Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (246)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nechtějí detaily ani politickou vraždu ... jen nehodu." Tak nám zemřel budoucí prezident a to je vždy ideální čas pro nějakou tu konspirační teorii. Já mám konspirace rád, takže věřím, že kdyby do toho byl zapleten někdo mocný, tak okamžitě zmizí zvukař Jack, štětka Sally i fotograf Manny společně se všemi důkazy v nějaké sympatické spalovně či vrakovišti. Nicméně tohle je film, takže tu máme odhodlaného hrdinu a jeho boj za pravdu, což je sympatické. Prostě není těžké Jackovi fandit, užívat si technických vymožeností začátku osmdesátých let a doufat, že to dopadne jinak, než to dopadnout musí. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Další osmdesátková lahůdka. De Palmova poutavá variace na Antonioniho Zvětšeninu či Coppolův Rozhovor. Filmy, kde se podrobně zkoumá nějaká nahrávka, videozáznam či fotografie mi imponují už od dětství (Columbo), takže jsem si Výstřel dosytosti užil. De Palmova tvorba se mi líbí čím dál tím víc, ten sexuální maniak má totiž zajímavý, sobě vlastní styl, který zatím nedokáži přesně pojmenovat. To chce čas. A abych nezapomněl - vynikající John Travolta. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Velice solidní krimithriller. Obyčejní lidé tváří v tvář zločinu, to mám rád. Brian De Palma zde vzdává hold svým režisérským vzorům (Hitchcock, Antonioni) a starším režisérským praktikám (rozpůlený obraz při telefonování, minimální využívání střihu). John Travolta podává jeden ze svých nejlepších výkonů a na Johna Lithgowa jako psychopata také nezapomenete. Závěrečná scéna na schodišti je opravdu vynikající. Kdo má rád napětí, tak si tento mysteriózní thriller vychutná do poslední kapky. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Zvětšenina a Rozhovor přežvýkáni pro diváky, kteří sledují filmy s popkornem v ruce. Ach, jsem na tuhle větu tak pyšná, že ji ani nezměním, i když není pravdivá úplně stoprocentně. Nějaké (zejména kameramanské) bonbonky se tam najdou, ale budu si stát za tím, že film je z této tématické trojice nejslabší. Hlavně proto, že narozdíl od ostatních dvou není o ničem jiném než o tom, co ukazuje. Přiblblé rozhovory Travolty s tou holkou jsou prakticky za trest a bohužel tvoří jádro toho, o čem režisér vypráví. Tady scenáristická rozpačitost dosahuje vysokých hodnot. Žádná existenciální postmoderní krize izolovaného člověka se nekoná, člověk se nechce jít po konci střelit do hlavy, protože život nemá smysl. Ale chce jít zastřelit Travoltu za to, co udělal. Prolínání práce na dokonalém výkřiku s hlavní linkou v průběhu působí trochu rozpačitě, ale ten konec zřejmě způsobí, že se nejeden pervert spokojeně usměje a nebude film považovat za ztracený čas. Jsem ráda, že jsem se zděsila i pousmála, moje milé osobnosti se zdají být v rovnováze. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On by to nebyl špatný film, jen kdyby si De Palma nehrál pořád na Hitchcocka a scénář nechal přepsat někomu, kdo scénáře psát umí. V této podobě je to úžasné kameramansky, výpravou, choreografií scén, pokusy o kameramanská ozvláštnění (především záběry, kde jsou v obraze současně detail a celek v pozadí současně, ale i ty pohledy od stropu, o nichž si mnozí myslí, že přišly až se třetím Johnem Wickem), někdy to hodně připomíná styl Tonyho Scotta (třeba u Fanouška), a nemyslím to nijak zle. Jenže co naplat, když se postavy chovají jako idioti, nevěřím jim jejich charaktery (zvukař dělal pro policajty a nedojde mu, že ohrozí život té holky, pokud bude trvat na tom, aby zůstala ve městě?), a v podstatě nevěřím ani tomu, že šlo vlastně o akci jednoho člověka, který zařídil zcela vše levou zadní a kterého se překvapivě nikdo nepokusil zlikvidovat? Sice ten závěrečný "fór" s výkřikem je svým způsobem impozantní, ale dopracovali jsme se k tomu lesem nesmyslů a vatoidních scén dobrých jen k tomu, aby De Palma předvedl hezkou vnější formu. Za mne De Palma prostě ve svých filmech zkouší kopírovat Hitchocka, aniž by pochopil, co dělalo jeho filmy tak zajímavými. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)
  • Jedná se o druhý a zároveň poslední film, kde se spolu ve filmu setkali John Travolta a Nancy Allen. Prvním filmem bylo hororové drama Carrie (1976). (DruidKarel)
  • První volbou pro hlavní roli byl Al Pacino. Kvůli jeho nedostupnost byl osloven John Travolta, který promptně navrhnul obsazení Olivie Newton-John do role Sally, což De Palma odmítnul. (Matty)

Reklama

Reklama