Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

Skip 

všechny recenze uživatele

Jediným problémem tohoto filmu pro mě byla Ingrid Timková. Hrála prostě příšerně. Jinak je to velmi dobrý film s kvalitními hereckými výkony, z nichž ten Švehlíkův patří do kategorie démonických. A měli by se podívat všichni ti, kdo smýšlí o komunistech pozitivně - nezáleží na tom, že to bylo, ono by to totiž za jistých okolností mohlo zase jednou být. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, tohle mě dostalo. Četl jsem knihu o akci Kámen, viděl dokumenty a byl jsem se podívat za obcí Všeruby, prošel po hrázi Myslívského rybníka a dále kolem rozvaděče po cestě k hranici. Film jen volně využívá kulisy této události a nemá ambice být dokumentárním. Polišenský dokonale ztvárnil dobu, kdy nešlo nikomu věřit a každá snaha o důvěru byla přísně potrestána. Ale především Alois Švehlík mě doslova rozebral, dostal dost prostoru a skoro mě přesvědčil, že důvěra má smysl. ()

Reklama

Hvězdář 

všechny recenze uživatele

Celkem slušně natočený film o jedné z mnoha zrůdností nedávného režimu u nás. Ano, šlo by to natočit lépe, je vidět, že je to levnější televizní film, ale i tak skutečnou kvalitou překonává řadu jiných nesmyslů, které jsou naopak bohatě financovány, tohle je totiž o něčem. Mě tentokrát novodobý český film překvapil příjemně. A divím se, že jsem na tento film dlouho nenarazil a že ho vlastně pomalu nikdo nezná. Přitom nese důležitou zprávu o tom, co se dělo, protože by to nemělo být zapomenuto. ()

Colonist 

všechny recenze uživatele

Česká televize vyprodukovala na televizní poměry velice slušný film, co strčí do kapsy mnohé současné české snímky, které najdeme v našich kinech. Je k nevíře, že Jaromír Polišenský, který zde na režisérské stoličce odvedl kus kvalitní práce, natočil pro Novu po všech stránkách laciné seriály jako "Ordinace v RZ" a "Světla Pasáže". Téma bylo zpracováno velmi dobře, film měl spád, napětí a silný závěr, který jsem sice tak nějak od začátku čekal, ale pořád jsem si říkal, že to třeba skončí jinak. Silné bylo i herecké obsazení v čele s výtečným Vladimírem Dlouhým. Škoda, že byl děj občas trochu zmatený a románek Ingrid Timkové s Sašou Rašilovem byl jen prvoplánovou vsuvkou, která navíc zůstala jaksi bez pointy. Tak jako tak dobré televizní drama o době, kdy člověk nemohl věřit takřka nikomu, a kdy komunistická strana upletla nad naší zemí síť ďábelské konspirace. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Přesvědčivý televizní film o jednom zvrhlém projektu komunistické státní bezpečnosti v padesátých letech, kdy byla vytvořena fiktivní státní hranici se Západním Německem a kvůli pochybnému zjišťování ,,podvratných živlů" dokonce zřízena fiktivní americká vojenská posádka. Na televizní poměry skutečně strhující drama a dokonale napsaný scénář. Závěrečné "kdo je kdo" diváka opravdu překvapí. A také přesvědčivě hrající herci, zvláště oba pánové Dlouzí, Michal a Vladimír. Opravdové televizní překvapení na téma, které by měla veřejnoprávní televize reflektovat především. Vypořádání se s vlastní temnou (komunistickou) minulostí... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)
  • Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)

Reklama

Reklama