Režie:
Jim StrouseScénář:
Jim StrouseKamera:
Jean-Louis BompointHudba:
Clint EastwoodHrají:
John Cusack, Shélan O'Keefe, Gracie Bednarczyk, Alessandro Nivola, Mary Kay Place, Marisa Tomei, Nathan Adloff, Doug Dearth, Rebecca Spence, Shane Hartline (více)Obsahy(2)
John Cusack se nedokáže vyrovnat se smrtí manželky a svým dcerám to říct také neumí... Stanley Phillips je hrdý americký vlastenec a otec dvou dcer, jejichž maminka jako členka amerických ozbrojených sil byla nedávno povolána ke službě v Iráku. Režisér James C. Strouse se rozhodl ukázat život na americkém malém městě, když jeden z členů rodiny bojuje se zbraní v ruce na druhém konci světa. Překrásně poetický snímek umocněný procítěným výkonem Johna Cusacka, jenž vždy dokázal vystihnout patos svých hrdinů, ale v tomto snímku dosáhl prozatímního hereckého vrcholu. Režisér Strouse ve svém debutu nabízí divákům emocionálně nabitý film s pečlivě komponovanými záběry, hlubokou lidskou procítěností a jasným politickým vyzněním. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
John Cusack s přehledem dokazuje, že patří mezi nejvýraznější herecké osobnosti své generace. I zde vystupuje jako čistý člověk, jakoby se nehodící do současného světa, marně vzdorující tlakům společnosti, jehož zásadní slabinou je slušnost. I pro své dvě dcery je vzorovým příkladem poctivého chlapíka, co ctí pravidla, ale zároveň ví, kdy je správná chvíle nějaké z nich porušit. Grace is Gone je inteligentním vyrovnáváním se se ztrátou nejbližších, konkrétně s novodobou bolístkou onoho hrdého národa. Z válečného běsnění v Iráku totiž přichází zdrcující zpráva. Hlavní hrdina tak záhy ztrácí manželku a matku svých dětí, a momentálně nemá sílu jim to říct. Naštěstí se tvůrci nerozhodli příliš píchat do vosího hnízda a soustředí se na příjemně ubíhající komorní drama s komediálními záblesky. Road-movie (v televizním balení) za vysněným cílem "kouzelných zahrad", které vévodí dvojice dětských hereček a suverénní Cusack!! ()
Lekce o tom, jak říci krutou pravdu. Příběh o tom, kterak samozřejmé věci náhle přestanou být tak samozřejmé, jak se prve ještě zdály. Po oznámení té tragické události se záběr na okamžik zastavil a kdyby nezačala hrát hudba, vypadalo to jako, že závada JE na vaší obrazovce. Příběh je dobře vyprávěn, režisér nejprve ukáže "běžný" den rodiny Stanleyho Phillipse (Johna Cusacka) a až teprve pak se děj dále odvíjí s příchodem dvou věrozvěstů důstojníků US Army. Stanley se po tom všem snaží chovat co nejvíc přirozeně, ale starší Heidy mu to viditelně nevěří už od začátku. A pak přijde ten malér s paní Shimerhorn, která si ze školy odskočila porodit a Stanley o tom samozřejmě nic neví... Je pravda, že Cusackovi jsem toho vdovce baštil, hlavně teda zezačátku naplno. Trošku mi ale ztuhnul úsměv, když si začal diktovat ten vzkaz na svúj vlastní záznamník, naštěstí to ustál. Scéna s nastřelováním náušnic jen podtrhla symboliku porušování dosavadních pravidel, nicméně byla moc dobře citlivě natočená. Čtyři náušnice = 32,50 $. Bezstarostné skákání Dawn na posteli v hotelu mi něco připomnělo- taky jsme to jako děti na chatě dělávali, byla to tehdy největší zábava na světě :-) Líbila se mi i písnička ve filmu, "přiběhla" trochu nečekaně, ale seděla tam. Zpočátku trošku experimentální kamera. Je o něco níž, než je obvyklé (Stanleyho příchod do zaměstnání, záběry v domě). Řekl bych, že Cusack to zahrál skvěle, ale jeho filmové děti ho tentokrát dokázaly překonat, především Heidi (Shélan O´Keefe) předvedla oceněníhodný výkon, menší Dawn (Gracie Bednarczyk) je spíš dost přirozená sama od sebe. A známá hra Simpsonových na závěr: Are we there yet? No. Are we there yet? No! Asi nejlepší vážný film poslední doby, minimálně od Alone with her. ()
Velmi citlivy a pekny pribeh o otcovi a dvoch dcerach, ktori stratia nezastupitelnu cast ich rodiny a zivota. John Cusack ako obycajny otec zdrveny stratou milovanej osoby, ktory nevie najst vhodny sposob ako oznamit svojim detom ich stratu, neprehrava, hra citlivo a podla mna predvadza svoj zivotny vykon. Cusack vsak nedominuje, ale svoj priestor prenechava aj dceram, najma tej starsej, ktora sa svojej ulohy zhostila skutocne skvele. Rezia nie je nijak invecna, avsak v tomto pripade sa drzanie pri zemi vyplatilo a v spojitosti s Eastwoodovou hudbou sa sice podarilo natocit pribeh, akych sa na svete odohravaju tisice, ale sposobom, ktory nie je iritujuci a prehnane patrioticky (viem si velmi dobre predstavit, kam sa to vsetko mohlo strhnut), ale je uprimne citlivy. Platna nasich kin preplnene hovadinami, vsak tento film zrejme nikdy nenavstivi. Skoda ()
Trochu ma prekvapuje modrá farba u tohoto filmu. Vypovedá predsa o smrti, ktorej symbolom je krv, čiže červená farba, takže už len z princípu....Stanley sa dozvedá o smrti svojej manželky a tak sa vydáva na cestu, akúsi dovolenku so svojimi dcérami. Vyzerá to, že má plán, ako sa s nimi viac zblížiť a tak ich pripraviť na onú skutočnosť. Ale tento akt je skôr prejavom jeho bezradnosti, možno trochu zbabelosti a nemohúcnosti. Každopádne toto jeho inštinktívne rozhodnutie sa prejaví neprekvapivo ako správne. Grace is gone stojí skôr na princípoch nezávislého filmu, ako klasického dojáku, preto mi trochu vadil emócie navádzajúci klavírny motív v niekoľkých záverečných scénach. Musím ale uznať, že ma emocionálne dostala tá záverečná. A čo ak veci, ktoré nám hovoria oficiálne úrady, sú iba klamstvá? Tak potom nám boh pomáhaj. ()
Pekným, priam až poetickým spôsobom natočená dráma o tom, že niektoré pravdy sa len ťažko vyslovujú... Čo sa týka obsahovej stránky, na danú vec mám svoj názor a ten sa diametrálne odlišuje od toho Stanleyho. Navyše pokiaľ ide človek človek šíriť "demokraciu" do sveta, tak musí počítať s tým, že sa už nevráti. Myslím, že rečiam typu "musíme brániť slobodu" , "chránime náš americký národ" a podobne, tak tým už dnes nikto neverí. Možno len ten najväčší tupec. Takže obsahová stránka ma dosť iritovala, no oceňujem to spracovanie a herecký výkon. To bola extraliga. Nadpriemer. 75/100 ()
Galerie (19)
Photo © Central
Reklama