Režie:
Kenneth LonerganScénář:
Kenneth LonerganKamera:
Ryszard LenczewskiHudba:
Nico MuhlyHrají:
Anna Paquin, Matt Damon, Mark Ruffalo, Matthew Broderick, Jean Reno, Kieran Culkin, Olivia Thirlby, J. Smith-Cameron, Rosemarie DeWitt, Allison Janney (více)VOD (2)
Obsahy(1)
17 ročná stredoškoláčka Lisa (Anna Paquin) sa stane svedkom autobusovej nehody. A je presvedčená, že nehodu, pri ktorej vyprchal jeden ľudský život, nepriaznivo ovplyvnila. Pokúša sa veci napraviť a pokračovať v predošlom rytme života, lenže naráža na odpor a neúspech. Začína psychicky týrať svoje okolie, ubližovať ostatným, ale hlavne ubližovať sama sebe. Za drámou, v ktorej ružové ideály mladosti konfrontuje a deformuje dospelácka realita, je podpísaný rozbiehajúci sa tvorca Kenneth Lonergan. Spájať by ste si ho mohli s pozoruhodným celovečerným debutom NA MŇA SA MÔŽEŠ SPOĽAHNÚŤ (2000). Táto dráma mu zaručila dve oscarové nominácie plus vyhrala desiatky ďalších cien. (murakamigirl)
(více)Videa (2)
Recenze (101)
Film, který je jednoduše otevřený a na nic si nehraje. Pro mě tak trochu kříženec mezi reality show a home videeem. Postavy jsou reálné, situace taktéž a dialogy jakbysmet. Hysterické hraní Anny Paquin pro mě nebyla žádná novinka, a tak mohu upřímně říct, že se mi film, až na ten nepovedený film, líbil. 65% ()
Škoda, že som si nemohol pozrieť nezostrihanú verziu. V tejto bolo viditeľné, ako niektoré scény boli nasilu useknuté, čo bola škoda. Film je jeden veľký emočno - herecký koncert, kde kraľuje Anna Paquin. Prerod z uplne v pohode na uplne šialenú síce trvá pomerne dlho, ale stojí zato. Na konci, keď sa zamyslíte, máte chuť ju nakopať. ostatný herci na čele s Renom skvelý a vierohodní. A to je ďalšia vec, čo sa mi páčila. Scény boli miestami ako z reálu, nemal som pocit, že sledujem film. Dosť ma to nadchlo. Príbeh, aj keď chcel byť jednoduchý, bol prešpikovaný toľkými vetvami a gradáciou, že v konečnom dôsledku bola z toho plnohodnotná dráma. Fajn. Dokonca mi nevadila ani dlžka, čo som sám zo seba prekvapený. Silné 3 z 5 ()
Již od úvodních titulků a ústředních tónů je cítit, že se na nás valí něco uhrančivého a po filmařské stránce precizního. Jako bych však sledoval pouze torzo z daleko propracovanějšího snímku, v němž není třetina scén ukončena předtím, než se v ní stačí něco odehrát a kdy není polovina filmu vyprávěna ze subjektivního pohledu hlavní hrdinky a druhá ji zase zoufale psychologicky odbývá (ač Anna Paquin hraje, seč může, jeví se tak pouze coby uřvaná hysterka). Jistě i vedlejší postavy museli mít i jiný význam. Je k neuvěření, že ač film působí vlastně ohromně sebejistě a soustředěně, střih rozbíjí celek na tisíce fragmentů a Lonergan v podstatě v průběhu filmu buďto ztratil téma nebo jej nebyl schopen nalézt a všechny ty motivy a vztahové propletence nedokázal pospojovat. Moc bych si přál, aby Director´s Cut tohle vše napravil, ale moc nadějí tomu už nedávám. 47.MFFKV ()
Zajímavý rozjezd a skvělé dialogy ve mě mylně vzbudily naději, že se dívám na něco skutečně nevšedního, tohle nadšení ovšem začalo brzdit na od druhé půlky rostoucí obavě z toho, že to vlastně nikam nedojede, a taky že jo. Jedná se skutečně o onu filmovou záležitost, která se ze zahledění se do své kvazi artovosti a snaze být za každou cenu speciální, zapomněla tak trochu odehrávat, ve finále to byl právě tento "detail", kvůli kterému jsem litovala sama sebe, že jsem s touhle záležitostí trávila dvě hodiny svého života. Je škoda, že z toho vzniklo nedomrlý cosi, kde se občas zajímavě povídá, a kde Anna Paquin dokázala dobře hrát i bez toho, aniž by ojela půlku města a nevzniklo z toho ono slavné soft porno, kde mi již pátou sezónou pije krev. I když je fakt, že pro případné odvážné scény bych si na to mohla v budoucnu aspoň vzpomenout, takhle už teď vim, že zítra nebudu vědět, že jsem to kdy viděla, a co hůř, už teď mi to je jedno. ()
Lisa (Anna Paquin) je dívka s problémy i potřebami obyčejné středoškolačky. Až do toho dne, kdy se stane svědkem dopravní nehody (kterou částečně sama zavinila), a ve které zemře kolemjdoucí žena. Od toho dne si Lisa začne více vážit života, začne více vnímat smrt a hlavně se bezhlavě vrhne do boje s dopravní společností, která odmítá za nehodu převzít vinu... Když píši tento komentář, tak vlastně stále ani nevím, jestli se mi tento film líbil nebo ne. Asi oboje zároveň - nejdřív mne vyděsila ta ukrutná délka, zvlášť když film obsahuje hromadu scén, ve kterých se nic neděje, nebo jsou "jen" vyplněny záběry na plnou či prázdnou ulici, zapadající slunce a tak podobně. Na druhé straně obsahuje také hromadu scén a náznaků příběhových linií, které zůstanou nedokončeny, spoustu otázek, které zůstanou jen vyřčeny (Lisa a její otec, Lisa a nový nápadník matky, Lisa a její přítel). A na třetí straně :) nosný příběh, který zpočátku vypadá docela zajímavě, než se dostane do stádia, kdy Lisa začne hysterčit (a A.Paquin v tom asi shledá zalíbení, neb v poslední půlhodině chytne hysterák asi osmkrát). Takže asi tak ... ()
Galerie (15)
Zajímavosti (2)
- V závěrečných titulcích je uveden rok výroby 2008. Margaret se však dočkala premiéry až 30. září 2011, což bylo způsobeno sporem o konečnou délku filmu. Studio Fox Searchlight Pictures preferovalo nakonec uvedenou 150minutovou verzi, což posvětil i sám režisér Kenneth Lonergan, producent Gary Gilbert však trval na původní tříhodinové verzi. Rozhodnout musel až soud. (peetriss)
- Hlavní domovní dveře řidiče autobusu vypadají jinak zvenku a jinak zevnitř. (vojacekr)
Reklama