Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 307)
V jako Vítězství... (Žánru nad klišé... ;o) . . . Vizuálně působivá, nádherně temná a přece filmově >postmixová< pohádka coby podobenství o osobní mstě ve prospěch společenství. S nadsázkou pojaté nahlédnutí do možné tváře totality, která nakonec příznačně se zhroutí téměř jako mávnutím křídel motýlích. A navíc nádherná a křehoučká - a přece v roli tak silná - N.P., která udrží na uzdě všechno své herectví a nepřežene snad jediné gesto, pohyb či mimiku, čímž by celou pointu shodila do podoby laciné hollywoodské adaptace. Nečetl jsem ani neznám komixovou předlohu - a možná dobře tak. Nemusím díky tomu hodnotit, co autoři filmu měli říct a snad neřekli či řekli navíc. Každopádně tenhle film v rámci žánru zasluhuje těch svých pět hvězd... - - - - - (poprvé viděno 11.2.2008 na dvd, komentář zde jako mnohý - 11.2.2008) ()
Komiksová předloha patří k mým nejoblíbenějším a od filmové adaptace jsem pak očekával hodně, tím spíš, že se na ní podíleli Wachovští. Film je příjemně hravý a rozhodně nadprůměrný, ale do intenzity a stylovosti jiných anarchistických kulťáků jako MECHANICKÝ POMERANČ či KLUB RVÁČů má daleko a pochybuju, že dosáhne jejich popularity. Může zato především absence výraznějšího režijního rukopisu, McTeigue přes všechnu snahu nedokáže přijít s tak atraktivním vizuálem ani silnou atmosférou, jaké měly oba zmíněné filmy nebo MATRIX, a zůstává jen u hromady pěkných obrázků a nápadů. Navíc nemá k dispozici ani tak dobrý scénář - je až zarážející jakého nešetrného a až diletantského okleštění předlohy se Wachovští dopustili, když vypustili nebo trestuhodně zabili ty nejlepší a nejemotivnější scény komiksu jako Finchův trip v Larkhillu nebo kancléřův vztah s centrálním počítačem. Ale abych jen nekritizoval, několikrát mě film pohnul až k slzám (Finchův šok z odhalení pozadí biologického útoku, čtení z deníku Valerie) a potěšily i odkazy na jiné filmové antiutopie (John Hurt z 1984 coby kancléř Sutler, píseň z BRAZILU hrající ve Stínové galerii, matrixácký záběr na boty V vystupujícího z výtahu, závěrečný duel v podzemí připomínající sloupovou přestřelku z finále MATRIXU). Při sledování destrukcí státních budov za doprovodu klasické hudby mě napadlo, co by s VENDETTOU asi provedl takový Stanley Kubrick a bolestně jsem si uvědomil promarněnost téhle šance. Škoda. ()
ACHTUNG - SPOILERS! Přesně to, co píše Cival - "lepší prokreslení totality." A tahle VELKÁ chyba u mě zapříčiňuje nemožnost dát vyšší hodnocení. V tom už bylo fakt lepší Equilibrium. Jinak scénář bří Wachowských, plný patetických proslovů či dovysvětlujících flashbacků mě nenadchl už vůbec. A to se už více nerozepisuji o vyloženě trapné explozi parlamentu. Rádobyšokující mainstreamový průůůměr! ()
"Reember remember, the 5th of november.". Skoda ze Wachowski netocia viacej filmov (resp. nepisu viac scenarov), pretoze film je to naozaj podareny. Pomsta za nevinne obete hromadneho masakru, vykonana jedinym prezivsim. Vcitil som sa do role hlavneho hrdinu a maximalne som s nim sympatizoval, a paradoxne, vzala ma udalost ktora sa vobec nestala. Nieje to o akcii, je to o myslienke a aj ked sa dej filmu nikdy skutocne nestal, neda sa o tom nerozmyslat a zabudnut na to hned po dopozerani filmu. Hrdina ktory bojoval nie len koli osobnej pomste, ale hlavne koli tomu aby zmenil svet k lepsiemu. Originalne? To urcite nie. Ale mna sposob akym je tato klasicka story podana dostal. Vacsia akcna scena je vo filme vlastne len jedna, ale je skutocne vyborna (a prekvapivo dosti krvava!) a este umocnuje skvele finale. Na hereckych vykonoch film tiez nestavia a moja oblubena Natalia neukazala nic extra, zato Hugo Veaving podal asi najlepsi vykon aky sa len s maskou podat da. A musim este spomenut scenu s padajucim dominom, ktora uzasne dramaticky predviedla co sa stane a na com je vlastne zalozeny plan pana V, ktory sa chysta uskutocnit. Jednoznacne jedna z najlepsich komiksovych adaptacii. 8+/10 ()
Film ktery mohl z nametu vytezit vice nez jak se stalo. Nejvice mu podle me uskodil fakt ze tvurci se az moc snazili vykreslit co nejlepe postavu V a Evey, kdyby se jim to povedlo podobne jako v Potomcich lidi tak bych nic nenamital. Jenze nepovedlo. A vysledek je ze totalita v anglii je zajimavy napad ale tvurci ho nacrtli jen povrchove. Postavy se sice snazi byt lepsim nez jsou ale jen snazi. V je charismaticky, nekdy az moc. Par akcnich scen je opravdu vydarenych, hlavne se mi libila prvni v televizni stanici. Ale treba scena s veznenim Evey se mi zda nejak neumela a zbytecne dlouha. Ale i pres tyto nedostatky sem se docela bavil hlavne diky V. Na 5* to neni a 4 jsou asi taky moc, ale budiz. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (64)
- Mezi rozdíly oproti komiksové předloze patří například, že v ní byla záměrem V (zde Hugo Weaving) anarchie, ne svoboda. Kancléř měl také centrální počítač jménem Fate, který pomáhal řídit jeho vládu. (ČSFD)
- Natalii Portman (Evey) film prý svým způsobem přiměl přemýšlet o násilí obecně, "hlavně o tom, co by se muselo stát, abych se já sama začala chovat násilně. Řekla jsem si, že by nejspíš musela být v ohrožení moje rodina. A pak jsem si uvědomila, že by se to dalo aplikovat na jakékoli měřítko. Co když vnímáte jako rodinu svoji zemi nebo svoje náboženství? Jsou otázky, na které asi neexistují odpovědi, ale je vždycky dobré, když o takových tématech přemýšlíte a když jim víc rozumíte. Násilí je ve všech formách komplikovaná a nevyřešitelná otázka. Jen si vezměte všechny způsoby, jak bývá kategorizované. Například když náš právní systém rozlišuje třeba zabití a vraždu prvního stupně a stanovuje rozdíly mezi nimi. Jaký je rozdíl mezi terorismem a tím, jak George Washington bojoval za americké revoluce proti Britům?. Tyhle hranice jsou hrozně křehké... a já nakonec vždycky dojdu k banálnímu konstatování, že veškeré násilí je špatné. Před Vendetou jsem se znovu podívala na dokument The Weather Underground, ve kterém je zajímavá část, v níž jeden člověk mluví o tom, jak v Americe považujeme státem organizované násilí za to jediné správné a veškeré ostatní je zločin nebo šílenství. Zároveň ale máme historii plnou mučedníků nebo lidí, kteří použíali násilí k boji proti nespravedlnosti... Já osobně jsem dospěla k tomu, že jsem v podstatě naivní idealistka. Cítím, že ubližovat lidem je prostě špatné, ať už je to nějaké divoké, pouliční násilí, nebo to státem nařízené. Hodně lidí má sklony dělit násilí na špatné a dobré, a to se mi moc nelíbí. Je přece divné říkat, že je v pořádku, když může zabíjet vláda nebo nějaký člověk v zájmu svých politických motivací. Je mi jasné, že to tak na světě chodí a že jsem jenom nenapravitelná idealistka a optimistka, ale prostě nemůžu schvalovat násilí jakéhokoli druhu." (NIRO)
- Film bol navrhnutý tak, aby mal "future-retro" vzhľad, v ktorom sa používalo veľa šedých a sivých tónov, ktoré majú dokresľovať bezútešný, stagnujúci pocit totalitného Londýna. (Greenpeacak)
Reklama