Režie:
Eva SadkováScénář:
Eva SadkováKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Hlaváčová, Zdeněk Žák, Luděk Munzar, Jana Preissová, Věra Kubánková, Petr Meissel, Michael Kňažko, Jiří Kodet, Zuzana Fišárková, Yvetta Blanarovičová, Jaroslav Someš, Alena Kreuzmannová (více)Obsahy(1)
Srdíčko, název detektivky, má v tomto případě dvojí význam: je to zlatý starožitný šperk srdcovitého tvaru, který je doličným předmětem pátrání, ale jde i o nemocné srdce paní Máří. Přestože trpěla srdeční slabostí, její smrt nebyla přirozená. Matouš (P. Meissel), syn mrtvé, se zhroutil, její o dvacet let mladší sestra Magdalena (J. Preissová) na tom není o moc lépe. Zavražděná žena měla po otci zlatníkovi ukrytou šperkovnici, a tak se vyšetřování nejprve soustřeďuje na krádež zlatých šperků. V podezření je také synova přítelkyně Carmen (Y. Blanarovičová), která údajně dostala šperk ve tvaru srdíčka od zavražděné Máří. Sestra mrtvé Magdalena má tajemného a šaramantního přítele, známého sňatkového podvodníka (J. Kodet), který je dalším podezřelým. Kdo je pachatelem vraždy? Případ vyšetřuje kriminalistka (J. Hlaváčová), která má po rozvodu sama starosti o dospívajícího syna… (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Mě to připadlo nesmírně trapné. Hlaváčová se hodí na detektívku asi jako hovno na dort. Herecký výkon jejího synka a toho pošuka v blázinci byl na méně, než nedostatečnou. Od Sadkové se ani nic jiného čekat nedalo. Jediné, co se mě na hře líbilo, byla stará atmosféra Prahy, nezkurvená reklamami, bordely a non-stopy. Možná, že se tam tenkrát fakt dalo žít. ()
Potěšilo mne, jak je využito okolí Nerudovky. Samotný případ je kombinací pátrání a rodinných trablů, a vyšetřovatelka v podání Jany Hlaváčové ze všeho nejvíce připomíná svými vyšetřovacími metodami Maigreta, což mi rovněž bylo sympatické. Nakonec o to, kdo byl vrah, ani tak nejde, ale spúíše o tu atmosféru a určitou lidskost. ()
Srdíčko v tomto filmu mají bolavé všichni. Srdíčko diváka je naopak hlazeno nádherným, tajemným prostředím pražského Nového světa s jeho stínadelskými zákoutími. Atmosféra panující v rodině, i v celém filmu, mi připomínala od začátku do konce slavnou Studnu. Něco temného a pochmurného leží jako tíha na všech osobách i ději a stejně tak i rozřešení celého případu je lidsky bolestné. Na mne dolehla podobná tíha v okamžicích, kdy se ve filmu objevil pejsek L. Munzara ()
Velmi depresivní. Nejen příběh, ale snad ještě víc záběry na jednu z nejkrásnějších částí Prahy, na Nový Svět, který – v úhoru osmdesátých let zchátralý a rozpadající se – skutečně navozuje téměř hororovou atmosféru. Výborná Kubánková a Preissová... Žel, Eva Sadková uměla mnohem zajímavější televizní inscenace. ()
TV produkt z post-normalizace - propad v režijní i technické filmové úrovni, produkovaný tradičně lidnatým týmem zaklínačů z cechu "televizáků" (např. kategorie režie: 2 pomocní režiséři, 1 asistent režie a 1 režisér). Permanentní tendenci zoufale se rozeštkat tak částečně zabraňuje obsazení esy typu Kodet nebo Hlaváčová a eventuálně Jana Preissová, jejíž půvab ve věku 39 let zde byl i přes ošklivou masku a kostým dobře zachycen. P. S. Za povšimnutí stojí exteriéry pražského podhradí koncem 80. let. ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize
Reklama