Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Architektka Mia se před světem s nasazením všech sil snaží ukrýt své ošklivé tajemství. Zástupkyně pojišťovny Shazia mezitím sbírá vzpomínky svědků na nedalekou nehodu. (Netflix)

Recenze (98)

Trevor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mladý pár Mia a Rob sa z párty sprevádzanej užívaním drog a pitím vracajú domov vo svojom aute, keď cestou Rob zrazí cyklistu, ktorý je na mieste mŕtvy. Dvojica sa rozhodne tela zbaviť. O 15 rokov neskôr Rob navštívi Miu a zverí sa jej, že potom ako skoncoval s alkoholom ho trápia výčitky svedomia za skutky spáchané v minulosti. Mia sa však svojej rodiny a kariéry vzdať rozhodne nechce...Aj keď podobný príbeh s využívaním spomienok ľudí tu už bol,tento je predsa len o niečo mrazivejší a rozhodne by zniesol kritéria celovečerného filmu. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nízké hodnocení této epizody možná odráží skutečnost, že tentokrát nejde o negativní vliv technologií, ale spíš mrazivou kriminálku. Technologie je tady spouštěčem událostí, které bych v případě subtilní blondýnky moc nečekal, ale funguje to. Ovšem, pokud by tvůrci vyměnili postavu Mii za muže, bylo by to uvěřitelnější. Ale to není ani výtka, jako spíš poznámka pod čarou. Jinak je to napsané chytře, úsporně a severské prostředí tomu příběhu náramně sluší. Jako bychom sledovali norskou detektivku. Je to pomalejší, ale hutné a v závěru mi to s emocemi zacvičilo i přesto, že mi byly všechny postavy, tak trochu jedno. Precizně opracovaný kus ledu. ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

3* Pro mě sice nepochopitelný název, ale příběh docela ujde. I když moc nevystihuje sérii Black Mirror a podobných filmů, které pracují se strachem z prozrazení, je dostatek. Tady je jen navíc z futurologických vychytávek jen čtečka vzpomínek. A ani tady se nevyvarovali několika nelogičností. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 0 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pokračujeme v mírně futuristických příbězích, které překvapují jak stylem vyprávění, tak myšlenkou i pointou. Každý máme nějaké to tajemství. Někdo byl nevěrný, jiný vzal kolegovi stovku z peněženky. Úspěšná architektka Andrea Riseborough se snažila vytěsnit to své. Závažnější. Dlouhé roky se jí to dařilo, ovšem součást tehdejšího nešťastného konání začalo hlodat svědomí. A po letech tak naši hrdinku bývalý přítel navštíví. Jeden zločin se tak stane uvnitř hotelového pokoje, spíš nešťastná nehoda pak nadohled v ulici. Sběr vzpomínek svědků bude mít pro několik postav fatální důsledky. Celé je to zabalené do chladného severského noiru, zápletka je fajn, vyústění šokující, ale krapet nevěrohodné. Jak asi korunního svědka - morče (a kdo ví, zda nevidí jen třeba na metr) donutili, aby si vzpomnělo na danou pasáž? 70% ()

maoc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Proč Krokodýl? Možná proto, že jako všichni plazi roste celý život. Roste a při vhodných podmínkách nabývá až obludných rozměrů. A tak to je i s Miou a důsledky jejího rozhodnutí z minulosti. Island je vůbec podivné místo, které dodává svou naturalistickou krásou a dlouhým černým termovulkanickým potrubím příběhu ten správný rámec. Děj je jednoduchý a scénář jde bez okolků za svým až do úplného konce, který je sice logický, ale za všechny vlasy přitažený. Už jen z právního hlediska je svědectví pochybné, ale vzhledem k posunu legislativy v celé epizodě do huxleyovské dystopie bych se ani nedivil, kdyby to prošlo. Vlastně nejděsivější na epizodě nebyla ani ta zbytečná krutost (© Coen Bros.), ale právě posun společnosti, kde pojišťovny nabývají na moci (jak se děje v už nyní v anglosaském světě), kde je przněno právo a kde se role pohlaví, společenské role, ekonomika a média posunula od toho našeho velmi logickým, ale pro dnešního dospělého člověka konzervativního smýšlení nevítaným směrem. Brrrr. V tomto je Krokodýl vizionářský a skvělý. Jen je to místy trochu nuda. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (14)

  • Táto epizóda sa odohrávala na Islande. Až do roku 1968 jazdili Islanďania na ľavej strane cesty ako Briti a Íri. (Arsenal83)
  • Hlavná rola bola pôvodne napísaná pre muža, až kým neprišla Andrea Riseborough a pred producentmi neprečítala jednu z častí epizódy, čím ich presvedčila, aby z hlavnej postavy urobili ženu (Miu Nolan). (Arsenal83)

Reklama

Reklama