Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Mira Nairová natočila v indicko-americké koprodukci dramatický příběh indického chlapce, jehož rodiče přesídlili z Kalkaty do Ameriky. Jak Nikhil (Kal Penn), jemuž doma přezdívají Gogol podle oblíbeného otcova spisovatele, dorůstá, ztrácí zájem o dědictví předků ze vzdálené země, kterou nezná, a staví se proti dávným tradicím. Chce se jmenovat Nick a být jako ostatní američtí teenageři, co kouří trávu a líbí je jim blonďaté spolužačky z bohatých rodin. Rodiče Gangulisovi (Irfan Khan a Tabu) si se svým rebelujícím potomkem, který se chce zcela odstřihnout od bengálských kořenů a jít studovat na Yale, nevědí rady. Ale když se mladík setká s krásnou Moushumi (Zuleikha Robinsonová), která též pochází z rodiny indických emigrantů, začne chápat, že starý svět jeho rodičů, který chce nechat za sebou, může být propojen s novým světem, jenž leží před ním. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

Estrecha 

všechny recenze uživatele

Pokládali jste si někdy otázku, jaký by byl a o čem by vlastně byl indický film, ve kterém by chyběly hodiny a hodiny nekonečné indické hudby a tancování? Že by z filmu zůstaly jen titulky? Opak je pravdou. Jmenovec je brilantní film nabízející pohled do indické rodiny v USA. Povedeně jsou zde ztvárněny indické tradice, kontrast se západní kulturou a posun v myšlení indických dětí, které se již v USA narodí. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

I když se Mira Nair neumí rozhodnout, jestli je její film určen migrujícím Indům, zájemcům o indickou kulturu či filmovému divákovi a její zkratkovitá výpověď se sestává z jednoduchých symbolů jako vlak či kniha, je to ve výsledku příjemný filmový zážitek. A je možná ještě zajímavější, že podobné zážitky přicházejí opakovaně od indických režisérek. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Režisérka Mira Nair těží ve své tvorbě ze schopnosti stát někde mezi indickou kulturou reprezentovanou Bollywoodem a mezi tradiční filmovou tvorbou reprezentovanou Hollywoodem. Dokáže účinně skloubit oba styly a prodávat exotiku kultivovanou západní střídmostí a realitou. Znám už její Bouřlivou svatbu, která se mi ale líbila trochu víc právě pro svůj exotický rámec tradiční indické svatby, ale i Jmenovec je solidní film, který trochu doplácí na snahu zmapovat životy dvou generací. Na to jsou necelé dvě hodiny trochu málo, a tak snímek působí někdy zkratkovitě a postavy tak trochu jako figurky. Navíc tomu schází silnější dějová linie, ty psychologické konflikty jsou rozředěné časem a neochotou režisérky jít do většího emočního střetu. Celkový dojem: 60 %. ()

Andrea1717 

všechny recenze uživatele

Typická americká koprodukcia, mne teda vôbec nevyhovuje. Asi v polovici filmu som si matne uvedomila, že toto som už videla, aj keď to bolo ešte pred nástupom mojej éry "Bollywood" ale zjavne ma to neočarilo veľmi ani vtedy ani teraz. Irrfan dokáže dať zo seba omnoho viac, táto nemastná neslaná rola bola divná. Tabu bola síce zlatá, ale celý film postráda nejakú hlbšiu myšlienku, niečo zlomové teda ak to tam malo smerovať. V obsahu sa píše o dramatickom príbehu a rebelujúcom synovi, pre Boha kde to vzali, toto bola dráma a rebélia? To bol pokľudný náhľad do rodiny žijúcej v Amerike a nič viac. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (6)

  • Mira Nair chtěla do role Gogola obsadit Abhisheka Bachchana, nakonec si to ale rozmyslela, hledala totiž někoho, kdo by vypadal, že vyrostl v USA. (venus)
  • Při natáčení v Tádž Mahálu Tabu přiznala, že ačkoli žije v Indii celý život, Tádž Mahál vidí poprvé. (venus)
  • Veškeré newyorské interiéry byly ve skutečnosti v Kalkatě, aby se při natáčení ušetřilo. (venus)

Reklama

Reklama