Scénář:
Ek IemchuenKamera:
Nattawut KittikhunHudba:
Terdsak JanpanHrají:
Tony Jaa, Pongpat Wachirabunjong, Nirut Sirijanya, Petchtai Wongkamlao, Dan Chupong, Supakorn Kitsuwon, Patrick Tang, Ron Smoorenburg, Patthama PanthongObsahy(1)
Thajsko, 15. století, království Ayutthaya. K moci se přes mrtvoly dostává jeden z generálů a tak se vysoce postavený aristokrat, který se snaží generála zastavit, rozhodne poslat sveho syna Tinga (Tony Jaa) do bezpečí pryč z království. Ale i tam ho přisluhovači generála najdou a Tinga při utěku zajmou otrokáři. Díky své odvaze a odhodlanosti k boji zapůsobí na skupinu bojovníku, kteří přišli otrokáře odstranit a ti ho vezmou mezi sebe. Ting začíná trénovat bojová umění a brzy se pouští na cestu pomsty, která bude krvavá a plná mrtvol... (Devun)
(více)Videa (2)
Recenze (232)
No no no, trošku rozpaky u mě zavládly, Tony Jaa je pro mě skoro modla a dokážu mu odpustit v jeho filmech hodně věcí, protože ty jeho bojový kousky prostě miluju, ale tady je ta první polovina přece jenom hodně vlažná a příběh se na muj vkus snaží tvářit trošku moc dokonale na to, že to je vlastně blbost, což potvrzuje i vývoj druhý poloviny, kde jsou flashbacky do dětství, ale moc sem nepochopil jejich smysl, když to pak neni pořádně využitý, s čimž vlastně souvisí i fakt, že to působí celkově hodně nedodělaně a v závěru useknutě, nicméně v tý druhý polovině se už Tony přece jen vzchopí a předvede v závěrečným 30ti minutovým finiši nadpozemsky dokonalou akci v úžasný choreografii a s perfektní kamerou, která celej dojem z filmu rapidně vylepšuje, ta totiž má přesně ty parametry, možná ještě vyšší, který sem od toho očekával v celý stopáži a úplně mě to dostalo, krom teda Tonyho kreací s mečem, který podle mě nejsou jeho nejsilnější stránkou. Nicméně celkově to neni až zas tak dobrý, jak sem si představoval, Ong Bak a Tom yum Goong zůstaly nepřekonány podle mě, hlavně teda co se týče hlavního prvku Tonyho filmů - akce ()
S rizikem, že na sebe přivolám pomstu jednoho z největších masérů současnosti, musím konstatovat, že Ong bak 2 by se lépe než plnohodnotný celovečerák vyjímal jako konzolová mlátička nebo série videoklipů pro školy bojových umění. Posuďte sami! Prezentuje se v náležitě přepáleném vizuálu, uzemňuje maximálně fyzickými, surovými, syrovými, kulervoucími, a esteticky i technicky vymazlenými souboji (Takřka bez přestávky jsem měl ústa do "Ó" a vyvalené oči!), které hbitě vznášejí otázku, zda je v tomto směru možné zajít ještě dále, honosí se statečnou výpravou a intenzivní exotikou, ale akcentuje velkorysé, leč poněkud nelogické dějové skoky, postrádá pořádný příběh a hlubší interakce mezi postavami a vůbec má neuvěřitelně mizerný scénář. Videohernímu modelu navíc odpovídá i pojetí soubojů, což nemyslím ve zlém. Ty jsou řešeny jako exhibice v "uzavřených" arénách, jež se vrství na sebe (např. jako v Tekkenovi), nebo jako lineární postup úrovní (Jedna bitka se jakoby dále větví do dalších a dalších koridorů, které se unlockují v závislosti na úspěšném vymlácení všech protivníků. Na konci takové sekvence-levelu pak obvykle čeká boss nebo nějaký správně uhozený soupeř - viz fight v jeskyni či na hřbetě slona). Pokud bych zašel do absurdních důsledků, tak nechybí ani ultimátní komba a fatality ve zpomalovačkách, davy henchmenů zjevující se odnikud a nesrovnatelně odolnější borci, kteří je náhodně prokládají. Škoda té hloupé vaty (čti: všeho nenásilného) okolo, která všechnu tu neskutečnou dřinu, pot, krev a snahu poněkud devalvuje. Doufám, že trojka se v tomto směru polepší. ()
Tony Jaa dovršil svou cíleně budovanou image „thajského Bruce Leeho“ a vytvořil dílo, které už mistr bojových umění sám nedokázal finalizovat. "Ong bak 2:Pomsta" je Jaaova „Game of Death (ve smyslu původního Leeho konceptu, nikoli dehonestujícího paskvilu Hra smrti splácaného po mistrově smrti). Zatímco konkurenční thajské bojové filmy se zaměřují na absurdní zápletky a prvoplánové oslovování diváků, Jaa vytvořil dílo, které atrakci soubojů pojímá sofistikovaně a důsledně. Ong bak 2: Pomsta představuje díky skloubení kontaktní choreografie a intenzivně fyzického stylu nový vrchol v rámci svého žánru. ___ Více v recenzi na Rejže.cz. ()
Ještě, že je film vlastně jenom o bitkách, jinak by hodnocení vypadalo jinak. Na výsledném produktu se holt hodně podepsaly průsery při natáčení, kdy Tonymu ruplo v bedně a zdrhl uprostřed natáčení do pralesa, aby se nějak psychicky dal dohromady. Takže co se děje týče, tak to nějak moc nedává smysl... ale ser to skunk ! Bitky tu jsou a, jak jsem již zmínil, je jich tu fakt hodně. Tony tomu dává slušně na prdel moc hezky se na to kouká ! ()
Tak já nevím. Je to fakt tak příšerný nebo ne? První Ob mi hrozně sedl a chystám se , že si ho dám znovu. Druhý měl vynikající souboje, ale přiznám se, že zápletka kolem slona mě moc nebavila. Teď tu máme další, který se koná v 15. století. Je mi jasné, že jde čistě o soubojový snímek. A kdybych měl hodnotit jen souboje nebylo by to vůbec zlé. Především ty kontaktní mě hodně bavily. A i ty se zbraněmi byly fajn. Jenomže já hodnotím film a ne soubojový sestřih. Zde vše propadá. Příběh jako takový by nebyl zlý, ale je strašně špatně natočený, prazvláštně poskládaný a na sílu tlačené překvapení na konci tomu dává korunu. Postavy často melou hrozný blbosti a jen to podtrhává celkově špatný dojem. 55 procent dám, protože ty souboje na mě vcelku působí. Jinak ale vše zle. ()
Galerie (35)
Photo © The Weinstein Company
Zajímavosti (12)
- Film bude mít v Thajsku premiéru 4. 12. 2008. (Smartynko)
- Tvůrcům The Protector, tedy předchůdce Ong Bak 2, bylo vytýkáno, že film neobsahuje téměř žádnou krev. Díky tomu se Tony Jaa nechal slyšet, že to v Ong Bak 2 hodlá rozhodně napravit a to se mu vzkutku povedlo. (ČSFD)
- Předtím než započaly práce na filmu, odebral se Tony Jaa do chrámu v džungli v provincii Ubon Ratchathani, aby zde meditoval. Podle jeho slov jde o způsob získávání sil, který provádí před každým novým projektem. (Raztubyl)
Reklama