Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na počátku přijíždí policie na místo vraždy, kterou ohlásil úspěšný cévní chirurg Richard Kimble. Obětí se stala jeho milovaná manželka Helena. Lékařovu vyprávění o jednorukém muži, se kterým se v bytě utkal, však policie nevěří a z vraždy podezřívá právě Kimbla. Šokovaný lékař je odsouzen k smrti. Spolu s dalšími vězni nastoupí do vězeňského autobusu. Když se dva vězňové pokusí o útěk, sjede během rvačky autobus ze silnice a převrátí se na železniční trať. Kimblovi, kterému řidič sundal pouta, aby mohl pomoci zraněnému dozorci, se podaří uprchnout. Na místo nehody dorazí FBI vedená agentem Samuelem Gerardem. Ten se okamžitě vydává po stopách uprchlíka. Střetnou se v tunelu kanalizace, kde se Kimble snaží agenta přesvědčit o své nevině. Gerardovi je to však jedno. Má jej chytit a ne soudit. Lékaři se opět podaří uniknout, dostat se do Chicaga, kde se okamžitě pustí do pátrání po jednorukém muži. Zjistí si v nemocnici, jaký typ protézy vrah nosí, a poté si vytipuje pět mužů, z nichž jeden by mohl být hledaným pachatelem. Gerard, který je lékaři v patách, brzy pochopí, že Kimble hledá jednorukého muže, o němž se zmiňoval. Nepřestává však pronásledovat svého uprchlíka, který si začíná uvědomovat, že případ je mnohem složitější, než se zpočátku zdálo. Dostává se na stopu nebezpečného podvodu s novým lékem, do něhož je zapleten také jeden z jeho kolegů. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (809)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Dost slušný Thriller, který má výborný příběh a skvělého hlavního hrdinu Harrisona Forda, který opět exceloval a roli si užil. Akce je tu taky celkem dostatek. Spíš mě bavila atmosféra, napínavost, nápady, nepředvídatelnost a hudba. Režisér Andrew Davis opět dokázal natočit skvělý film, skvělý thriller. Něco málo mi ve filmu chybělo, možná délka byla delší, mohlo býz víc akce, ale to nevadí. Film hodnotím celkově na zasloužených 86% = **** ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Dobrý film. A k mému překvapení film nestál pouze na výkonu Forda, ale také se ukázal Jones (ne jak v Tahle země není pro starý). Příběh je docela napínavý a ten konec také není špatně vyřešen (samozřejmě každému bylo jasné, že prokáže svoji nevinu, ale ten způsob jak to dokázal je zajímavý). 4* je myslím přiměřené hodnocení. ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

Výborný snímek se skvělým Harrisonem Fordem a výborným detektivem Tommy Lee Jonese, který za svou roli obržel Oscara naprosto zaslouženě. Jeden z nejlepších krimi thrillerů počátku 90. let. Ono to snad ani špatně dopadnout nemohlo, jen si to představte detektiv v podání Tommy Lee Jonese honí k trestu smrti odsouzeného , ale nevinného Harrisona Forda. Výborná podívaná, na kterou se vždy rád podívám znovu. Společně s Dokonalou vraždou nejlepší film jaký Andrew Davis natočil. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ano, tak to má vypadat! Svižný thriller, jehož fatální magnetismus se odvíjí od justičního omylu a veškerá jeho energie potom od skvěle zrežírovaného úprku. Je to krásně zamotané, napínavé v každém okamžiku a Harrison Ford je... no prostě sympatický, jak jen Harrison Ford umí být. To pravé pošušňáníčko je ale drsný "honec" v podání Tommyho Lee Jonese, muže s drsnou tvář, drsnými praktikami a férovým přístupem. Tenhle film má všechno, co má thriller první jakosti mít. Extra klasa. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Akční thriller bez jediného nadbytečného záběru funkčně aktualizuje hitchcockovské schéma "nevinný muž na útěku". Film má především neskutečný spád. Ještě než doběhnou úvodní titulky, je Kimble odsouzen k smrti a ačkoli až do čtyřicáté minuty nemáme vizuální důkaz, že zločin opravdu nespáchal, držíme mu pěsti. Díky Fordovi, který je prostě "likeable guy" i díky tomu, že nám film svým tempem, při kterém nezbývá čas na vysvětlování, nedává na vybranou. Duel "kardiochirurg versus federální agent" je vzácně vyrovnaný, a jestli si film občas dovolí humor, pak se smějeme s vyšetřovateli, nikoli vyšetřovatelům. Spravedlivé rozložení pozornosti mezi lovce i loveného dovoluje naplno zapojit paralelní montáž, jejíž zásluhou je film výtečně rytmizován. Prostříhávání mezi dvojicí akcí jako hlavní prostředek k dynamizaci vyprávění přitom využívá od prologu, kdy pouze namísto dvou současně běžících dějů sledujeme přítomnost a minulost. Linie Gerarda a Kimbla se od sebe navíc liší také stylisticky, jak lze nejlépe sledovat na honičce pod tunelem (akčnost hudby, délka záběrů, nervnost kamery) - od této scény je zároveň naznačováno, že jediným východiskem pro Kimbla je kooperace s mužem, který mu jde nemilosrdně po krku (sladění stylů). Velmi důsledný je film také v distribuci informací a míře vědění, které nám v návaznosti na jednu ze dvou ústředních figur zprostředkovává. Podle potřeb vyprávění víme někdy více než Gerard, jindy zase více než Kimble - pořád jsme přitom napnutí a přesvědčeni, že hrdina má náskok jen pár kroků a jeho dopadení je na spadnutí. Uprchlík podobně jako Mlčení jehňátek za účelem vyvolání napětí či překvapení velmi uvědoměle pracuje se žánrovými schématy - více scén je vystavěno tak, abychom si na základě zkušenosti s podobnými scénami v jiných filmech mysleli, že Kimble už už bude dopaden - v jednom případě jdou ale policajti po známých jeho bytné, v jiném běží Gerard do jiného schodiště, než po kterém Kimble sbíhá. Při svém strhujícím tempu, přesně rozvrženým bodům obratu a výtečné gradaci pomocí cliffhangerů, jejichž vinou se ovšem film nedrolí do pomyslných seriálových epizod, Uprchlík zvládá zároveň prokreslovat postavy a přesvědčovat jak nás, tak Kimbla/Gerarda, že ten druhý to vlastně myslí dobře (scéna s chlapcem a rentgenem v nemocnici, důležitá, názorně předvedená skutečnost, že Gerard nevyjednává, sloužící k našemu docenění jeho odlišného přístupu ke Kimblovi, s nímž je ochoten komunikovat). V dětství jsem Uprchlíka sjížděl na VHSce stále dokola. O mnoho let později mi přijde pořád stejně boží a doufám, že jsem jej neviděl naposledy. Je málo takových. 90% Zajímavé komentáře: Douglas, JitkaCardova ()

Galerie (57)

Zajímavosti (61)

  • Ve scéně, kdy Harrison Ford (Dr. Richard Kimble) vstupuje po kolejích do tunelu, je za ním vidět pojízdná plošina, na které nejspíš stála kamera. (JohnSmith)
  • Byt doktora Kimblea byl inspirován bytem doktora, kterého potkali Harrison Ford a režisér filmu Andrew Davis v jednom baru v Chicagu. Doktor působil tak zajímavě, že si na něj vzal režisér kontakt a poslal k němu do bytu lidi z uměleckého oddělení, aby se na jeho byt podívali a zkusili tam nalézt prvky, které by se mohly promítnout do filmových kulis. (don corleone)
  • Když se autobus svalí ze silnice po svahu na železniční trať, narazí vlak do autobusu z boku. Železniční trať by ovšem musela vést do svahu, kolmo k silnici. Ta však vede podélně se silnicí. (Pavlátko)

Související novinky

Spin-off Vikingů nabírá obsazení

Spin-off Vikingů nabírá obsazení

28.01.2021

Chystaný seriál Vikings: Valhalla od Netflixu nabírá obsazení. Spin-off původních Vikingů, kteří završili svoji cestu v šesté řadě, bude využívat stejných irských kulis a z pozice producenta na něj… (více)

Zemřel kameraman Michael Chapman

Zemřel kameraman Michael Chapman

22.09.2020

Z Los Angeles přišla dnes ráno zpráva o úmrtí známého amerického kameramana, režiséra a herce Michaela Chapmana. Na dva Oscary nominovaný tvůrce zemřel ve věku 84 let na srdeční selhání, informaci na… (více)

Uprchlík bude mít filmový remake

Uprchlík bude mít filmový remake

28.11.2019

Před časem jsme psali o tom, že se do televize chystá nová verze Uprchlíka s Kieferem Sutherlandem a Boydem Holbrookem. No a zdá se nebude jediná. Studio Warner Bros. totiž pověřilo scenáristu Briana… (více)

Remake Uprchlíka má obsazení

Remake Uprchlíka má obsazení

19.09.2019

Herci Boyd Holbrook (Logan: Wolverine, Predátor: Evoluce) a Kiefer Sutherland (24 hodin, Telefonní budka) byli obsazeni do nového remaku Uprchlíka, který se objeví na chystané streamovací službě pro… (více)

Reklama

Reklama