Režie:
Mathieu KassovitzKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Vin Diesel, Michelle Yeoh, Gérard Depardieu, Charlotte Rampling, Mark Strong, Mélanie Thierry, Lambert Wilson, Jan Unger, Radek Bruna, David Belle (více)Obsahy(2)
Šéf ruské mafie Gorsky (Gérard Depardieu), který má pod kontrolou celou východní Evropu, vydává velmi riskantní rozkaz: eskortovat nebezpečnou ženu Auroru (Mélanie Thierry) z Ruska do New Yorku. Zkušený žoldák Toorop (Vin Diesel) vybojoval už mnoho soubojů a přežil války, které devastovaly svět od počátku 21. století. Právě on musí mladou dívku a její sestru Rebeku (Michelle Yeoh) dopravit do cíle, v tichosti a hlavně bezpečně. Aurora se během transportu chová podezřele. Jak je možné, že dívka dokáže řídit starou ruskou ponorku, umí plynně 19 jazyků a zná věci, které se nikdy neučila? Je infikována geneticky vytvořeným virem, který by možná mohl v budoucnu způsobit vyhynutí lidské rasy… (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (455)
Slušný námět, charismatického Diesela a výbornou akci pohřbívá idiotský scénář, pro který jsou pojmy jako motivace postav, smysluplný dialog či dějová návaznost absolutní neznámou. Byla by z toho slušná postapokalyptická střílečka na počítač, takhle si někdo nechal kecat do řemesla víc, než bylo záhodno. Minimálně závěrečných deset minut je jasným důkazem nekompetentního zásahu do finální podoby filmu. Tříhodinová verze je potencionálně na čtyři hvězdičky. ()
Vin Diesel prostě nemá čuch na projekty, i když tahle sci-fi potenciál jistě měla. To by to ovšem musel režirovat někdo jinej a před premiérou se neměl film upravovovat, stříhat a já nevim co ještě. Je to na výsledku totiž hodně znát. Je zde totiž hodně nelogických děr, pořádně neznáme motivace některých postav, nevíme proč je budoucnost taková jaká je a někdy se prostě jenom postavy nepozastavují nad tím co se stalo před minutou. Je to prostě strašně zmatený,hodně věcí tam chybí a celý tomu nasazuje korunu už zde diskutovaný závěr, kterej jsem vážně nepobíral. A Mathieu Kassovitz, který začínal s vynikajícími Purpurovými řekami, začíná točit čím dál hůř. Tahle látka mu prostě vůbec nesedla a nebyla zde žádná pořádná scéna nebo nápad, kterej by to aspoň trochu zvednul. A akce je taky většinu času v jeho podání nudná a zmatená. Tohle prostě Kassovitz zvoral a může si na studio nadávat jak chce. Nejvíc to ovšem zase odnese ten, co to ještě jakž takž držel nad vodou, Vin Diesel. Ten má pořád potřebné charizma a toho drsňáka mu prostě pořád věříte. Škoda, že po tomhle propadáku ještě víc zapadne, on jedinej si to rozhodně nezaslouží. P.S. : Michelle Yeoh už by si měla trochu víc dávat bacha na role, protože po Mumii 3 už je to její druhá nevýrazná postava za pár měsícu. Taky se musí holka trochu snažit ()
„Boh s tým už dávno nič nemá.“ 40% sa s prihliadnutím k môjmu skonštatovaniu, že aj hlúpe násilné béčko KYBORG s Van Dammeom (nevraviac o výborných kúskoch POTOMKOVIA ĽUDÍ a BLADE RUNNER) bolo lepšie, javí ako prehnane štedré. Ale akčné finále na ulici a charizma Vina Diesela to predsa len aspoň na tých mizerných 40% ako-tak vyťahujú, aj keď neviem, či ma viac nudili herecké výkony, scenár, neprepracovaná „vízia budúcnosti“, postavy, atmosféra, dialógy alebo príbeh, ktorému som vôbec nerozumel. Diesel a Mathieu Kassovitz (režisér výborných PURPUROVÝCH riek a herec zo Spielbergovho MNÍCHOVA) sú diabolská kombinácia, ktorá v tomto filme ale vôbec nefunguje. Spätne som si v jednom časopise prečítal preview, kde sa režisér chvastal, že jeho film bude revolúciou v akčnom žánri, ktorú budú všetci napodobňovať. Bože. P.S. Oháňať sa menom Depardieu je v tomto prípade podraz, slávny herec dostal jednu scénu na začiatok a 30 sekúnd na koniec. ()
Na Babylonu je fajn, že je poznat evropský "touch" režíséra Kassovitze. Především úvodní scenérie jižní a značně rozbombombardované Evropy jsou fajn. Jakmile se děj přesune na západ, je to stále horší a horší. Akce je až příliš přitažená za vlasy, Diesel sice cedí cool hlášky - s jeho charizmatem to není vůbec těžké - ale jako nezničitelná mašina mne nebaví. Špatný je i celý děj, který vede k úplně tragickému a nicneříkajícímu finále. Zaručeně vytrhne z letargie neuvěřitelně nasnímaný souboj v kleci a několik technicky zdatně vyřešených serepetiček, ale celek to od rozpačitého výsledku nezachrání. ()
Ano, ty hvězdičky jsou 3. Jsou to slabé tři, ale jsou tři:). Pravdou je, že se Kassovitz pustil na nejtenčí led na jaký mohl a Vin Diesel vedle něj nejen dokazuje, že jako velké macho je super, ale taky že jeho čich na komerčně úspěšné a bezproblémové filmy opravdu nefunguje. Babylon AD patří mezi několik málo filmů, které v posledních letech vznikají o postapokalyptické budoucnosti, která je spojením Blade Runnera, Šíleného Maxe a další hromady vizí, známých z jiných filmů. Přesto, třeba za 5 let může prodloužená verze být kultovním dílem, o kterým si budou sci-fi fanoušci jen tiše šeptat. Potenciál tady je a je vidět i v tomto 90 minutovém slepenci "toho nejlepšího" (?). Od nádherného kostela kdesi u vody až po velkoměsto plné světel a barev ala Blade Runner je cítit různorodý styl snímku, který měl potenciál i po příběhové rovině, ale ve vizuální se mu vedlo lépe. Tato prostříhaná a slepená verze je ukázkou několika velmi dobrých scén, které spojuje, někdy nelogicky a nesmyslně, balast s malou hodnotou a bez hlubšího smyslu. To určitě napraví režisérský sestřih, který třeba vysvětlí více o světě, v kterém svalnatý Diesel s přehledem kosí všechno živé, v supervlaku projíždí vysoce radioaktivními územími a čas od času předvede Kassovitz skvělou scénu (ať už Diesel versus Depardieu nebo Dieselovo rande s raketou a malý zoom na naší matičku Zemi). Celkově vzato po dlouhé době sci-fi, které se snaží zaujmout, má potenciál, dobré herce a zase o trochu více smůly... Ale za podívání rozhodně stojí a nejen pro milovníky svalů Vina Diesela (mimochodem jméno Toorop mi přišlo dost divné, mohli to nějak zjednodušit, třeba Torp :))). ()
Galerie (39)
Zajímavosti (12)
- Obrněný transportér, do kterého žoldáci naložili Tooropa, byl československý SKOT. (Sharky95)
- Snímek byl natčoen v barrandovských ateliérech a v Ostravě-Vítkovicích, kde několik stovek obyvatel z okolí ztvárnilo uprchlíky a různé epizodní postavy. Chrám, kde byla Aurora, je pak ve skutečnosti lom Velká Amerika, nacházející se přibližně 30 km jižně od Prahy. (EMMY)
- Vin Diesel odmítl hlavní roli ve filmu Hitman (2007), proto aby mohl hrát v tomto snímku. (Baffer)
Reklama