Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní inscenace na motivy románu J. Š. Baara Paní komisarka o Boženě Němcové zachycuje chodské období jejího života. Vypráví o manželském svazku s Josefem Němcem, který jako finanční úředník zůstával vždy ve stínu své slavné ženy. Inscenace je představuje jako dva lidi, kterým láska k národu vrostla do srdce a kteří nechtěli, a ani nemohli, stát stranou boje, který bylo třeba svést, aby budoucnost národa byla svobodou pro jeho lid. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Baarova vlastenecká idyla o rovnocenném partnerství Josefa a Boženy Němcových je smyšlenkou natolik půvabnou, že ji nelze odolat. O to více prostřednictvím této vynikající televizní inscenace, která v jemných odstínech charakterizuje nejen spisovatelčin zájem o venkovský folklór, ale všímá si i osobnosti jejího muže, úředníka finanční stráže, člověka čestného a spravedlivého. Zásluhou vynikajících herců – především neprávem přehlížené Jany Březinové, která prostřednictvím svého výjimečného lyrického zabarvení vytvořila vskutku autentický portrét milované české spisovatelky, jakkoliv tím ovšem nelze podcenit ani vyzrálou profesionalitu Radoslava Brzobohatého, Karla Högera, Haničince, Sklenčky, Řandy a dalších – náleží Vlčí halíř mezi pomyslné klenoty televizního archivu. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrá inscenace, zajímavá, ale jako na životopisný snímek se na ni dívat nelze, neboť Jindřich ŠImon Baar byl vlastenec a Chod každým coulem, takže si nepochybně přibarvil kdeco. Ovšem nevadí to, protože na jeho díle i na tomto filmu je nejdůležitější myšlenka. A ta myšlenka stále platí, ačkoliv dnes už se za vlastenectví bohužel schovává kdejaké bezmyšlenkovité počínání. Jana Březinová i Radoslav Brzobohatý jsou jako manželé Němcoví dobří (Němcová je rázná pokroková žena, Němec čestný chlapácký důstojník), ovšem nejzajímavější roli získal Karel Höger. Úskočného písaře Bílka, který to s vrchností i se sedláky hraje na obě strany, ztvárnil s obdivuhodnou lehkostí jemu vlastní. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tohle nahlédnutí do rodiny Němcových v době, kdy pobývali v Domažlicích, se mi zamlouvalo.. Předně tu stojí za pozornost filmový pár Jana Březinová a Radek Brzobohatý, oba báječní a tak nějak mi padli do oka, asi dokázali ztvárnit či naplnit moje představy o nich.. Příběh o úplatcích, pašeráctví, podvodech je, zdá se, věčný.. Bohatí chtějí být ještě bohatější a neváhají obcházet zákony/morálku/sliby, no a ti chudí proti nim vlastně nikdy neměli/nemají šanci.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Baarova Paní komisarka vykresluje mmj. kapitolu ze života Boženy Němcové před rokem 1848 na Domažlicku. Bohužel celá Chodská trilogie zfilmována nebyla, pro filmaře byla zřejmě atraktivní jen linka s Němcovými, jejich veřejný život a život za zavřenými dveřmi, který ovlivňoval Němcovu kariéru. Němcovi (Březinová a Brzobohatý) jsou i zde výrazným párem, který definuje jejich vlastenčení, ale oslabuje je nerovný vzájemný poměr. ()

a-ja 

všechny recenze uživatele

Ano, takhle nějak jsem si vždycky Boženu Němcovou představovala... Ne tak, jak ji prezentuje ta nová čtyřdílná slátanina, co udělaly feministky pro Českou lživizi... Navíc pořád platí to, co tu říká Brzobohatý jako Josef Němec: "Je to celá splečnost...Ti pašeráci, to jsou jen chudáci. Pravá škodná sedí výš..." ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama