Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Na filmu jde poznat, že se stal pozdějším odrazovým můstkem daleko slavnějšího filmu Zvíře, kde zářila stejná osvědčená mužská sestava a Belmondo si tam střihl rovněž roli nesvéprávného. Bohužel tento film sráží právě roztěkaná role Belmonda, který lítá od ničeho k ničemu jak splašený vlak až to nepůsobí příliš věrohodně. Někdy méně znamená více. Dlouho jsem váhal nad třemi hvězdičkami, ale po scénce "Pane ministře, je tu správce muzea ze Senlus s choti. A co tady chtějí ? Přišli na večeři." jsem málem sletěl smíchy ze židle a tak dávám ještě o jednu hvězdičku navíc ()
I ve čtyřiceti má Belmondo jiskřivé oči dvanáctiletého rošťáka. I zabalený v prostěradle nebo převlečený za děvku strčí se svou elegancí do kapsy všechny gentlemany v obleku. Tomuhle člověku uvěříte opravdu cokoli a navíc je to jeden z mála herců, který dokáže rozesmát a zahřát u srdce jen tím, že se sám směje. Chcete-li na chvíli zapomenout na všechny problémy a ještě se dobře pobavit, asi neexistuje lepší film než Nenapravitelný. ()
Majster prevlekov, podvodníkov a sukničkárov... Ničím nevyčnievajúca belmondovka, ktorej chýba ďalší rozmer, vyšší autorský zámer a inteligentný prvok, ktorý by dal tomu pitvoreniu na scéne nejaký zmysel. Polovica vtipov funguje a zvyšok je založený na neustálej repetícii, ktorá sa začne pomerne rýchlo zajedať. Šlo s tým urobiť niečo viac, než šialenú egomaniakálnu komédiu. 60% ()
Nenapravitelný na Belmonda sedí naprosto dokonale. Nenapravitelný on totiž je. O tom žádná. Pro mě je to teda film, který mi Belmonda ukázal v tak světlé stránce, tak zářivé stránce, v takové stránce, v jaké on skutečně figuruje nejlépe a nejhodnotněji. Jean Paul Belmondo je prostě frajer a v tomto filmu mu to horko těžko mohu popřít. ()
Vskutku naprosto nenapraviteľný chorobný klamár, ďalej i niekdajší veľký sukničkár, a to ani nehovoriac o protagonistovej, podvodníckej, osobnostnej stránke; a v podstate teraz je teda najmä iba akýsi prepustený trestanec, a k tomu aj budúci »impotentný zločinec«: Victor Vauthier, sa vari [od]teraz na plné obrátky zamiloval do doktorky práv: Márie-Šarloty Pontalecovej, ktorá by mala na neho dohliadať po hlavnom prepustení, čo predznamenávalo buď to, že by sa tento fantasta a vetroplach v jednom ponímaní, mohol konečne usadiť na konkrétnom mieste: postaviť dom a zasadiť strom?, a k tomu zároveň by sa mohol i polepšiť!, alebo ho rovno strčiť do akejsi polepšovne pre nenapraviteľných jedincov?!, a či povedzme dokonca, že by sa predsa napokon podarilo skĺbiť niekoľko faktorov naraz dohromady? • Úplne posledná spolupráca medzi popredným predstaviteľom francúzskej kinematografie: Jeanom-Paulom Belmondom a zručným, francúzskym rutinérom: Phillipeom de Brocom, sa podľa mňa tentoraz znovu vyznačovala akýmsi roztržitejším spracovaním, à la roztržité dialógy z pera popredného, francúzskeho scenáristu: Michela Audiarda, ktorý hlavnú postavu obohatil o množstvo špecifických vlastností, až som sa v samotnom dianí miestami trochu strácal; skrátka asi som poriadne ne[po]rozumel tomu, čo má tým básnik vlastne na mysli? • Proste sa opätovne dostavilo «classické klišé» na viacero spôsobov, čo mi akosi [za]bránilo udeliť zrovna tomuto mierne nadpriemernému titulu, o čosi priaznivejšie ohodnotenie [najskôr by si táto sympatická "belmondovka" zaslúžila známku 7/10, čo je zhruba niečo medzi tromi a štyrmi *, no ja som sa nakoniec zrejme priklonil len ku silným trom]. • Ľutovať v žiadnom prípade nemusím svoj voľný čas, strávený so zaujímavými postavami v hádam ešte zaujímavejšom prostredí, z ktorého by sa dalo vykresať i oveľa viac, ak by bol o to podstatne reálnejší záujem, čo vyšlo zhruba tak z polovice. • Ale ústredný predstaviteľ je až natoľko povestným: m o n s t r é s a c r é, že celkom v pohode postačí len jeho priama účasť, keď o všetko ostatné sa [automaticky] postará divákova predstavivosť, ktorá má neobmedzené možnosti; ľudovo povedané: Bébela považujem za mimoriadnu, hereckú osobnosť v rámci celosvetového filmu, ktorá i hocaký [pod]priemerný počin, pozdvihne zo stojatých vôd do tečúcich riek, čo dokáže iba málokto, no podotýkam, že nie vždy to musí plne platiť. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- Během scény na Avenue Foch používá Victor (Jean-Paul Belmondo) pseudonym „de Ferrussac“, což není nic jiného, než druhé jméno režiséra Philippa de Broca. (classic)
- Ve scéně, kdy se srazí auta, stojí na rohu asi dvacítka čumilů, a to ještě před srážkou a dívají se ve směru karambolu. Pravděpodobnější by bylo, že se seběhnou, takto je zřejmé, že jsou inscenovaní, ale špatně. (sator)
- Ukradený triptych údajně pochází od umělce El Greca. Ten ve filmu se mu však ani zdánlivě nepodobá. U malíře je uváděn jediný triptych, a to „Modenský triptych“ z roku 1568. (sator)
Reklama