Reklama

Reklama

Burnt Offerings

  • Velká Británie Burnt Offerings
Trailer

Obsahy(1)

Existují na světě domy, které v sobě skrývají cosi tajemného. Manželé Mirian a Ben se svým dvanáctiletým synem si pronajmou na léto honosný dům. Původní majitelé se jim sice zdají jako podivíni, nicméně ani to jim nebrání přijmout tak lákavou nabídku, byť s podmínkou, že se budou muset starat o cizí a nemohoucí babičku, která prakticky nevychází ze svého pokoje v nejvyšším patře. Jakmile se rodina zabydlí, začnou se odehrávat zvláštní věci. Nejprve vše vypadá jako souhra náhod či shoda okolností, později si však všichni uvědomí, že na tomto domě není něco v pořádku. Náhlé změny nálad, podivné prostředí a bezdůvodné násilí vůči synovi je jen zlomek toho, co se otci honí hlavou. Ve vzduchu je cosi, co dokáže zpřetrhat dosud nedotknutelnou rodinnou lásku a na povrch vyvstávají staré, dávno již zapomenuté vzpomínky. Atmosféra se však stává méně a méně snesitelnou. (FIBO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

Koly 

všechny recenze uživatele

BURNT OFFERINGS je fantastický horror s neuvěřitelně hmatatelnou aurou zla. Skvělý scénář, vynikající herecké výkony a naprosto, NAPROSTO zničující atmosféra!!! Dosud u mě vedly mezi duchařskými horrory skvosty jako THE HAUNTING, THE CHANGELING nebo THE AMITYVILLE HORROR. BURNT OFFERINGS se výše zmíněným filmům hravě vyrovná a o ždibíček je i překonává. Momentální můj pocit je, že BURNT OFFERINGS je nejlepší duchařina, jaká kdy spatřila světlo světa. 70. léta byla pro atmosferický horror magické období a vznikly v něm jedny z nejlepších kousků. Curtisův BURNT OFFERINGS je toho skvělým příkladem. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Slušná hororovina na téma rodina vs. mysteriózní dům, s postupným propadáváním se hlavních postav do psychického zoufalství. Někdy děsivě přísná (topení syna v bazénu jeho otcem), někdy dráždivě tajuplná (stará paní v pokoji nahoře), ale často taky zbytečně natahovaná a nedořečená, vedoucí k nenaplněnému potenciálu i nedostatečnému uspokojení diváka (např. celý motiv řidiče z pohřbu matky hlavní postavy otce). Barák ale zvenčí mňamkózní a herci prvotřídní. Čtvrtou hvězdu si více zaslouží The Omen ze stejného roku 1976 (20th Century Fox), který tento konkurenční projekt United Artists totálně zastínil. ()

Reklama

PKD 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní tento film o kterém jsem byl před shlédnutím přesvědčen, že si ho nechám a to se nemá jak víme, dělati. Má sice jen 2 hud. motivy, ale jsou natolik výrazné, že to vlastně nevadí. Dále obsahuje sice pro někoho (což plně chápu) přepálenou stopáž, leč já se nenudil ani chvíli. Pak je tu další z mnoha paradoxů tohoto díla, hl. mužská role jest hrána zvláštním hercem, který mě odpuzoval a zároveň fascinoval již v Cronenbergově the Brood. Zde opět jen šeptá (což je u tohoto herce copyright) a já byl ne zrovna nadšen z představy, jak ho budu museti skoro 2h sledovati/poslouchati. Načež jsem již v pol. zjistil, že byl dosti zajímavý natolik, že jsem si ho ozn. jako sympatickou postavu, zatímco ta jeho již od zač. domem posedlá žena (a to tam ještě ani nebydleli) mě od pol. štvala natolik (včetně scény u/v bazénu-pak dohra na trávníku) že já bych sebral už v 30.minutě syna (který byl světe div se, též fajn) a odjel velmi rychle pryč. Bete Davisová byla méně vizuálně děsivá, než ve 40.letech (další paradox) a potěšil Tučňák z tv 60tkového Batmana. Sice se maskoval jako běžný občan, ale já ho stejně hned poznal.;-) Posl. asi 15min. je ovšem absolutně dokonalých (a připomělo mi to můj silně oblíbený flák Dead Silence) a já si uvědomil další paradox (jo, je jich tu hodně) že jsem celou dobu cítil, že to je na 4, ale v mysli mi stále svítily 3. Takže jsem po shlédnutí (i přes ten závěr a několik vizuálně působivých scén alá Carpenterova Christina, jen si místo auta, dosaďte dům) dal jen 3,5 s klasickým příklonem ke 3, než ke 4. V každém př., pokud jako já, vyhledáváte horory z let 70. až počátku 80., za minimálně 1 shlédnutí to stojí. Má to silnou a hl. konstantní atmosphéru, kterou se už nikomu nepodařilo v dalších desetiletích úspěšně zduplikovati (že Daubermane s kámošem Flanaganem) páč to byly prostě 70tky, jak vyšité. Ta éra i v literatuře (i Dick psal ještě více ponuré věci než dřív) je naprosto specifická a moc positivismu (taky za Nixona?) v ní nenajdete. Což platí i o tomto filmu. Předlohu neznám, ale musel to býti slušný trhák, když to někomu stálo za to, to zvěčniti na celuloidový pás. Takže, stojí to za to? ANO. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Fajny film na temu . rodina nic netusi a nastahuje sa do noveho domu. ten ale ma svoje tajomstva ...... Strasidelne domy mam rad uz od Amityville horor. Napatie sa buduje pekne postupne, atmosfera hustne .... az film vygraduje v poslednych 15 - 20 minutach. Oliver Reed a Karen Black su vyborni ako par. Dlho som rozmyslal nad troma spuntami, lebo prva polka je uvlecena, s kopou nudy .... druha polka filmu sa uz o poznanie zlepsila : 74 % ()

Flaxik 

všechny recenze uživatele

V tom filmu se vlastně nic moc neděje, teče tam málo krve, neuvidíte jedinou ohnilou nebo deformovanou zrůdu, hrozně často se tam žvaní mimo děj a počet mrtvých rozhodně není závratný. Přesto je to skvělá věc a všem duchařomilům můžu jen doporučit. Přece jenom je to ale dost pomalé a dlouhé, za to musí jedna hvězda dolů. Jedna věc mi ale vrtá hlavou...proč tenhle horor zná tak málo lidí a Poltergeist je všude? Že by kouzlo Spielberga? Nebo prostě lepší marketing? A co na to Jan Tleskač? ()

Galerie (77)

Zajímavosti (4)

  • Během natáčení byla Karen Black ve čtvrtém měsíci těhotenství. (hladass)
  • Film měl původně patnáctiminutovou úvodní scénu. Dan Curtis ji však nechal vystřihnou, protože se mu zdála nudná. (Terva)
  • Stavba z tohoto filmu byl později použit jako pohřební dům ve filmu Phantasm (1979). (hladass)

Reklama

Reklama