Reklama

Reklama

Ohňostroj marnosti

  • USA The Bonfire of the Vanities (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Spořádaný byznysmen z Wall Street a „vládce všehomíra“ Sherman McCoy (T. Hanks) spolu se svojí milenkou Marií (M. Griffithová) omylem v newyorském Bronxu porazí autem jednoho z dvojice černochů, kteří je chtěli okrást. Sherman s Marií však z místa ujíždí a na policii nic nehlásí. Chlapec se dostává do nemocnice a poté upadá do kómatu. V tu chvíli začíná hledání onoho neznámého bělocha, co mu to způsobil a začíná hysterie. Mnoho lidí se chopí příležitosti a z tohoto „honu na lišku“ se snaží získat maximum – novináři mají senzaci, černošský reverend burcuje davy a vyvolává protesty, židovský starosta se kvůli blížícím se volbám musí zavděčit černošským voličům a neúspěšný a na alkoholu závislý novinář Peter Fallow (B. Willis) má snad poslední šanci, jak najít ztracenou novinářskou čest. Mezitím se však Shermanovi začíná zcela hroutit jeho svět… Podle stejnojmenného románu Toma Wolfea natočil v roce 1990 americký režisér Brian De Palma film Ohňostroj marnosti, v němž až parodicky vykresluje Ameriku velkých úspěchů, za které leckdo zaprodá duši. Ukazuje odvrácenou stranu slávy, bohatství a moci „těch nahoře“. Řemeslné mistrovství režiséra De Palmy a kameramana Vilmose Zsigmonda doplňuje hvězdné herecké obsazení. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

lamps 

všechny recenze uživatele

Od De Palmy jsme zvyklí na docela jiný kafe, a myslím že nikoli pro nic za nic. Jeho pokus o sociálně kritickou komedii sice nepostrádá potřebný nadhled a uštěpačnou ironii a zdobí ho až nevídaná škála luxusních hereckých výkonů, ale o to víc to působí jako celek nepřesvědčivě, nezajímavě a poněkud vyprahle. Ve svých mafiánských eposech chrlil režisér na publikum jednu pamětihodnou scénu za druhou a stavěl na unikátní dobové atmosféře, zde něco takového naprosto absentuje a pouze vědomí, že jsem se během sledování cítil fajn, film z těžkopádného průměru bohužel nevytáhne... ()

keoma26 

všechny recenze uživatele

film obsahuje snad všechny stylistické fetiše DePalmovy režije, několikaminutová nepřerušená úvodní scéna, rozdělený obraz, otáčení kamery kolem své osy při setkání dvou postav, používání transflokátorů apod. To vše je ale netradičně ve službách politické satiry, která pusobí vůči těmto prvkům naprosto antistaticky, takže ruší jejich výsledný efekt a film nenapravidelně tříští na formální a obsahovou rovinu, je to jak když sledujeme dva filmy za sebou a ne v jednom, a tím pádem se nám subjektivně zdá dvakrát tak delší, než ve skutečnosti je... ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Michael Cristofer .. Nečekejte, že se u filmu budete smát až za břicho popadat. Je v tom mnohem víc a k smíchu to zrovna není. De Palma také nepředvádí nic extra a netahá z rukávu nějaké ty kamerové hrátky apod. a tak jsem chvílemi sice skřípal zuby i já, ale vydržel jsem do konce a něco jsem dostal. To něco je zajímavý pohled na "skoro hrdiny" naší doby, na moc politiky, medii a podobných tlaků, které tahají za nitky na jejichž koncích se pohupujeme my, obyčejní lidé. Buďte mravní! ()

Zodd 

všechny recenze uživatele

Prostě mi to nedalo a musel jsem si sehnat film, kde se o hlavní dějové linie dělí Tom Hanks a Bruce Willis a spojuje je Morgan Freeman. Satira, která už v dobu vzniku urazí mávnutím ruky miliony lidí (natož dneska) a nešetří absolutně nikoho, ale suma sumárum jde o bořič mýtu o spravedlnosti soudnictví a žurnalistiky. Na druhou stranu děj je vlastně prostinký a rozuzlení až schématické, kvůli čemuž film působí nezvykle velkohubě a proč si tolik vylámal zuby, zejména pokud jde o tržby. Nemůžu ovšem říct, že bych s filmem nějak ztratil čas, i když většina asi bude ráda, když zůstane v propadlišti dějin. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

- Já ta pravidla nevymýšlím. - To je důvod, proč se nezúčastňovat hry. Každý se může rozhodnout, zda se zúčastní hry, pravidla které nejsou poctivá a spravedlivá. Velká ryba mezi piraněmi, každá z kterých hraje vlastní nepoctivou hru. Logicky pak zní poučení slušného otce pro slušného syna: Když pravda nedokáže zachránit, tak lži. Ze dvou důvodů a argumentů - pravda a láska - je láska vždy pádnější. ___ Prakticky všichni kritici se shodli na tom, že se film nezdařil. V roce 1991 film dostal Zlatou malinu. Diváci v Americe se zřejmě nedokázali odpoutat od knižní předlohy a přijmout jiné zpracování. Na rozdíl od knihy je film postaven na ironii a sarkasmu a je spíše zcela samostatným příběhem. Pět hvězdiček bych dala, kdyby si tvůrci filmu odpustili závěrečnou výzvu ke slušnosti. Slušnost totiž není přesvědčení vycházející ze samotného člověka - je to jen poslušnost vnějším pravidlům. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • Brian de Palma se snažil o co nejoriginálnější pojetí v každé scéně a nechtěl nechat scénu přistávajícího letadla ve filmu, protože se jedná o klasické klišé. Režisér druhého štábu Eric Schwab se s ním vsadil, že scénu příletu Marie (Melanie Griffith) natočí takovým způsobem, aby ji nebylo možné z filmu vyškrtnout. Zjistili si proto, kdy je na letišti při zapadajícím slunci vidět v pozadí silueta Empire State Building vzdálená 20 km. Je to sotva půl minuty za rok. Následně najali letadlo Concorde a jeho posádku z Air France a za pomoci 5 speciálních videokamer a mnoha dalších lidí tuto scénu natočili. Ve finále 10vteřinová scéna stála přes 80 tisíc amerických dolarů a de Palma ji ve svém filmu skutečně použil. (monolog)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno