Reklama

Reklama

Bořiči mýtů

(pořad)
všechny plakáty
Ukázka z filmu 1

Série(15) / Epizody(268)

Obsahy(1)

Myslíte si, že když spadne chleba na zem namazanou stranou, že to není náhoda? Nebo že Vás může krabička s ubrousky položená pod zadním oknem automobilu při srážce zabít? To jsou jenom dva z mnoha případů různých pověr, předsudků i domnělých pravd, které se snaží duo bývalých expertů na filmové triky vyvrátit či potvrdit. Každý z dílů obsahuje rozuzlení tří více či méně známých mýtů v podání Adama Savage a Jamieho Hynemana. Tito dva pánové a jejich tým provádí pokusy do té doby, až si jsou jisti, zda může být mýtus "zbořen" nebo ne, což je častokrát hodně napínavé a zábavné. (in4mator)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (256)

diodoros 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý seriál zo stanice Discovery o týme fyzikov preverujúcich rôzne mýty, príbehy a zážitky, či už novodobé alebo historické. Hoci kvalita niektorých mýtov (niekedy skúšajú veci, ktoré môžu byť využiteľné v praxi alebo sú aspoň zaujímavé, inokedy úplné hlúposti slúžiace pre zábavu amerického diváka) a celkových častí niekedy kolíše, ide o jeden z najlepších seriálov tejto stanice. ()

beso74 

všechny recenze uživatele

Práca snov, tak vy sa dalo to, čomu sa venujú v tomto seriáli. Všetko to, čo počujú, hneď a testujú. Je miešané martini chuťovo také isté ako pretrepané, alebo sa len James Bond hraje na dôležitého? Možno v mori plnom žralokov prežiť tak, že sa robíme, že sme mŕtvi, alebo to bude naša posledná spoločenská hra? Alebo je šoférovanie v stave zlosti ekonomicky náročnejšie na spotrebu vozidla ako v stave pokoja? Koľko otázok, toľko odpovedí a niekedy ešte zaujímavejších ako tie otázky. Ako hovorí klasik, ten kto sa pýta, veľa vie a ten, kto pozerá MythBusters, vie všetko... ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rozhodně zajímavý seriál, který se někdy k mýtům staví trochu jinak než bych předpokládal (např. díl kde se snažili zbořit mýtus o rozhoupání a zničení mostu chůzí ....). O každém díle samozřejmě rozhoduje hlavně mýtus a způsob jeho zboření, takže někdy to stálo za to (pohřbené cosi pod beton a následná snaha to cosi nalézt pomocí přístrojů a pak vykopat ... ach ta vůně) a jindy ne. Škoda, že všechny mýty nejsou tak známé divákovi jako z nich velkou bombu dělají obě dvě hlavní postavy. PS: na Kari Byron bych se díval v každém díle tak...43 minut, teda dokud neztloustla:) ()

lakikaki 

všechny recenze uživatele

Dokonalá ukážka toho, že aj dokumenty sa dajú točiť takou formou, aby zaujali radového diváka a že aj rôzne vedecké zákonitosti sa dajú jednoducho vysvetliť každému. Navyše sa pri pozeraní Mythbusters dobre zabavíte. Jedinou chybičkou tohto seriálu je, že ho vysielajú len na Discovery Channel a na to, aby ste sa dočkali nejakých nových častí musíte vidieť niekoľkokrát časti, ktoré ste už niekoľkokrát videli predtým. :) ()

Attta 

všechny recenze uživatele

Na ty první díly se dalo ještě koukat, ale některé díly jsou zajímavé jen pokud jste totální idiot. Takže pokud ste prošli alespoň základní školou tady v ČR, tak budete kroutit hlavou proč kolem základních fyzikálních principů dělají tolik "vědy". Jediné "mýty" na které se dalo dívat, byly ty z historie (u kterých se člověk dozvěděl alespon něco zajímavého), ale ty zpopularizované sračky v podobě ničení všeho možného jsou fakt pitomá tuctvoá americká zábava a já jen doufám, že se ty ostatní zatím "nezkažené" věděcko-populární pořady nestanou populární sračkou (čti pračkou) na peníze jako je tohle. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (30)

  • Relácia získala viacero vyznamenaní za podporu vedy a kritického myslenia v populárnych médiách. (Greenpeacak)
  • Hyneman a Savage získali čestné doktoráty z University of Twente v Holandsku za popularizáciu vedy. (Greenpeacak)
  • Během 10 let a 187 epizod bylo otestováno celkem 833 mýtů. Bylo provedeno 2 510 experimentů, 792 explozí, zničilo se 146 automobilů, spotřebovalo 30 632 metrů lepící pásky a použilo se 13,5 tuny trhavin. 194 mýtů bylo potvrzeno, 461 vyvráceno a 178 bylo uznáno za možné. (Ruuzha)

Reklama

Reklama