Obsahy(1)
První díl minisérie podle stejnojmené komiksové předlohy. Vysokoškolský student Light Yagami se chce stát policejním důstojníkem stejně jako jeho otec a prosazovat právo a spravedlnost. Proto když nalezne zápisník 'Death Note' s jehož pomocí lze zabít kohokoli jen se znalostí jeho jména a tváře, bere to jako příležitost očistit svět od kriminálních živlů jednou provždy. Masová úmrtí kriminálníků se brzy začnou spojovat s nadpřirozeným zabijákem Kirou (podle anglického 'killer') a po jeho stopě se vydává geniální detektiv L. Bude L schopen dopadnout Kiru dřív než ten uvidí jeho tvář a přijde na jeho pravé jméno? (Genryuusai)
(více)Recenze (157)
126 minut je skutečně dosti málo na rozkreslení postav (a že jich v Death Note je), címž asi filmová adaptace trpí nejvíc. O nejslavnějším detektivovi světa, L, se tak dozvídáme opravdu jen to nejnutnější, Lightův úchvatný přerod ze šprta v démonického Kiru je prakticky celý přeskočen, ale hlavně nevidíme, jakou spásou/hrozbou Kira ve skutečnosti je. Na druhou stranu, tohle není anime. Film si vystačí s tím, co má. Kaneko válčí s maximální vervou, nasadil svižné tempo, vybral skvělé herce (hlavně Fujiwara, který opět dokazuje, že za jeho andělskou tvářičkou se schvává větší ďábel, než se může na první pohled zdát; taky by mě zajímalo, kolik kilo Matsuyama během natáčení přibral) a potěšil i po vizuální stránce. Efekty ´sou solidní, Ryuuku jakoby si z oka vypadl, a Kaneko byl dokonce natolik politicky korektní, že do vyšetřovací skupiny přibral i ženu a dal většího prostoru prostoru i dalším ženským postavám, budiž pochválena především Shiori a bývalá agentka Misora. Co se hudby týče, Kawai ani tentokrát nezklamal. Závěrem bych snad ještě vytknul kyčovou vyumělkovanost některých scén, kdy se film snaží citovat seriál a co mi opravdu chybělo, byly Lightovy rozverná monology. Naštěstí, tohle ´sou jen malé vady na kráse. Můj výsledný dojem je stále nadprůměrný. L, do you know shinigami loves apples? ()
Celá (anime) série o 37i epizodách ve dvou hodinách (hraného) filmu? Tak tomu říkám neobyčejně koncentrovaný zážitek, NescAnime Ultra, made with love in Japan. Otázkou zůstává, proč točit film, který: a) ochudí diváka o miliony detailů kompletního a rozhodně ne jednoduchého a přímočarého děje seriálu; b) nepřináší nic nového ani do daného fikčního světa, ba naopak všechno - od atmosféry a vizuální stránky až po (ne zrovna objevné, leč solidní - tedy v příp. anime série) narativní postupy - zcela ostentativně kopíruje? Je nasnadě, že objektivnější by bylo hodnotit Death Note - film bez zřetele k seriálu - v tom případě se bavíme o útvaru, který by šlo charakterizovat jako neskutečně bohatý příběh osekaný v již zmíněném brutálním časovém poměru naroubovaný na něco, co vypadá jako herci a téměř se to tak i chová. Budiž pak tento útvar důkazem, že kombinace ctrl c, ctrl v ve směru anime série ---> hraný film prostě nefunguje. 3* za to, že něco takového se hned tak nevidí a tudíž jsem na nějaký čas ustrnul v údivu, což se mi pravidelně stává při sledování "kvalitních" filmů. ()
Schválně jsem nepátrala po manze a nepouštěla si anime, protože jsem chtěla nejdřív vidět film. A asi jsem udělala dobře, protože se mi líbil a neměla jsem pocit, že by tam to nebo ono chybělo. Souboj dvou geniálních mozků bývá většinou podívaná, která stojí za to a já jsem už teď zvědavá jak se jejich "bitva" bude vyvíjet dát. ()
Nápad, byť jednoduchý, je na jedničku, komplexně vzato jde vlastně i o velice dobrý příběh. Problémy nastávají v určitých bodech jeho prezentace. Nevkusné zobrazení anděla je spíše povrchní detail, daleko větším problémem jsou charaktery postav. Tvůrci patrně očekávali, že všichni už předem viděli anime seriál, a že tento film je jen jakési zhmotnění nejzajímavější momentů ze seriálu. Možná je tomu tak v Japonsku, já například ale seriál neviděl vůbec. Ani náznak. Ve výsledku působí tedy postavy velmi ploše, trochu i jednotvárně, kde vlastně jedinou světlou vyjímku tvoří L. Nemůžete si k nim vybudovat žádný vztah, neboť okamžitě začnou konat a jakákoliv expozice je tedy smrštěna na absolutní minimum. Někomu to samozřejmě může vyhovovat, já jsem ovšem názoru, že nevědet do poloviny film, komu vlastně fandit, a i potom si nebýt až tak zcela jist, není zrovna to nejlepší. ()
Nenávidim asijskou kinematografii ale netknut žádným seriálem uznávam že to bylo docela fajn.. ale ten démon.. ježiši.. Vždy jsem myslel že japonci jsou v technice napřed ale takovouhle animovanou bídu jsem neviděl dlouho.. to si mohli vzít příklad ze Saxany.. už ta původní měla efekty na lepší úrovni. Myslím že ten démon by se v celym filmu nemusel objevit ani jednou a ničemu by to neškodilo. L mi taky docela štval, nějak jsem nechápal jak celá japonská policie i FBI pracuje pod taktovkou jednoho mastnýho teenagera.. ale budiž.. ()
Galerie (68)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (4)
- Mezi filmovým zpracováním a původním anime seriálem lze najít několik rozdílů. V seriálu se například Light (Tatsuya Fujiwara) zbaví Naomi Misory (Asaka Seto) tím, že z ní vyláká řidičský průkaz, a to ve chvíli, kdy jí řekne, že je z vyšetřovacího týmu zabývající se Kirovým případem a že by s ním rád spolupracoval, ale že potřebuje průkaz totožnosti. Ve filmu se dále agent, který pronásleduje Lighta (Tatsuya Fujiwara), jmenuje Raye Iwamatsu, ale v anime je o Raye Penber. Ryuk současně v seriálu nezapíral, co se stane s člověkem, který zápisník využil. (Shley)
- Jak je uvedeno v seriálu, pravý důvod, proč se chtěl Ryuk dostat do lidského světa, je ten, že se chtěl pobavit. (Shley)
- Zápisník smrti byl prvním filmem v japonské filmové historii, ve kterém bylo k natočení scény použito metro. (Shley)
Reklama