Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lily Powers (Baby Face) musí robiť oveľa viac než servírovať drinky v otcovej schátralej predajni liehovín v malom priemyselnom mestečku. Po jeho smrti dostane šancu odísť do New Yorku. So svojou skúsenosťou v "hádzaní očami" je čoskoro na ceste na vrchol, cynicky stúpajúc po mužoch, ktorých už nepotrebuje... (matriosa)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Překvapivě odvážný a otevřený snímek o cestě vzhůru přes postel. Barbara Stanwycková exceluje jako dívka zneužívaná od dětství otcovými kamarády, které místní intelektuál vysvětlí, že by měla své přednosti využít ve vlastní prospěch a to všemi prostředky. A tak, naučená z otcova baru, pluje mezi muži, kdy nezajímavé rychle odpálkuje, zatímco zajímavé sbalí na hranou nevinnost. Samozřejmě jí potkají i nějaké tragédie, ale sladký konec bohužel nechybí, což je jediná slabina filmu. Je totiž úžasně drzý a osvěžující. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Takto mladučkú Barbaru Stanwyckovú som ešte nemal možnosť zhliadnuť a hoci je mladučká, veľa krásy nepobrala. A preto sa tvorcom celkom divím ich výberu, alebo vtedy stačilo, že mala herečka blonďavé vlasy? Tak či onak, hlavná postava (alias štetka) to berie dupkom a na vrchol sa dostáva cez svoju vagínu - dnes by sme ju nazvali termínom zlatokopka. Neviem, komu napadlo vnuknúť tento nápad práve mužovi - aby poradil žene využívať/zneužívať mužov? Srší z toho tuposť a narýchlo zbúchaný námet. A to ešte treba prižmúriť očko nad mierne teatrálnymi hereckými výkonmi, kde z toho nemú éru ešte stále cítiť. Stačí hodiť očko a ukázať kolienka (?) a každý chlap vo filme hltá sliny. U nezadaných ešte pochopím (medzi nimi i mladučký John Wayne), ale u zadaných a rodinne založených typov to nevyznieva dvakrát dôveryhodne. Pri pohľade na jej plochohruď už vonkocom nie. Záver som si predstavoval úplne inak. Tam by sa hodilo, aby hlavná postava schytala od života riadnu facku či dve, aby sa jej to zneužívanie a neférové nahonobenie majetka vrátilo aj s úrokmi a poznala, ako je to byť zneužitá, a spochybnila sa tak Nietscheho myšlienka. Namiesto toho z nej robia napravenú osôbku. Veľká škoda. Film nesie znaky noiru (femme fatale) a na svoju dobu je nečakane odvážny (naznačený sex, neviazanosť, provokácia,...), možno aj preto má tak (prekvapujúco) vysoké hodnotenia. ()

Reklama

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Odvazna skolacka Barbara jako zlatokopka ktera jde pres mrtvoly. Ovsem v zaveru se vse meni a ona psychicky procitne diky lasce... No nevim, ten zaver je tedy hodne rozpacity. Ale Barbara to vali perfektne, vypada dobre, a navic ma u sebe jako kamosku/sluzebnou moji oblibenou, puvabnou Theresu Harris. 3+ ()

ilclassico 

všechny recenze uživatele

V podstatě dost tuctový příběh (viď konec) i provedení (film ještě stále vychází spíše z němých filmů než pozdějších zvukových) povyšuje Barbara Stanwyck (jak jinak) a otevřenost, která tolik schází v pozdějších filmech. Nedivím se, že svíčkové báby a pánbíčkáři byli z filmu na větvi. Za tu otevřenost si film hvězdičku navíc zaslouží. V rámci žánru za 4. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

I dnes svým takřka erotickým nábojem šokující drama o mladé ženě, která se v jedné newyorkské bance prospí postupně až na vrchol. Obával jsem se trochu, že (vzhledem k tomu, jak je dnes film slavný svou odvážností) pro všechny dvojsmysly a narážky nezbude ve filmu místo na pořádný scénář, ale je to naopak: veškerý (byť naznačený) sex zde slouží výhradně potřebám děje (což film také tak odlišuje od mnohých moderních filmů) a rozhodně se nedá říci, že by skvělá Barbara Stanwycková neměla co hrát. Navíc je ve filmu opravdu velice skvělý jazzový doprovod a velice pěkná černobílá kamera. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (6)

  • Od roku 1934 nesměl být film promítán a k divákům se dostal až na videokazetách v 80. letech (raffspIn)
  • V roce 2005 byl film považován za „kulturně, historicky nebo esteticky významný“ a byl zahrnut do každoročního výběru 25 filmů, které byly přidány do Národního filmového registru Kongresové knihovny USA. (Zetwenka)
  • Necenzurovaná verze zůstala ztracena až do roku 2004, kdy byla objevena ve filmovém trezoru Library of Congress v Daytonu ve státě Ohio. Za nálezce je považován George Willeman. (Zetwenka)

Reklama

Reklama