Reklama

Reklama

Alfréde, Alfréde!

  • Československo Alfréde, Alfréde! (více)

Obsahy(1)

Alfrédovi vlastně ani nic moc nechybělo. Měl dobrou práci v bance, veselého přítele, s kterým vyrážel v neděli na hory a občas na večeři, a doma klid s tatínkem, který umí báječně vařit. Jenže tak už je to na světě zařízeno, že ženské půvaby probudí třeba i mrtvého, takže ani plachý Alfréd (ve vynikajícím podání Dustina Hoffmana) nezůstal ušetřen. Jak by také ne. Půvaby Marie Rosy (v podání Stefanie Sandrelliové) jsou nevšední a když taková dívka projeví zájem o někoho, kdo si netroufá ji ani oslovit, je neštěstí hotové... Zkušený italský režisér a herec Pietro Germi, z jehož bohaté filmografie známe především "Rozvod po italsku" s Marcellem Mastroianim a "Svedená a opuštěná" se Stefanií Sandrelliovou, jež je ostatně hvězdou většiny Germiho úspěšných komedií, natočil film "Alfréde, Alfréde!" v roce 1972, tři roky před svou smrtí. Poslední komedii Moji přátelé už natočit nestihl a režii za něj musel převzít Mario Monicelli. Jako v obou zmiňovaných komediích, i v této poslední jde o věčné vztahy mezi mužem a ženou, v nichž nikdy nenastane klid zbraní, protože jinak by bylo po lidském rodu veta. Ale překážky, předsudky a všelijaké instituce, které si vymysleli sami lidé, aby si tento věčný boj ještě více zkomplikovali, stojí za trochu nadhledu a pousmání. A to je žánr, který Germi umí dokonale. V tomto případě za vydatné pomoci Dustina Hoffmana a Stefanie Sandrelliové v hlavních rolích. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (52)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je zrejmé, čo chcú tvorcovia svojim filmom povedať, aké témy otvárajú a že k tomu využívajú dosť výraznú štylizáciu. Herci hrajú expresívne, vyjadrujú síce presne to, čo ľudia v manželstve zažívajú, v tomto prípade skôr muži, avšak podľa mňa toto komediálne a zároveň veľmi cynické dielko nezostarlo zrovna najlepším spôsobom. Osobne mi umelecký zámer, že postavy nepôsobia ako živé viacrozmerné bytosti, príliš nesadol. Ak by bol Afréd, Alfréd skutočne vtipný a nielen trefný (otázka rozvodov), tak by mi to nevadilo. Takto sa len nejeden divák bude čudovať, prečo si tú ženu vlastne Hofmann zobral a prežil s ňou toľké roky života. Ale ide o vec vkusu. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemná satirická komedie o jednom italském manželství, z něhož byl muž vysvobozen rozvodem, novinkou v italské společnosti. Nesmělý Alfredo Sbisà (dobrý Dustin Hoffman s hlasem Ferruccia Amendoly) se stává obětí hysterky, která mu veškeré příjemnosti života proměňuje v utrpení očistce. Z jeho ideálu se stává noční můra, která zcela ovládne jeho život, aby pak pomaloučku a po krůčkách v přítmí znovu ochutnával všechny krásy života. A konečně poznal ženu svých snů. Maria Rosa Cavaroni, později Sbisà (dobrá a půvabná Stefania Sandrelli) vyžaduje po svém obdivovateli veškerou pozornost. Veškeré dění s důmyslnou precizností strhává výlučně na sebe, s neochvějnou neodbytností vyžaduje důkazy lásky, neotřele zničí jeho osobní život, aby se stal jejím panáčkem a uskutečňovatelem jejich přání. Všeho ale moc škodí, a její loutka nakonec najde dost sil, aby se vzepřela své noční můře. Z dalších rolí: Alfrédova nová přítelkyně a konečně vytoužená žena Carolina Betti (zajímavá Carla Gravina), s nezkrotnou touhou po životě, přísný a nesmlouvavý otec Marie Rosy (Saro Urzì), bojující za dceřino dobro, Alfrédův hodný otec (Luigi Baghetti), utíkající před Marií Rosou na venkov, a Alfrédův přítel Oreste (Duilio Del Prete), užívač života a žen. Zábavné, ironické, a varovné pro muže před nejistým vstupem do manželství. Navíc mi to nastavilo zrcadlo vzpomínek k mému jednomu vztahu, ze kterého jsem nakonec rád odešel, neboť bylo zničeno skoro vše v mém životě. Přesto je to velmi vtipná a příjemná podívaná, s příjemným rozverným nadhledem na italskou společnost, její zvyklosti a mravy. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Drazí chlapci a chlapi: Pokud máte před svatbou, dívejte se obzvláště pozorně !!! Jestliže vás ani TENHLE zážitek neodradí od zamýšleného závažného kroku, pak vám není pomoci. A hlavně si po čase nechoďte stěžovat, že vás nikdo nevaroval … Snímku by možná neuškodilo, kdyby v některých okamžicích mírně ubral plyn a nezacházel až do takových extrémů - 3,5* ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman šikanován Stefaniou Sanderli! No takové něco si mohl vymyslet akorát Pietro Germi. 2 roky před svou smrtí točí génius vztahů muž-žena tuto komedii, která se jakoby nesměle rozjíždí, ale pak je to masakr. Nenajdete tam takový brilantní humor ala Svedená a opuštěná, je to spíš tragedie s roztaženou hubou. Film je perfektně zahraný, ta myšlenka je skvělá i když chvílemi děsivá " Já ji nenávidím....Proč udělali tuhle věž?... Další den jsem se pokusil jít dál... byl jsem v baru...byl jsem na svobodě!". Jakoby Pietro chtěl celému světu říct: Milovali jste tuto hrdinku mých filmů ale teď se dozvíte pravdu. Je to mrcha, která žere rybí hlavy, pobíhá po bytě v kalhotkách a buzeruje služebné. Souložit s ní musíte právě od 10.30 kdy má zvýšenou plodnost. Zničila Dustina Hoffmana a zničí i vás. Taková je Stefania! Anebo to myslel jinak? Zeptejte se ho až zhebnete. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Tato režijní rozlučka Pietra Germiho s filmovým světem sice nepatří k tomu nejlepšímu, co nám tvorba tohoto italského klasika může nabídnout, ale rozlučka je to velmi důstojná. Komedie vychází z režisérova tradičního námětu společenské satiry. Dobová italská společnost se svým konzervativním přístupem byla po mnoho let ideálním tématem lidové zábavy Germiho filmů. Vztahy k rodině, církvi, manželství. Doba přinesla společenské změny a i o nich je tento film. Liberalizace společenských mravů koncem 60. let přetavila rozvod ve veřejností tolerovaný akt. Obsazení Dustina Hoffmana do role Alfréda, se ukázala být dobrou volbou. Postava submisivního, ženou snadno manipulovatelného muže, se podobá úspěšnému Absolventovi , jen s tím rozdílem, že zde nedochází k přerodu charakteru hlavní postavy. Ve výsledku šlo o sázku na jistotu. Marný boj Alfréda v kleci manželské, kdy je týraný hysterickou manželkou i její rodinou, probouzí krom smíchu i soucit. Neb taková domácí jednostranná „Itálie“ může mít nečekané dohry. Nakonec i možný únik z manželství pomocí rozvodu, se může zdát jen dočasným a neuspokojivým řešením. Tento film lze bez přehánění považovat za varovně zdvižený prst před svátostí manželskou. Je to takový ten Germiho úsměvný, rošťácký šťouchanec, který již sice nepůsobí tak silně, jako tomu bylo u starších snímků, ale stále dost silně na to, aby pobavil. Zejména fanouškům vynikajícího Dustina Hoffmana vřele doporučuji. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama