Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Zdeny (M. Fišerová) a Marie (V. Galatíková) ve dvoudílné televizní hře Markéty Zinnerové je hledáním a nalézáním složitého vztahu snachy a tchyně. Vypráví o rodině, kde staří rodiče naplňují tradiční model muž – pán, žena – služka. Petr (V. Beneš) se submisivním postavením matky a despotickými projevy otce nesouhlasí, ale ve vztahu k manželce tento model opakuje. Zdena je však jiná než tchyně a bouří se. Marie přestává její pohnutky chápat a na první místo klade udržení rodiny. A když se Zdena rozhoduje opustit manžela, Marie přes veškeré sympatie snachu odsuzuje… V druhé části příběhu má dominantní postavení matka. Těžce nese rozpad synova manželství a smrt manžela. V průběhu děje se jen nesnadno vypořádává s počáteční nevraživostí k bývalé snaše Zdeně, která odešla k jinému muži. Podle jejího názoru měla udržet manželství za každou cenu. Teprve když Zdenu s malou holčičkou nový muž opustil, nachází v sobě paradoxně sílu ke sblížení. Z pozice a zkušeností bývalé tchyně pomůže Zdeně řešit krizi jejího nového vztahu… (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Je to sablonovite, a postavy jsou ve svych charakterech hodne akcentovane. To znamena, ze napr. vynikajici padouch Benes, je fakt extrem. Zrovna tak hezka a hodna Marketa, je zas az prilis super, atd. Ale ze zivota to kazdopadne je, nastesti ne z meho, ...protoze takovouhle tchyni (vytecna Galatikova) bych neprezil ani minutu. Co mi ale prijde od Zinnerove zbytecne je to, ze vsichni chlapi jsou vyobrazeni jako kreteni. Od ditete az po dedu. Cili feministky asi jasaji, realita ale takovahle jiste neni. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Čarovné prstýnky pro dospělé, aneb vztahové drama v socialistických kulisách. Nebylo to špatné a je to vcelku i velmi uvěřitelné. Herci hrají dobře a i když je TV film, dobře se na to kouká. Navíc tento model rodiny má celkem ještě co řící i dnes i když dnes už je spíše trend, že každý bydlí ve svém. Celé je to navíc točeno v takovém tom klasickém nechtěném šedém filtru, který socialistickým filmům dodává navíc takovou jakousi smutnou ponurost až má člověk dojem, že se tam to všerozpínající dusno Husákova půlnočního normalizovaného království tak nějak vkopírovalo. A přitom i tehdejší svět byl barevný stejně jako ten náš dnešní svobodný a někdo při pohledu na tehdejší vybavení bytů může mít dokonce pocit melancholie a návratu do mladých let. * * * * ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Najväčšou výhodou inscenácie je, že vychádza zo života a do istej miery sa v nej môže nájsť každý, prípadne sa s podobnými problémami stretol vo svojom okolí. Nie všetko sedí, niektoré veci sú preexponované, napríklad panovačnosť manžela, ktorá je ešte aj zle zahraná, alebo primúdrelosť malého chlapca či nevieryhodný útek druhého manžela. Značnú ženskú ruku zasa nezaprie vyznenie inscenácie, v ktorom cítiť letmý feminizmus a to, že všetci chlapi sú takí a takí, všetci sú na vine a ženy majú iba trápenie. Napriek tomu 4 hviezdy s prižmúrením oka, pretože ma osudy postáv zaujali a dve hlavné postavy boli aj dobre obsadené. ()

Bart 

všechny recenze uživatele

Když psala Markéta Zinnerová scénář pro seriál My všichni školou povinní, psala roli ředitelky Libuše Martínkové "na tělo" Věře Galatíkové. Myslím, že nejsem daleko od pravdy, když odvodím, že i o rok později při psaní scénáře pro tuto hru myslela s titulní rolí opět na stejnou herečku. A není zřejmě náhoda ani to, že se v této inscenaci objevili stejní herci z výše jmenovaného seriálu (M. Vladyka, M. Fišerová). Nezkušený režisér a dobrá scénáristka vytvořili inscenaci chudou na herecké obsazení a výpravu, ale o to více postavenou na hereckých výkonech. A Věra Galatíková v roli tvrdé a nesmlouvavé ženy - to byla její parketa. Vlastimil Brodský v nezvykle záporné roli, ale přesto mu seděla. Jediné, co bych vytknul, je trochu monotónní hudba. Ale já mám prostě pro podobné komornější inscenace slabost. Takže za čtyři. ()

topi 

všechny recenze uživatele

První část má název Nevěsta a vypráví o soužití jedné domácnosti, ve které všechno neklape, jak se zpočátku zdá. Zdeňka žije se svým mužem Petrem, jejich dítětem Péťou společně s tchyní a nesnesitelným urýpaným tchánem v jednom bytě. Po mnoha peripetiích se Zdeňka rozhodne, že s malým Péťou z bytu odejde ke svému novému příteli, kterého zná z učňovských let. Druhý díl se jmenuje Tchyně a pokračuje v osudech Zdeňky, které se mezitím narodí druhé dítě právě s přítelem, se kterým na hromádce žije. Obsazení je navýsost parádní : tchyně- Věra Galatíková, tchán - Vlastimil Brodský, Petr - Vladislav Beneš a Zdeňka - Markéta Fišerová. Velká škoda, že jí osud nadělil zdravotní potíže, kvůli kterým se musela vzdát herectví, byla totiž v osmdesátých letech neobyčejně přirozená herečka a v tomto dvoudílném filmu svoje civilní herectví jen podtrhuje. Věra Galatíková nemusí nic předstírat, její herectví je geniální a vnitřní monology, které ve snímku vede jsou protrpěné životní zkušenosti. Vlastimil Brodský jako nepříjemnej dědek je výbornej, stejně tak Vladislav Beneš v roli nesympatického a panovačného Petra. Za zmínku stojí postava nového přítele Zdeňky - Miroslava Vladyky, jehož dětinská povaha vyústí v neschopnost se o rodinu postarat, nebo Zuzana Bydžovská jako nová Petrova přítelkyně. Hudební kulisu z různých synťáků a efektů vytvořil Petr Hapka. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama