Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

T2 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých lepšie zostavených dokumentov poslednej doby čo som mal možnosť vidieť, prelínajúcich sa z počítačom regenerovanými zábermi strhujúcich udalostí s prestrihmi do skutočných záberov, ktoré dodávajú dokumentu skutočnú váhu a miestamy až skľučujúcu atmosféru. Niekedy sa človek musí zamýšlať ako je možné v takýchto katastroficky leteckých nešťastiach možné prežiť, tento dokument nám dáva dôkaz, že je to možné. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tahle dokumentární série nevyniká kdovíjak řemeslnou kvalitou, je natočena dost obyčejně. Osobně jsem z inscenovaných dokumentů většinou na rozpacích, ale na druhou stranu s minimem autentických záběrů a mluvícími hlavami se taky moc čarovat nedá, takže to beru. V tomto případě je však důležitý obsah a vysoká hodnota podávaných informací, díky které je za každým dílem znát obrovské penzum výzkumné práce. Dalším jednoznačným pozitivem této série je její nezpochybnitelná užitečnost, spočívající v rýpání do leteckých společností. Ta nejlepší část každého dílu je vždy ta věnovaná pátrání po příčinách nehod, která ukazuje kam až jsou schopní vyšetřovatelé nehod zajít a kolik peněz utratit, aby přišli záhadě na kloub. Jejich zarputilost je obdivuhodná. ()

Reklama

duklak2 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkně zpracované. Poučné a chytlavé. Některé lidi to může ovlivnit natolik, že do letadla nikdy nesednou. Já za pět týdnů letím do Španělska a trochu se letu bojí. Stačí střet s ptactvem a hned má letadlo problémy. Letím Boeingem, který pojme 160 lidí. Mým snem je Airbus s kapacitou 880 lidí!!! ()

Piri 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi jeden z najzaujímavejších doku seriálov. Nekončená téma a neuveriteľne natáčaná 20 rokov. Videl som všetko. Tu vidieť ako sa rapídne menil obsah epizód, ich štýl. Prve epizódy čisto opisné, bez omáčok, bez teatrálnosti, viac sa dávalo priestoru aj preživším. Nič neobvyklé pre dokument. Ale netrvalo to dlho a nabralo to typicky US wau shock mod a x-krát opakovanie toho istého. Zmenila sa aj dramatizácia hudby. Dobré je si porovnať prvú sériu a trebárs dvadsiatu, čo je rozdiel asi 17 rokov. Jablká a hrušky. Asi 200x sme počuli na čo sa používa letový zapisovač dát a záznam zvuku z kokpitu. Sledujeme rutinu vyšetrovateľov, ktorých "nečakane" napadne, aby si pozreli iné dôkazy alebo vypočuli pásky. Dokonca nikomu nevadí, keď kreslia fixkou po obrazovkách monitorov. Je tu niekto s takou poruchou, žeby si čarbal po svojom televízore alebo monitore svojho počítača? Jedine že ste Daniel Jackson zo StarGate :) Prvá epizóda Unlocking Disaster je mementom pre všetkých. Je neuveriteľné do akého svetla to dalo tých neskorších povestných erudovaných a čestných vyšetrovateľov, ktorí sú už neskoršími hrdinami a hlavnými protagonistami tohto seriálu. Bol to čierny deň pre NTSB aj pre Boeing. Neúnavní boj rodičov obete skončil úspechom. Takto začína tento seriál. Jedna pikoška - v tomto seriáli ako keby schválne opomínali fakt, že skoro každé letisko na svete má za koncom dráhy brzdiace siete a pieskové brázdy. Už v roku 1972 malo každé druhé letisko túto výbavu. V epizóde Deadly Discussions ide o jednu z príčin havárie, práve stav brzdiacej siete, ale nič také tam neodznie. ()

wodacka 

všechny recenze uživatele

Nechápu nadšení lidí, kteří seriály a pořady podobného typu s chutí sledují. Vře to ve mně, jen co najdu podobnou blbost v programu. Nevím, proč bych se měla dívat na utrpení, bolest a strach lidí, kteří něco takového zažili - mám vcelku dobrou představivost a ta mi bohatě stačí, takže nevidím důvod, proč to ještě sledovat v televizi. ()

Galerie (1 467)

Zajímavosti (117)

  • V epizóde je zmienené, že táto zrážka pripomínala vyšetrovateľovi Bobovi Benzonovi nehodu na Tenerife, najhoršiu leteckú katastrofu. Tej sa už venovala epizóda Katastrofa na Tenerife, ako aj celovečerný špeciál Zrážka storočia (2005). (ČSFD)
  • Prvý dôstojník Emery (Gavin Williams) fotografuje krídlo lietadla moderným fotoaparátom s LCD displejom, hoci dej epizódy sa odohráva v roku 1992. (koba)

Reklama

Reklama