Obsahy(1)
Hudební komedie o podnikavé komorné a o manželské nevěře, kterou odhalilo železniční neštěstí... Podnikatel Jakub Kaliba (F. Smolík) je šťastně ženatý s krásnou, o dvacet let mladší ženou Irenou (L. Baarová). Rodinný život ho však nebaví, a tak manželku při každé příležitosti podvádí. Nemá ovšem tušení, že Irenu čerstvě okouzlil pohledný tajemník ministerstva dopravy Zdeněk Hradil (P. Trojan). A tak oba manželé stráví jednu divokou noc každý podle svého, zatímco mají vymyšlené neprůstřelné alibi. Kaliba pořádá celonoční flám se svým kumpánem Felixem (L. Veverka) a s nespoutanou masérkou Annou Marií Veselou (L. Hermanová), zatímco oficiálně je na nudném abiturientském večírku. Irena najde pro změnu útočiště v Hradilově ložnici, zatímco naoko odjela vlakem se svou brněnskou tetou. Všechno by mohlo dopadnout podle plánu, kdyby se v nočním vydání novin neobjevila zpráva, že Irenin vlak měl nehodu… Frivolní česká operetní komedie z roku 1933 je zpracováním divadelní frašky Une Petite femme dans le train francouzského autora Léo Marchese. Krátce předtím uvedl režisér Karel Anton francouzskou verzi filmu, jejíž titul se shodoval s předlohou. (Česká televize)
(více)Recenze (21)
Jeden z nejdivočejších českých filmů vůbec. Celku vévodí několikeré variování šlágru Veselé Anduly: "Jsem holka s čertem v těle a žár je v očích mých, mám zájem o ctitele jen z příčin rodinných..." Podobnou jízdou je pak Pán na roztrhání rozehraný obdobným ensemblem. Skvělé jsou i dva výstupy legendární Mařenky Zieglerové, její první ve zvukovém filmu. ()
Na svou dobu poměrně odvážný film vycházející z francouzské veselohry, tedy nabízející osvěžující taškařici o manželském páru, který by nejraději strávil večer od sebe, a tak vymýšlejí všelijaké historky, aby se to mohlo uskutečnit. A samozřejmě to pak dospěje k finále, které dá všechny dohromady a ukáže, že by to asi nemělo řešení. Ljuba Hermanová byla neuvěřitelný živel a občas mi vadilo, že jsem jí nerozuměla, stejně jako některým písničkám, ale film byl dostatečně zábavný a svěží, když se na něj nehledí vážně. ()
Tak ze zápletky by se určitě dala uplést velmi slušná komedie, bohužel by to ale chtělo jiné herecké obsazení. Pochvalu si zaslouží v podstatě jen Mařenka Zieglerová jako ruská majitelka masážního salonu Nataša. "Divoká jízda" Smolíka, Veverky (bohužel ne Bedřicha, kterého jsem původně očekával) a Hermanové působí dost křečovitě a trapně. Zbývá Baarová, která nikdy nebyla žádná velká komička, a její milenec Trojan, jehož zvláštní zjev i hlas mi většinu času šel hrozně na nervy... ()
Veselohra s čertem v těle. Moc se mi líbila. František Smolík v nezvyklé poloze mě potěšil, vhod přišel i ryze limonádový a tedy nenáročný, ovšem zábavný námět o dvojité nevěře, několikanásobné lži a másle, jež mají ve finále na hlavě snad všichni zúčastnění. Lída Baarová vracející se od nehody byla obzvlášť kouzelná a Ljuba Hermanová takový živel, že jsem prostě neodolal a tu titulní píseň jsem si zpíval ještě dlouho po závěrečném titulku.___P.S. V malé roli se dokázala blýsknout i Světla Svozilová, které to v pánském opravdu seklo. ()
Temperamentní to je, zvláště díky Ljubě Hermanové, ovšem zařazení solidního Františka Smolíka do komické postavy záletníka bylo přinejmenším podivné, rozhodně se mu v této roli nehrálo dobře. Navíc Lída Baarová byla o dvacet let mladší, nebylo divu, že podlehla Pavlu Trojanovi. Nejvýraznější role po Hermanové připadla zde spíše Ludvíku Veverkovi, ovšem ani jeho pitvoření nebylo příliš důvryhodné. A tak ze všeho zbude ve vzpomíkách jen podmanivá melodie, kterou Hermanová ráda zazpívala i v pozdějších letech (i s jejími akrobatickými kousky, jež si všichni dobře pamatujeme z krásných estrád socialismu), a roztomilý přednes novinového článku Lídy Baarové. ()
Galerie (15)
Photo © AB
Reklama