Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Motion Picture Association of America uděluje filmům známky - G, PG, PG-13, R, NC-17 - aby se američtí rodičové, kteří se neorientují v moderní kinematografii, mohli rozhodnout, na jaká dílka pustit svá dítka. Režisér snímku Kirby Dick si vzal na mušku metodiky posuzování této organizace - že zvýhodňuje velká filmová studia, že je zaujatá proti sexuálně explicitnímu obsahu, a tak podobně. Na pomoc mu kromě soukromé vyšetřovací agentury přišla slavná filmová jména v čele s Darrenem Aronofskym (FONTÁNA), Kevinem Smithem (FLÁKAČI), nebo Mattem Stonem (SOUTH PARK). Málokterému dokumentu se podaří něco změnit, tomuto se to zřejmě povedlo, neboť na počátku roku 2007 MPAA ohlásila změny, jež by měly vést k větší transparentnosti rozhodovacího procesu. (lukax)

(více)

Recenze (35)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Dokument o MPAA a o jejím určování klasifikace přístupnosti filmů, která se v U.S.A. narozdíl od nás bere velmi vážně a kinaři ji dodržují mnohem svědomitěji než u nás, což v důsledku vede k tomu, že filmaři jsou nuceni dělat kompromisy, aby se nepřipravili o moc tržeb. A spousta amerických filmů tak bohužel není tak dobrá jak by mohla být. Tuto klasifikaci určuje sbor hodnotitelů (cenzorů), jejichž jména MPAA drží v tajnosti, údajně aby na ně nemohl být činěn nátlak. Režisér Kirby Dick si ale najal soukromou detektivku (ženská varianta detektiva), zahráli si spolu na špiony a podařilo se jim totožnost cenzorů vypátrat. A zjistili přitom zajímavé věci. Třebaže podle pravidel se hodnotící komise skládá z "průměrných amerických rodičů" (to je asi něco jako běžný prací prášek), kteří mají potomky ve školním věku, a funkční období je max. asi 5 let, v praxi tomu tak vždy není. A i z archivních záběrů s Jackem Valentim (předsedou MPAA, dnes již naštěstí mrtvý) je zřejmé, že tento sivý a vetchý strážce mravní čistoty amerických dětí je buďto prolhaný parchant, nebo senilní blázen, v každém případě byl z titulu své funkce velice nebezpečný. Perlička na závěr: Když Kirby Dick odeslal svůj film MPAA k zhodnocení, obdržel nejpřísnější rating NC-17 (potrefená husa?). Ale zdá se, že ten film měl smysl, protože 17.1.2007 MPAA ohlásila změny v ratingovém systému, doufejme že k lepšímu. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Cenzůra skrytá pod hávem starostlivých rodičů. A pak se diví, jak se rozrůstá filmové pirátství, když polovinu lidí do kina ani nepustí. Dokument, který je udělán výborně stylově. Srovnávání filmů a jejich ratingů ukazuje, co za pokrytecké pámbíčkáře a puritány mají pravomoce to všechno hodnotit. Konečný telefonát s ředitelkou MPAA je toho důkazem. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Za Watersovo bezelstné přiznání "I know a lot of perverts..." bych filmu rád plácnul plný počet, ale objektivní nedostatky, jako třeba absence objektivity, mi to nedovolí. Když chcete mermomocí dokázat, že je MPAA netransparentní organizace, v niž parta tajuplných existencí kuje pikle proti svobodomyslným filmařům, tak to dokážete (nesmyslné je třeba porovnávání samostatných scén, když se rating vztahuje k obsahu celého filmu). Současně je třeba vzít v potaz, co dokument v potaz nebere. Nebýt zavedení CARA, nemůžou vzniknout filmy jako Divoká banda, Taxikář a několi tisíc dalších a dodnes bychom se pohoršovali nad každým f-slovem, které v hollywoodském filmu zazní, natož abychom vůbec věděli, že kinematografii svými výplody obohacují i tak rozkošní úchyláci jako Waters, který mimochodem jako jediný nabídne pár konstruktivních připomínek (vliv aktuálního politického dění na přísnost v posuzování filmů). Byl to navíc zde démonizovaný Jack Valenti, kdo na konci 60. let veřejně hájil právo filmařů vyjadřovat se adekvátními filmovými prostředky k událostem, jež hýbou společností. Zapomenout je stejně snadné jako kritizovat. Zábavnost a neláska zkrátka zvítězila nad pravdou a uctivostí. 70% Zajímavé komentáře: Dadel, rowdys ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Slusny dokument o tom ako funguje MPAA. Bohuzial som cakal, ze sa k svojim filmom vyjadri viac znamych reziserov a takisto som cakal, ze sa dozviem viac informacii. Najlepsie boli porovnavacky prakticky identickych scen, ktore raz vyfasovali rating NC-17 a inokedy iba R-ko. Na druhej strane uplne zbytocnou a aj otravnou bola detektivna linia v ktorej sa snazili odhalit identitu clenov MPAA. Skoro to vyzeralo akokeby tu bola len, aby nejak naplnili potrebnu stopaz. Jej vysledok sa dal pouzit v 2-3 minutovej kolazi a informacne by to bolo na rovnakej urovni. Napriek nedostatkom je to zaujimavy film vhodny pre kazdeho, kto sa o film trochu viac zaujima. Ja som konecne pochopil, preco v PG-13 verzii Die Hard 4 nepresla povinna hlaska mothefucker. 6/10. ()

oli.G 

všechny recenze uživatele

Rated 3* for Boring. Veľmi ma nezaujíma, v ktorej reštaurácii členovia komisie obedujú a akej farby majú Jaguára. Celé pátranie po ich idenitách je možno odvážne a drzé, no maximálne nezaujímavé. Kirby mal radšej vyhrabať ďaleko viac scén z "postihnutých" filmov, ukázať viac "porovnávačiek" (ako napríklad ten heterosexuálny vs homosexuálny sex) viac spovedať režisérov (Kevin Smith a Matt Stone nemajú chybu), jednoducho sústrediť sa výhradne na to, o čom mal byť tento dokument v prvom rade. ()

Zajímavosti (1)

  • Tento film/dokument bojující proti ratingu filmů je v USA skutečně oficiálně nehodnocen. MPAA (organizace pro rating) si ale neodpustila mu neoficiálně udělit NC-17 (nejvyšší nárok na přístupnost). Ani v dalších zemích mu ale jeho obsah neodpustili. Ve většině zemí na film mohou jen dospělí. Například v Malajsii byl zakázán úplně. (hippyman)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno