Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Josef VíšekHrají:
Ladislav Lakomý, Miroslav Vladyka, Michal Dlouhý, Stanislav Zindulka, Andrea Elsnerová, Erik Pardus, Jiří Tomek, Hana Maciuchová, Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Martin Huba, Saša Rašilov nejml. (více)Epizody(4)
-
Sólokapr (E01)
-
Pekelný stroj (E02)
-
Záhadné zmizení Lily Košvancové (E03)
-
Hluboká propast (E04)
Obsahy(1)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbená čtyřdílná minisérie, ve které bude brněnská detektivní pátračka řešit kriminální případy z podsvětí i policejních kruhů. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem těchto kriminalistů! Příběhy nazvané Sólokapr, Pekelný stroj, Záhadné zmizení Lily Košvancové a Hluboká propast se zabývají zločinem (často i hrdelním) a vracejí se do dvacátých let minulého století, kdy brněnská "plotna" (obdoba pražské hříšné "galerky") vládla nad hlavním městem Moravy. Plotní ulice, Dornych, Křenová, okolí brněnských jatek a zakouřené lokály Flédyna, Nový svět, Mexiko, tato rejdiště zločinu, výsměchu spravedlnosti a nostalgické sentimentality brněnského podsvětí se staly dějištěm příběhů nezákonných kotrmelců, inspirovaných zprávami z policejních archivů a články z brněnských novin, které režisér Jiří Sequens zpracoval do scénářů. Dobové šansony Jaroslava Uhlíře a texty písniček výstižně charakterizují jednotlivé díly. Téměř stovka herců velkých, středních i malých rolí zavede diváky do lidové tančírny U flédynky, do hospody na Cejlu, prvního útočiště trestanců propuštěných z arestu, ale také na cesty a cestičky v Lužánkách, obsazené dámami, schopnými prodeje všeho druhu, a navíc i mezi brněnskou smetánku, prostě přiblíží divákům zavrženíhodnou i lákavou atmosféru bizarního světa dvacátých let, dnes už málem zapomenutého. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (47)
Napříč všemi částmi extrémně levná televizní záležitost, která dále také trpí přepálenou stopáží, kdy by většina dílu potřebovala zkrátit o dobrých 15 - 20 minut. Všudypřítomné protivné hospodské songy jako rádoby atmosféra první republiky také spíše iniciují prokopnutí televize, než možnost splynout s běžným životem obyvatel Brna času minulých. Škoda nevyužitého hereckého obsazení, které je velmi solidní, ale utápí se všech ostatních částech filmařiny, od produkce, přes režií až po střih. ()
Jiří Sequens se po letech pustil do dalších policejních příběhů, a protože i názvem se odvolává na svou skvělou řadu pražských případů, nelze se ubránit srovnání. To je ale jednoznačné a jednoduché. Tento seriál prohrává na všech čarách, ať již obsazením, mnohem méně zajímavými příběhy, tak i ubohými interiéry. Nejslabším článkem je ovšem necharismatický policejní rada. Exteriéry jsou používány pohříchu pomálu, čemuž se není co divit, když už se píše rok 1999 a Brno je přece jen o dost pozměněné, oproti staré Praze roku 1968. To se již A. Moskalykovi podařilo mnohem lépe "Panoptikum", navazující přímo na "Hřísné lidi města pražského". ()
Tohle se naprosto nepovedlo a upřímně řečeno nechápu, proč sám do toho Jiří Sequens šel. Nabízí nám velmi chudobnou obdobu výtečného seriálu Hříšní lidé města pražského. Ani ty kriminální zápletky se mi nelíbily. Ladislav Lakomý jako pan rada nebyl špatný, ale prostě to nějak není ono a už název sám nabízí srovnání, ze kterého nemůže vyjít dobře, ať už jste Pražák nebo Brňák... ()
Docela jsem překvapenej, jak vysoké hodnocení to tu má. Podle mě to nestálo málem ani za jedno podívání. Všecko mi přišlo strašlivě umělý, kulisy, atmosféra i herecké projevy. Když tam byl záběr z nějaké hospody, vždycky jsem si říkal, kde je ta živost? Kam se ztratilo veselí a bujarost, kterou tak často skvěle ztvárnili v Hříšných lidech města pražského? Navíc neskutečně málo venkovních záběrů a víc než zjevná touha natočit vlastně jen další díly úspěšnějšího bratra s Marvanem Hříšní lidé... a bratrance s Adamírou Panoptikum města pražského mě přivádějí na myšlenku, že tu nešlo o nic jinýho, než jen další pokus dojit peníze. Ono je ale taky možný, že výslednou nezáživnost má na svědomí i věk pánů režisérů, který se průměrně pohybuje kolem 83 let (jeden 91, druhý 76), ale můžu swe mýlit a je to prostě tím, že to je špatně natočeno. A že jde i dnes natočit dobrý kriminální seriál s komediálními prvky, o tom nás víc než dostatečně přesvědčují Četnické humoresky. ()
Televizní seriál osobou režiséra a jasnou aluzí v názvu odkazující k legendárnímu českému detektivnímu seriálovému králi, přesunutí lokace z předválečné Prahy do předválečného Brna bylo ovšem katastrofou...(Brno za to ale nemůže...) Pan rada Vacátko zemřel a jeho mordparta se proměnila v prach...a žádná reinkarnace se nekoná...jen televizní lacinost, tvůrčí a umělecké trápení... Jiří Sequens jakoby spíše dostal za úkol natočit pokračování Četnických humoresek než svého seriálového opusu. Strašlivý pohled na pokračování legendy... Podobné seriály: Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Četnické humoresky ()
Galerie (74)
Zajímavosti (12)
- V příběhu lze spatřit moped Patria. Vyráběla jej německá zbrojovka bratří Weyersbergů, která se sloučila s další společností stejného oboru W Kirschbaum & Cie a vytvořila Weyersberg, Kirschbaum & Cie. Firma se věnovala nejdříve výrobě oceli a později kol a následně motocyklů. Výroba zanikla koncem 50. let 19. století. (sator)
- Šanson „Villone, vrať se!“ byl složen pro tento díl. Autoři hudby jsou Karel Cón a Jaroslav Uhlíř, text napsal Jiří Sequens st. (sator)
- Stanislav Fišer si kromě epizodní role harmonikáře Ferdy v tomto díle zahrál i v několika epizodách slavnějšího seriálového předchůdce Hříšní lidé města pražského (od r. 1968). Rovněž si zahrál jednu z vedlejších rolí v celovečerním filmu Smrt černého krále (1971). Všechna tato díla natočil režisér Jiří Sequens. (majky19)
Reklama