo si to pustiť druhýkrát. Ja tu túžbu rozhodne nemám. Čo je škoda, pretože dvojicu Tom Hanks a Bruce Willis už len tak znovu neuvidíme. ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Já se obávám, že Brian nečetl knihu. Zřejmě aby se nenechal zviklat. Ale to měl. To měl. Film obsahuje slušné množství vtipných scén (namátkou vycházka se psem), nicméně kde je nějaký psychologický přesah? Na to, že jde o dvouhodinový biják, je s podivem, jak málo z předlohy se na plátno podařilo přenést. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • Film sa oficiálne začal natáčať v piatok 13. apríla 1990. Mnohí mali pocit, že natáčanie v ten deň len pridalo na smole, ktorá film sprevádzala od natáčania až do uvedenia v kinách. (m.a.t.o.)
  • Brian de Palma se snažil o co nejoriginálnější pojetí v každé scéně a nechtěl nechat scénu přistávajícího letadla ve filmu, protože se jedná o klasické klišé. Režisér druhého štábu Eric Schwab se s ním vsadil, že scénu příletu Marie (Melanie Griffith) natočí takovým způsobem, aby ji nebylo možné z filmu vyškrtnout. Zjistili si proto, kdy je na letišti při zapadajícím slunci vidět v pozadí silueta Empire State Building vzdálená 20 km. Je to sotva půl minuty za rok. Následně najali letadlo Concorde a jeho posádku z Air France a za pomoci 5 speciálních videokamer a mnoha dalších lidí tuto scénu natočili. Ve finále 10vteřinová scéna stála přes 80 tisíc amerických dolarů a de Palma ji ve svém filmu skutečně použil. (monolog)

Reklama

Reklama