Reklama

Reklama

VOD (1)

Teenagerův notebook infikoval virus, který ho postavil před nelehkou volbu: vykonat rozkazy, které mu chodí v SMS, nebo riskovat odhalení jeho intimních tajemství. (Netflix)

Recenze (117)

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kenny je looser. Je pomocnou silou ve fast foodu, když někdo něco vylije, nakluše to uklidit. Žije v neúplné rodině, ale evidentně mu toho moc nechybí. Jenže ho natočili. Přes kameru v jeho vlastním pokoji. Ví jen, že se má řídit jejich pokyny. Potká někoho namočeného asi v podobném průšvihu. Něco na něj taky mají. Spolu se dostávají do situací, které se jim postupně vymykají z rukou. V dortu nakonec nebude jen lahodný korpus. Vydírají dál. A nejen tyhle dva. Napínavé to je, ale zklamání to rovněž přinese. Hlavně kvůli věrohodnosti. Ta je hodně kolísavá. Spáchat trestní čin nebo odhalit vlastní nepříjemnou pravdu? ()

Martinius 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

pointa zaujimava, dej dobry - az do nezvladnuteho konca, co je pre black mirror charakteristicke. asi si nikto z tvorcov nepolozil otazku: preco by toto, preboha, niekto robil s nezaujimavymi anonymnymi pesiakmi. diel je sice opajcnuta prva cast, v tej je vsak aspon motiv skompromitovat premiera ako tak pochopitelny. ()

Reklama

Endurion 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dílu Sklapni a tancuj není absolutně co vytknout. Pro pořádnou nálož dystopie tu nejsou potřeba žádné sci-fi implantáty v mozku, úplně stačí počítačový virus, esemesky a nějaký znuděný hacker na druhé straně. Přestože jde na poměry Černého zrcadla o velmi civilní díl, je to jeden z nejpůsobivějších a nejbizarnějších. Skvěle zahraný, kompetentně natočený (ostatně obojí je u tohoto seriálu standardem), ale především brilantně napsaný. ()

Psychor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vidím zde až přílišnou orientaci na výsledný efekt, čemuž je bohužel podřízen i samotný scénář. Pochybuji například, že v dnešní době stále existuje dospělý svéprávný jedinec, který není s to vědět, že nepřelepená webkamera na notebooku poskytuje agentům CIA ničím nerušený pohled do našeho soukromí. A mimo jiné i vydírajícím crackerům, kterým z logiky věci nemůžeme za (ne)jistotu mlčenlivosti nikdy nabídnout více, než kolik je v sázce. Konfrontace postav s předloženými dilematy tak bez ohledu na vypjatost dané situace v závěru postrádala psychologickou věrohodnost. Tleskám finálnímu vytrolení, ale přesto jsou z toho "pouze" čtyři hvězdy. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Fuj, tenhle díl mě totálně rozebral. Rozerval. Zničil. Ještě několik dní po něm se to ve mně mlelo, motalo se mi to v hlavě a vůbec mi z toho nebylo hezky. A nejděsivější a nejmrazivější na tom je, že tohle se určitě už dělo i děje - mám teda vlastně já sám vůbec zameteno před vlastnim prahem? Protože ono už možná včera bylo pozdě na něco takovýhodle myslet... (POZOR, TROLEJ) Ten příběh se odvíjí pomalu a postupně, začíná to hrozně hezky, všechno vypadá úplně normálně a bezproblémově, a postupně to začně nabejvat úplně paralyzující hloubky a šířky a vejšky, jako takový monstrum z těch nejhorších nočních můr, co schovaný někde v ustupující mlze začne postupně nabejvat na tvaru, a každou další chvilkou je to horší a děsivější a člověk už dávno ví, že to skončí strašlivě, ale ono to přesto pořád nepřestává a pořád se to zhoršuje... A tahle postupná změna se děje, aniž by se vlastně nějak výrazně změnil styl vyprávění nebo pojetí. A tu mojí úzkost ještě umocňuje to dilema, kdo je vlastně vinnej víc - ten, kdo někoho vydírá v rámci (jím definovanýho(!)) vyššího principu mravního, nebo ten, kdo si třeba občas objedná kurvu? Dá se to vůbec říct, a má se to vůbec porovnávat? A můžu se vůbec určit do role, která o tom může rozhodnout? Nepochybný ale je, že svět JE plnej lidí, který na sebe tyhle role bere a brát bude, takže jediná obrana proti tomu je asi nedělat věci, který by mi zničily život, kdyby se o nich moje okolí dozvědělo - minimálně to nenechat na těchhle samozvanejch soudcích. Ono to asi je tak trochu očividný a samozřejmý pravidlo, internet nás ale bohužel staví do úplně jinejch pozic, aniž bysme si často uvědomovali, že tam vlastně už dávno jsme. Samozřejmě je otázkou, jestli to následný společensko/rodinný stigma ("to je ten, co si objednává kurvy/co chodí do bordelu/co rasisiticky vtipkuje") je odpovídajícím trestem za prohřešky viníků, nebo jestli díl týhle lidský destrukce nejde i za mírou společenskýho pokrytectví (nějaký tajemství má každej, a je jednouchý se tvářit, že se to týká jen těch druhejch-těch, na který se přišlo). To samozřejmě nijak nesnižuje očividně zvrácenou a opovrženíhodnou pedo-úchylku hlavního hrdiny, která se naplno potvrdí až v posledních minutách filmu, a jejíž děsivost a hrůzostrašnost asi nebude zpochybňovat nikdo. Jakkoli šokující a vlastně mrazivý zjištění to pro mě bylo (dyť on sám byl ještě vlastně dítě!), tak až vlastně díky tomu se nakonec ukáže, že celej ten řetězec vydíranejch "obětí" s různou mírou "závažnosti" prohřešků (teda podle měřítek vyděračů) byl vystavěnej jen díky Kennymu a jeho finálnímu sokovi v tom posledním boji na život a na smrt, že celý to bylo zkonstruovaný jako trest pro ty nejzvrhlejší, nejodsouzeníhodnější a nejhorší úchyly. Ti ostatní jen dělali mezičlánky, byť i o nich to vyděrači nakonec všechno zveřejnili - byli "jen" částma toho obludnýho smrtícího totemu, na jehož vrchol byl posazenej až Kenny s tim jemu podobnym. Pro tyhle dvě "hlavní postavy" řetězce ale přijde (kromě samotnýho zvěřejnění) ještě další trest, a to takovej, kterej jim podle vyděračů náleží - trest absolutní, po kterym nastane smrt buď fyzická (pro toho slabšího) nebo společenská (pro toho, co souboj přežije): Za prvý mu na kontě kromě pedofilie přibude navíc ještě vražda, a za druhý to společenský zdiskreditování je v podstatě doživotní, natož třeba v kruhu rodiny (to kdyby třeba oficiální trest ve vězení nakonec náhodou nebyl nijak fatální). Příběh teda končí totální destrukcí (vztahovou, psychickou, společenskou, fyzickou - vodevr) na všech úrovních, a to i u lidí nebo dokonce dětí, do kterejch by to člověk třeba nikdy neřek - dyť on na začátku tý holčičce tak hezky přines tu zapomenutou hračku... Tak je to ale asi dycky, co. Při závěrečnym rozhovoru, kdy zoufalej Kenny v panice řiká, že se jen kouknul na pár fotek, tam se mi chtělo brečet. Protože dneska je doba, kdy se na nějaký takový fotky dá podívat až moc snadno - bez toho, aniž by člověk musel tušit, co vlastně dělá nebo kam to vede (jasně, pedofilie je přece jenom ještě pořád někde jinde a v žádnym případě to nijak neobhajuju ani nezlehčuju). Jo - a hercům (předevšim Kennymu a jeho nucenýmu parťákovi/řidičovi), těm patří absolutorium. Naprosto; to, co předvedli, bylo nic než ryzí a autentický zoufalství. () (méně) (více)

Galerie (3)

Zajímavosti (9)

  • Dítě, které Kenny (Alex Lawther) předává, je Beatrice Robertson-Jones, dcera výkonné producentky Annabel Jones. Tvůrci měli totiž problém najít dítě, jehož rodiče by mu dovolili hrát ve scéně s perverzním podtextem. (griph)
  • Při detailnějším pohledu na webový zpravodajský server, můžeme najít odkazy na čtyři epizody seriálu v pravém sloupci vedle zprávy „CEO in racist email scandal“. První s nadpisem „PM Callow to divorce“ informuje o rozvodu premiéra Michaela Callowa (Rory Kinnear), hlavní postavy z epizody Národní hymna (2011). Stejná zpráva je zmíněna i v horní liště. Druhý nadpis „Victoria Skillane trial latest“ odkazuje na vražedkyni Victorii Skillane (Lenora Crichlow) z epizody Lovná zvěř (2013), jejíž soud právě probíhá. Nad nimi je umístěna reklama inzerující „One Smart Cookie: the kitchen tech of tommorrow“, která odkazuje na vymoženost z epizody Bílé Vánoce (2014), která replikovala vědomí majitelů do jejich přístrojů. V novinkové liště je pak upozornění na premiéru show „15 Million Merits“, což je odkaz na stejnojmennou epizodu Patnáct milionů meritů (2011). (hansel97)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno