Režie:
Ki-duk KimScénář:
Ki-duk KimKamera:
Jong-moo SungHudba:
Hyung-woo NohHrají:
Jeong-woo Ha, Hyeon-ah Seong, Ji-yeon Park, Ji-seok Seo, Kyeo-woon Jeong, Sin-cheol Kang, Seok-hyeon Jo, Seong-min Kim, Hyeon-seong Lim, Jeong-hwan Kong (více)Obsahy(1)
Film pojednáva o mileneckém páru, kde dívka najednou začne pochybovat o lásce svého přítele a neváhá podstoupit dokonce plastickou operaci obličeje a úplně pozměnit svůj vzhled, aby byla pro něj pořád atraktivní a neokoukaná. KIM Ki-duk se zabývá opět svým oblíbeným tématem mezilidských vztahů, lásky a lidské přirozenosti, které vyhrotí tentokrát až k tématu změny fyzické podoby (pro zajímavost – v Koreji podstupuje plastickou operaci až polovina mladých lidí ve věku kolem 20 let). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (234)
Kim Ki-duk jde do hloubky, rozdrásává nitro a nechává ho tak. Klidně ať si divák vykrvácí. // Čas, to je překvapující, šokující, zničující a sebedestruktivní film o zhoubné lásce a až patologickém strachu ze stereotypu, a současně jakýmsi varováním před vším, co nám modernizovaná společnost nabízí. // Sám před sebou člověk nikdy neuteče. Stejně jako nikdy nedovede zastavit čas, a ani ho vrátit... // Prostě nezapomenutelný a velmi silný film, který mi vyrazil dech. ()
Překvapivě jemný snímek, reflektující sílu lásky a posedlosti. Tradiční Kim Ki-dukova mystika se hlásí o slovo poměrně pozdě, avšak o to naléhavěji. Vyrámcování je velmi povedené a filmu vlastně dodává i zajímavý otevřený konec. Většina snímku, rezignující na velkou část Kimových charakteristických ingerediencí, zčásti stavějící dokonce na síle a humoru klasicky vypointovaného dialogu, je jistě chvalitebným pokusem, osobně se mi ale více líbil krásný poeticko-tragický konec. ()
Vlastně ani nevim jestli mam být smutný nebo ne, jestli to byl on nebo to nebyl on... A kdo je vlastně kdo? Trošku matoucí? Velmi vydařené a nevšední dílo, které vám vnutí myšlenku, jestli jsme to stále my, když podstoupíme operaci, která na našem vzhledu něco změní, jestli změní jen náš vzhled nebo i nás uvnitř. V tomto filmu však odpověď nehledejte, ale pro varování se podívejte. 80% ()
Čas, zrcadlo korejské plastik chtivé společnosti, je v podstatě docela přímočarý konverzační tah na branku, kde Kim diváka připravuje pomocí pro něho typických atmosférotvorných prostředků na nevyhnutelný závěr. Seh-hee si připadá pořád stejná, okoukaná svým milovaným partnerem, a protože se jí obličej po plastice zahojí až po několika měsících, rozehrává hru na ducha a sleduje svou drahou deprimovanou polovičku. Dokáže se ale See-hee vypořádat se svou novou totožností, zahrnující nové jméno, byt a zaměstnání, nebo ji to nenávratně změní? Nebude See-hee žárlit na Seh-hee? Dokáže se Ji-woo vyrovnat s tak výraznou změnou vzhledu partnerky, kterou pořád miluje? Je z téhle schizofrenní hry vůbec nějaké východisko, když se ti dva ani nepoznají? Je možné vrátit minulost, kterou si člověk vymazal? Pomalu si začínají uvědomovat, že se čas nedá zastavit ani vrátit zpět a budou se muset se svými rozhodnutími nějak vypořádat. ()
Po 3-iron je Čas druhý film Ki-duk Kima, který jsem viděl. Když je porovnávám vychází mi remíza. Pro "normálního" diváka je Čas snadnější k pochopení než 3-iron. Je to jednoduchý příběh o lásce. O lásce (možná to, ale byla posedlost) tak silné, že mladá žena neváhá změnit svůj obličej a zahodit svůj dosavadní život jenom pro to, aby obnovila vášeň v jejích vztahu. Vyplatí se jí to nebo ztratí všechno o co stála? 80% ()
Galerie (43)
Zajímavosti (2)
- Na stěně v kanceláři Ji-woo (Jung-woo Ha) je možné během filmu vidět plakát na režisérův předešlý filmový snímek Wild Animals (1996). (Madsbender)
Reklama