Kamera:
Pete KozachikHudba:
Danny ElfmanHrají:
Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Emily Watson, Albert Finney, Richard E. Grant, Christopher Lee, Joanna Lumley, Danny Elfman, Michael Gough, Tracey Ullman (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Děj animovaného příběhu se odehrává ve viktoriánské vesnici v 19. století a sleduje příběh Viktora, mladého muže vtaženého do podsvětí, kde je oženěn s tajemnou mrtvou nevěstou. Jeho skutečná nevěsta Viktorie na něj mezitím čeká ve skutečném světě. Přestože se život v Zemi mrtvých ukáže být mnohem barvitější, než jeho striktní viktoriánská výchova, dospěje Viktor k závěru, že v tomto ani v dalších světech neexistuje nic, co by ho udrželo odloučeného od jeho skutečné lásky... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 032)
Dobrá myšlenka a jistě i skvělé zpracování, ale přesto mě to nedokázalo dostatečně zaujmout a vtáhnout do děje. Je mi to docela líto, protože animáky pro mě většinou představují skvělou zábavu a odreagování, což se u tohoto zvláštně pojatého díla nějak nepovedlo a i když snímek plyne poměrně rychle a najde se v něm pár opravdu skvělých nápadů a hlášek, nemohu jinak než za 3. ()
Po všech směrech nádherný film, dojemný, poučný a každým okamžikem nezapomenutelný, film o lásce, od tvůrců, kteří moc dobře věděli, o čem film dělají. Všechny postavičky jsou rozkošné avšak nevulgrizující karikatury, animace je povyšuje na skutečně žijící elementy kouzelné skládačky, a atmosféra, jak studeného Viktoriánského městečka, tak optimismem naladěné země věčnosti je podbarvena dokonalou hudbou. Obě klavírní scény jsou již jen třešínkou na velikém svatebním dortu, který Tim Burton upekl jako vyznání své partnerce Heleně Bonham Carterové. Krásnější vyznání už opravdu udělat nemohl a má za to můj obdiv a uznání. ()
Půjdu rovnou na věc. Je s čím srovnávat? Napadá mě jediné: "The Nightmare Before Christmas". Celkově o něco méně originální, nápadité, snad opravdu až příliš krátké. Velmi mi zde chyběly propracované charaktery postav. Divák by rád věděl a prožil více, ale má smůlu. Tohle se TNBCh při stejné stopáži povedlo o něco lépe. Stejně tak Danny Elfman nepřekonal svou nápaditost a instrumentaci ze zmiňovaného muzikálu. Čím mě Nevěsta nadchla? Svými technickými finesami a zpracováním. Propojení loutkové animace s počítačovou je nenásilné a velmi působivé. Jen mám pocit, že kvůli spádu děje, který je tentokrát opravdu velmi řídký, Burton zapomněl (nebo kvůli dětem vystřihl?) velkou část poetiky, která podle mě v tomto příběhu citelně schází. Možná můj komentář vyznívá velmi kriticky, ve skutečnosti je to krásná a barvitá pohádky, které atmosféra ani humor nechybí. Kdyby to bylo mé první seznámení s režisérem, bylo by to určitě za 5*****, já ale vím, že Burton umí chytit za srdce daleko víc. ()
Nádherně ztvárněná fascinace smrtí, ke které se sám Burton doznává jako k jednomu z velkých témat své tvorby. Mrtvá nevěsta je dekadentní pohádkou, kterou jakoby odrodila baudelairovská estetika hnusu, zároveň požehnaná typickou Burtonovou cituplností a empatií. Výsledkem je výtvarně neobyčejně zralý snímek, kterému obrovský kus práce odvádí famózní hudba Danny Elfmana, výteční herci, kteří dávají postavám duši a samozřejmě padnoucí legendistický příběh, který si Burton vyložil po svém – až kabaretním žonglem s různými žánry. Možná je trochu nespravedlivé pomíjet Mika Johnsona, ale Mrtvá nevěsta je Burtonova družka až za hrob, dýchá to z každého detailu, z každého precizního slovního i vizuálního gagu, z pitoresknosti míst, z typického sousedství světa racionality a iracionality, na jejichž pomezí nachází hrdina své pravé já. Je to film poetický, strhující, překrásný... A nemá slabého místa, pokud tedy člověk přijme trochu konveční konec. ()
co všechno můžete udělat za 70 minut? uvařit oběd, nakoupit, nebo prožít příběh loutek Viktora a Viktorie, jejichž život běžel tak nějak podle plánu (rodičů), ale díky mladíkově sklonu k nešikovnosti, se jejich svatební den poněkud zkomplikoval. trapně jsem si myslel, že už mě nemá T.Burton čím překvapit. a on, v době počítačů, udělá pomocí loutkové animace temnou noir komedi, protkanou půvabným černým humorem. oproti hranému filmu se můžeme ,,kochat" neskutečnou mimikou loutek, nádhernou hrou světla a stínu. zatímco lidský svět je samej havran, svět mrtvých, to je bezstarostná a veselá šou (..tak s námi si dej, stejně nás jednou červi proděravěj). a ještě něco mě dostalo. dodnes jsem si myslel, že šílenec je jen T.Burton. teď již vím, že nakazil D.Elfmana. ten se zde stal rovnoceným partnerem a prostor, který dostal, využil minimálně na 130%. a nám nezbývá, než si čekání na další dílo těchto géniú zkrátit třeba hrou na mrtvolu. ()
Galerie (83)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (37)
- Když Victor hraje na klavír, nakloní se dozadu a na štítku vidíme jméno Harryhausen. To je odkaz na průkopníka tzv. stop motion animace, Raye Harryhausena. (imro)
- Jedná se o první celovečerní film, který používá digitální záznam, nikoliv film a kamery. (Pavlínka9)
- Počas scény, kedy pán a pani Everglotovci večerajú, majú obaja pred sebou na tanieri akýsi druh kurčaťa. V momente príchodu hostí je už na ňom polievka. (Weezy22)
Reklama