Reklama

Reklama

Láska nezná žádné hranice. Ta mateřská teprve ne... 30. léta 19. století. Chudá dvaadvacetiletá Švýcarka Elisabeth Laurierová kvůli finanční tísni přistoupí na návrh bohatého mladého statkáře Charlese Godwina a za pět set liber mu porodí dítě. Musí se však hned po porodu vzdát jakéhokoliv kontaktu s ním i s Charlesem. Sedm let tak svou dcerku Louisu nespatří. Pak se jí však podaří dítě vypátrat. Zatímco je Charles obchodně pryč, Elisabeth nastoupí do jeho rodiny jako vychovatelka. Zjistí, že z Louisy roste vzdorovitá a nezvladatelná dívka, která nemá žádné přátele. Elisabeth pochopí, že otec, zaneprázdněný prací na ovčí farmě, se dceři dost nevěnuje. A matku si děvče mohlo vždy jen představovat. Elisabeth tedy vezme její výchovu pevně do ruky. Kromě toho celou dobu tajně miluje nejen Louisu, ale také Charlese… (Česká televize)

(více)

Recenze (46)

majo25 

všechny recenze uživatele

Príjemné prekvapenie. Takéto komorné historické drámy Briti jednoducho vedia. Príjemná atmosféra, nenásilná romantika, ktorá je sprievodcom príbehu, nie celým jeho obsahom, ako to ve ľmi často býva. 31-ročná Sophie Marceau je kus a hoci som ju mal zaškatuľovanú ako nenáročnú herečku, ktorá sa rada zoblieka, milo ma prekvapila. Pod dobrým hereckým vedením zvláda viac a je dostatočne uveriteľná. Tri príbehové línie sa pekne dopľnajú. Spracovanie síce prípomína skôr televíziu, ale na druhej strane pôsobí kvalitne a atmosfericky, výborne vtiahne do deja. Je to jeden z tých filmov, ktoré majú dušu. ()

Sejkorka 

všechny recenze uživatele

Pěkná pohádka. A já mám pěkné pohádky rád. I v dospělém věku. Navíc v tomhle příběhu není žádné zlo. Tedy, pár situací by se našlo, třeba eutanázie otevřeným oknem nebo hrubián otec. Pokud někomu chybí rodičovská láska a něha, uroní i slzu. Nemusí to být nutně jen ženská. A navíc - pročež jsem tenhle film vyhledal - krásná Sophie. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mateřský cit přenáší hory, nadzvedává náklaďáky, či v cajdáku, při kterém jsem natolik zvlhčil kapesník, že vyždímáním zavlažil dvě vzrostlé difenbachie v obývacím pokoji, mění sličnou S.Marceau ve švýcarský ledoborec.. Vše není tolik prvoplánové a načančané jako u Červené mindy Pilcherové na našich komerčních stanicích, nicméně každý další dějový posun krásně odhadnete a autor vede příběh přesně v těch intencích, které chtějí diváci vidět. A to je pro pokojové rostliny jenom dobře.. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film skutočne určený skôr dámam a pre pánov je tu Sophie Marceau. Také celkom príjemné historické prostredie s celkom silným príbehom, je to pekný film. Užívateľka IdaHutt by mala pri svojom odpadovom šesťdesiatriadkovom hodnotení skľudniť hormón a dať si kúsok pizze Hut. Vždy sa smejem nad podobnými komentármi ako: Ten film vôbec nie je historický verný! No do prdele, veď to ani nie je životopisný film, nikde sa tam nepíše že je to podľa skutočných udalostí. Dajte trošku priestoru aj fantázii. V takom prípade ani Gladiátor či Statočné srdce neboli historicky verné. Ide teda snáď o braky? ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Melancholická atmosféra, která se táhne celým filmem jako mlžný opar za rozbřesku, stahuje náladu diváka k trudomyslným výhledům, je chladná a odtažitá. Nebesa jsou neustále ztěžklá, krajina zimničně ponurá a teplo uvnitř honosné usedlosti je snad jen v záři krbových ohňů. To nahrává umělé historce, dávající celkový rámec a název filmu, tedy že v záři ohně, když pohasnou lampy, zastavuje se čas a každý může dělat co se mu líbí, protože jak se lampy opět rozzáří, vše je zapomenuto, jako by se nestalo... Atmosféra se mi hodně líbila, krása Sophie Marceauové je trvalá, stejně jako herecký talent, Stephen Dillane představuje pro příběh přesně to co si žádá, ale snaha režiséra a scénáristy v jedné osobě o prokreslené pojetí v nejlepší dickensovské tradici naráží v potřebě zjednodušení do formy dívčího románu. II Scénář: William Nicholson. Hudba: Christopher Gunning. 60% ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno